Nukkavieru mies kyllästyttää!

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mies on minua kuusi vuotta vanhempi. Meillä on kaksi lasta ja olemme olleet yhdessä yli kymmenen vuotta. Ihan seurustelumme alusta asti miehen kanssa on saanut vääntää vaatteiden ostamisesta ja ylipäätään omasta ulkonäöstä huolehtimisesta. Hänen mielestään se on jokin hyve ettei käytä sentin latia ulkonäköönsä, kulkisi varmaan jätesäkeissä jos vain olisi mahdollista! En minä hänestä mitään metroseksuaalia halua, mutta toivon että vaatteet olisi ehjät ja jotenkin ajanmukaiset, ulkonäkö ylipäätään siisti. Nyt kulkee rikkinäisissä farkuissa jossa nuuskapurkin (sekin niin kuvottava tapa!!!) painaumat taskuissa ja muutenkin ulkonäkönsä kanssa jämähtänyt jonnekin viime vuosituhannelle, näyttää sen takia kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta. Hänen omat kaverinsakin ovat tästä nukkavieruja ulkomuodosta jo huomauttaneet, hävettää liikkua hänen kanssaan. Itse meikkaan edes vähän joka päivä, olen samoissa mitoissa kuin ennen lapsia ja pukeudun siististi. Olen yrittänyt selittämällä selittää että mulle on tärkeää säilyttää fyysinen vetovoima suhteessamme ja se tarkoittaa myös siistiä ulkomuotoa.

Minä ostankin yleensä kaikki hänen vaatteensa ja leikkaan hiukset. No, farkkuja en pysty hänen puolestaan ostamaan ja eilen kun oltiin muilla asioilla käveltiin farkkuliikkeen ohi. Sanoin että pliis pliis käydään nyt ostamassa sulle farkut (edellisten ostosta kulunut reippaasti yli viisi vuotta, oli ennen lapsia!). Mies vastasi "tottakai" äänellä josta kuulin kyllä että on vittuilua mutta ajattelin että tähän mahdollisuuteen mun on nyt pakko tarttua koska parempaakaan ei tule. Liikkeessä sitten vittuili myyjälle joka vaan teki työtään ("joo nää on tosi ihanat!!!!", sarkastisesti) ja käyttäytyi kuin mikäkin kiukutteleva teini. Hävetti. Osti kuitenkin kahdet farkut. No, autossa alkoi sitten raivoamaan minulle kovempaa kuin koskaan, haukkui, nimitteli, sanoi että pakotin hänet ostamaan kahdet ylihintaiset housut (150€ 2kpl). Osin tämä on tottakin, mutta kyllä syö että mun ylipäätään pitää väkipakolla raahata aikuinen ihminen vaatekauppaan koska ei osaa itse huolehtia ulkonäöstään (ihan kuin kahdessa lapsessa ei olisi tarpeeksi työtä!) ja koska minulle on tärkeää että säilyy edes jonkinasteinen fyysinen kiinnostus toista kohtaan. Huusi siis autossa todella törkeästi minulle ja nyt ollaan molemmat mykkäkoulua pidetty sen takia. Uudet farkut hän jätti eteisen lattialle pussissaan makaamaan, varmaan odottaa että minä leikkelen laput ja viikkaan kaappiin. En yleensä ole pitkävihainen tai kannata mykkäkoulua mutta nyt olen varmasti hiljaa siihen asti että mies pyytää käytöstään anteeksi!

vierailija
Miten niin farkkuja ei muka voi ostaa toisen puolesta? Meillä mies käyttää yhtä ja samaa farkkumerkkiä ja mallia ja lapuista näkee W ja L mitat, äkkiä ne saa uudet samanlaiset. Klassikkomallien kanssa tuo onnistuu hyvin. On tuo joskus kaikenlaisia uusia kokeillut, mutta ne klassikot on aina sopivan malliset, uudet harvoin.

vierailija
Miten niin farkkuja ei muka voi ostaa toisen puolesta? Meillä mies käyttää yhtä ja samaa farkkumerkkiä ja mallia ja lapuista näkee W ja L mitat, äkkiä ne saa uudet samanlaiset. Klassikkomallien kanssa tuo onnistuu hyvin. On tuo joskus kaikenlaisia uusia kokeillut, mutta ne klassikot on aina sopivan malliset, uudet harvoin.
Näin varmaan normaalien miesten kanssa kyllä! Mun miehen farkut vaan on niin vanhat ettei sitä mallia enää myydä. Olen postimyynnistä jotain tilannut mutta aina vääränkokoisia olleet. Lisäksi sellainen fiilis että teen jo ihan riittävästi tällä saralla hänen eteensä, ei ole ehkä liikaa vaadittu jos kerran viidessä-kuudessa vuodessa hilaisi ihan se oman takamuksensa sinne vaatekauppaan?

