The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Hyvähyvähyvä!(y)
Mutta että joko kuusikin?:eek:
Ei hiivatti, ennoo uskaltanu laittaa ku Ruutis viime vuonna niin mielensä pahoitti ku kuulema hätäiltiin sen kanssa!:coffee::D
Laitettiin se jo pystyyn marraskuun alussa, hieman myöhästyttiin viime vuodesta. Lahjat on kuusen alla muksun toivomuksesta ja aattoaamuna heti aikaiseen ne saa avata.
Paheksujille sanon vain, että pfah :unsure:
 
Hankin led-pöytäkynttilän ja sille nätin alustan. Sitten muistelin, että olin aikoinaan ostanut lahjaksi nätin kynttiläkranssin 70-luvulla. Aika monta kauppaa kävin eilen läpi ja eihän mitään niin vanhanaikaista myydä missään :devil: ...kele. Menin kierrätyskeskukseen ja sieltä löytyi yksi kulahtanut kransdi ilman koristeita. Samalla lähti mukaan pari kynttilämansettia ja niistä riivin koristeet ja näpräsin meille nätin kynttiläkranssin. Eläköön kierrätys.
Retroilua jouluna: tuunatut vanhat ruokapöytä ja pinnatuolit, retro pöytäkoriste. Mun ostama retro pöytäliina vaan ei ole saapunut, kiitos Posti.
Sä tuotat mulle kyllä välillä sunnatonta tuskaa, sen vaan sanon!
Mä oon sänkypotilaana täällä hei!:D
 
Veikkaisin tässä mallissa säilyvän vuodesta toiseen, ainavihanta näes.
Niitä tosiaan saa ihania muovisenakin.:love:
Majuri vinkkas aikoinaan:
Laitappa kuusen alle oikeita havusia tuoksua antamaan, ellei oo jotaki allerkioita.

Meillä oli tuossa kuusessa pihkaa oksistoissa, vaikka onkin muovi. Niin pitkälle ovat menneet tuossa aitouden tavoittelussa.:)
 
vierailija
kuusi kuuluu laittaa vasta aatonaattona ettäs sen tiedätte
jos ne jo laittaa niin eihän siinä oo aattona enää yhtään neulasta
Eiku se kuusi olis pitänyt kaataa ennen täysikuuta, niin pysyisi neulaset. Etkö tuota tiennyt? Jos sen viet pimeään kellariin vesiämpäriin, on siinä tuoreenveroiset neulaset vielä juhannuksenakin - ja hämähäkkejäkin(y) ---olen kokeillut yhtenä keväänä, mut syy siihen kokeiluun oli se, kun tiesin, että jäätymisessä vapautuu lämpöä aika paljon. Ei ne potut paleltuneet ainakaan silloin:cool:
Mut saattaa siinä lajikkeellakin olla merkitystä silti;-)
Katsos, ei kaikkialla ole samanrotuisia kuusia. Mun isoisän isä ei hyväksynyt kuusta kotiin aikoinaan, mutta en tiedä, miksi ei. Jokin hullutus vaan vai ovatko halunneet niitä kerkkiä syödä niistä - hetihän ne kasvavat, kun saavat tammikuulla vähän valoa:LOL:
Tai sitten...oliskohan niin, että...

Linnuthan - ja oravat ym... niiden siemeniä siirtelevät ja voi hyvinkin olla, että joku on alkanut kasvaa "otollisessa" paikassa. ...ja... sitten---- eiku .... sitten...;

"Niilo Karhun kirjassa Hämeestä löytyvät mm.

Suomen suurin kotikataja,

euroopanlehtikuusi,

kanadanpoppeli,

kartanopoppeli,

ruhtinaanpoppeli,

mongolianvaahtera,

paperikoivu,

banksinmänty,

riippamänty,

visahaapa

ja huurrepaju Tampereelta.



Hämeenlinnassa kasvoivat tuolloin suurimmat

sulkaharmaaleppä,

kirjopunasaarni,

kurilienlehtikuusi,

vuorimänty,

mongolianlehmus,

isolehtilehmus

ja kartiopuistolehmus, monet niistä Aulangolla.



Hattula oli monien ennätyspuiden koti. Sieltä löytyivät muun muassa

paksuin mantsurianjalopähkinä,

amerikanhaapa, k

äärmekuuset

ja hopeakuuset.



Heinolasta löytyivät

riippaharmaaleppä,

kriminlehmus,

palsamipoppeli,

albertanvalkokuusi

ja kontortamänty.



"Muita ennätyspuita olivat mm.

suurin isotuomipihlaja

ja riippakuusi Tammelassa,

visakoivu Hauholla,

hieskoivu Hämeenkyrössä,

kaarnakuusi,

amerikanjalopähkinä

ja riippapihlaja Janakkalassa,

ruotsinpihlaja,

jättipoppeli

ja kartiotammi Nokialla,

siperianlehtikuusi Padasjoella,

siperiansembra Kangasalla,

kultakuusi Forssassa,

luutakuusi ja helvemänty Lopella,

purppurakuusi Urjalassa,

pöytämänty Toijalassa,

keltakoivu Hausjärvellä ja

hopeapaju Riihimäellä."



- lue koko juttu vuodelta 2013 YLE -

Lisäsin jaottelun ja linkitän myöhemmin... Olipa niitä paljon! ---ja tuossa olivat vain Suomen paksuimmat puut - ja ne vuosirenkaathan sen iän kertovat, puissa! Ilmastonmuutos tarkoittaa ensisijassa suurta muutosta vesistöissä ja esimerkiksi se kosteus, kaste, mikä sulavesistä talvella nousee kuuraksi puihin, vaikuttaa enemmän, kuin ikinä osaamme aavistaa, sillä jäätymisessä vapautuu lämpöä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä