Juurihoito epäonnistu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on tehty just juurihoito jonka viimenen vaihe valmistu eilen. Nyt mua vaan epäilyttää että onks tää menny ihan persiilleen. Eli eilen siis täytettiin ja laitettiin lopullinen paikka, hampaanhan pitäis olla kuollut mutta kyllä mulla on edelleen puruarkuus siinä hampaassa, tarkottaaks tää nyt että koko paska uusiks? Helvetin kalliikshan tää tulee (on tullu jo ) jos vielä joudutaa taas uusiks avaan kaikki ja ku noi yksityisen hinnat on mitä on. Hammas oli puruarka jo ennen tätä viimestä vaihetta, kuvattiin ja avattiin se siis eilen (niinkun oli suunniteltuki edellisen avaus/rassauskerran jälkeen) ja oli ihan siisti ja kuiva eli ei kuulemma pitäis olla siitä johtuvaa mut eihä tää nyt normaaliakaan voi olla?!?!?mulla tulee itku jo kohta ku tää ei tuu kuntoon (pahaa tulehdusta ei ollu missään vaiheessa mutta reijän paikkaamisen jälkeen oli puruarka ja parin viikon päästä ekasta kuvasta tuli näkyviin pieni tulehduksen alku kun kuvattiim uusiks). Onks mun nyt vaa vaadittava et repii koko paskan pois vai mitä tää nyt on?!?!

No helpoimmalla pääset jos poistatat koko hampaan.
Juurihoitohan on vaan väliaikainen apu, eli hammas tulee hajoamaan palasiksi ja se joudutaan jokatapauksessa ennenpitkää poistamaan.
Itselläni kesti juurihoidon jälkeen n 1,5 v. kun hammas oli jo niin lohkeillut että pakko oli poistaa.

No helpoimmalla pääset jos poistatat koko hampaan.
Juurihoitohan on vaan väliaikainen apu, eli hammas tulee hajoamaan palasiksi ja se joudutaan jokatapauksessa ennenpitkää poistamaan.
Itselläni kesti juurihoidon jälkeen n 1,5 v. kun hammas oli jo niin lohkeillut että pakko oli poistaa.

Jeps. Miksi tehdä kalliita hoitoja, kun hammas kuitenkin jokusen vuoden päästä on poistettava.
Ei ymmärrä.

Seuraile pari viikkoa. Hampaan ympäryskudoksessa on vielä tulehdusta, vaikka juurihoito on onnistunut. Jos oireilu jatkuu, juuritäyte on purettava. Toinen vaihtoehto on koko hampaan poisto.

Pitää ens viikolla soitella. Eilen kun kyselin että voiko olla vielä arka niin että se on normaalia niin vastas että pari päivää voi olla mutta en vaan ymmärrä miten hammas missä ei (pitäis) oo hermoja voi olla arka. Ikinä ennen ei oo juurihoitoo tehty nii en tiedä mikä normaalia ja mikä ei mutta jotenkin mun järki sanoo että kuolleen hampaan ei pitäis enää tuntua miltään

Kyllä se voi kestää. Itselläni oli ainakin useamman päivän hammas arka juurihoidon jälkeen. Tai mahdoton sanoa, johtuuko se arkuus/kipu hampaasta vai hoidossa rasittuneista vierushampaista/ikenistä.

Onpa kiva kuulla et se voi joskus olla normaaliakin. Mää oon jo luopunu toivosta ja alkanu tsemppaan itteeni et selviän seuraavista kerroista kun mun tuurilla tää ei ollu tässä (oon hyvin hammaslääkärikammonen ja pakko käydä yksityisellä joka erikoistunut pelkopotilaisiin ja hyvin se mut tsempannu tän juurihoidon tähän asti mut tää pettymys on kamala ku elin toivossa et tää olis näi helposti ohi)

Älä murehdi, joissakin miehille mieluisissa asioissa voi hampaattomuus olla jopa etu...

Toothless-Julia-Roberts--107754.jpg

Itselläni oli iso reikä hampaassa. Pelkkä paikkaus ei onnistunut ja kipu yltyi ja hampaassa tuntui paine ja hirveä purukipu. Juurihoitoon meni. Ensimmäisen kahden juurihoitokerran jälkeen hammas kipuili aina muutaman päivän ja oli hieman puruarka kunnes rauhoittui. Ensimmäinen juurihoito toi ihanan helpotuksen siihen pahaan kipuun. Ajattelin vihdoin, että kivuista on päästy. Juurientäytön jälkeen jotain pientä epämukavuutta tuntui hampaassa. Kun laitettiin lopullinen paikka, hammas on taas kipeä ja tykyttelee. Tulee mieleen ihan se tunne ennen kun hammasta alettiin juurihoitaa. Kuuman juoman juominen tuo päälle jomotuksen ja pureminen sattuu.

Tekisi mieli itkeä jos satoja euroja tuohon hampaaseen on mennyt hukkaan ja lopputulos on poisto. Muutenkin tekisi mieli itkeä, koska ei jaksa enää kipua.

Odottelen muutaman päivän ja katson paheneeko vai helpottaako kipu.

Yhteistyössä