vierailija
Mies on minua kuusi vuotta vanhempi. Meillä on kaksi lasta ja olemme olleet yhdessä yli kymmenen vuotta. Ihan seurustelumme alusta asti miehen kanssa on saanut vääntää vaatteiden ostamisesta ja ylipäätään omasta ulkonäöstä huolehtimisesta. Hänen mielestään se on jokin hyve ettei käytä sentin latia ulkonäköönsä...
Miehellä on oikeus olla mitä on. Sinä olet tiennyt jo kymmenen vuotta sitten millainen hän on, eikä sinulla ole oikeutta yrittää muuttaa häntä haluamasi kaltaiseksi. Otapa nyt vastuu ihan omiin käsiin, koska SINÄ olet päättänyt miehen kanssa mennä yksiin tietoisena hänen luonteestaan, SINÄ olet tehnyt hänen kanssaan lapset ja SINÄ olet hänen kanssaan vielä nyt 10 vuotta myöhemmin. Etkö jo pikkuhiljaa ala hoksata, ettei mies muutu? Nyt pitää vielä hoksata, ettei hän tulekaan muuttumaan.

Niin ja se sinun vastuu: se on siinä, haluatko jatkaa suhdetta ja lopettaa täysin turhat muutosyritykset, vai lopettaa suhteen. Ne on sun vaihtoehdot, ei se se, että mies muuttuisi.

vierailija
Miehellä on oikeus olla mitä on. Sinä olet tiennyt jo kymmenen vuotta sitten millainen hän on, eikä sinulla ole oikeutta yrittää muuttaa häntä haluamasi kaltaiseksi. Otapa nyt vastuu ihan omiin käsiin, koska SINÄ olet päättänyt miehen kanssa mennä yksiin tietoisena hänen luonteestaan, SINÄ olet tehnyt hänen kanssaan lapset ja SINÄ olet hänen kanssaan vielä nyt 10 vuotta myöhemmin. Etkö jo pikkuhiljaa ala hoksata, ettei mies muutu? Nyt pitää vielä hoksata, ettei hän tulekaan muuttumaan.

Niin ja se sinun vastuu: se on siinä, haluatko jatkaa suhdetta ja lopettaa täysin turhat muutosyritykset, vai lopettaa suhteen. Ne on sun vaihtoehdot, ei se se, että mies muuttuisi.
Seriously??? Se että pyytää ostamaan kerran kuudessa vuodessa uudet farkut on ihan kohtuuttoman liikaa vaadittu ja yritys muuttaa koko miestä? Tuskin lopetan muutoin hyvin toimivaa suhdetta sen takia kuitenkaan, muttei se myöskään tarkoita sitä että tämä asia ja hänen suhtautumisensa siihen ei saisi minua harmittaa.

vierailija
Seriously??? Se että pyytää ostamaan kerran kuudessa vuodessa uudet farkut on ihan kohtuuttoman liikaa vaadittu ja yritys muuttaa koko miestä? Tuskin lopetan muutoin hyvin toimivaa suhdetta sen takia kuitenkaan, muttei se myöskään tarkoita sitä että tämä asia ja hänen suhtautumisensa siihen ei saisi minua harmittaa.
How is it working for you? Onko mies muuttunut kymmenessä vuodessa parempaan päin? Harmitus on tunne, ja ihan itsehän sinä päätät tunnetko sitä vai et. Ilmeisesti haluat tuntea, kun 10 vuotta olet samaa rataa jatkanut. Siksi ihmetyttääkin, miksi ihminen valittaa asiasta jonka itse on täysin vapaaehtoisesti valinnut. Itsestä kun tuntuisi tosi tyhmältä harmitella jotain tuollaista täysin muutettavissa olevaa asiaa vuosikymmenen ajan!

vierailija
Tämä taitaa olla provo. Näitä ihan saman tyyppisiä pitkiä ja yksityiskohtaisia vuodatuksia jonkun miehen "sikailuista" on tullut epäuskottavan paljon viime päivinä.

vierailija
How is it working for you? Onko mies muuttunut kymmenessä vuodessa parempaan päin? Harmitus on tunne, ja ihan itsehän sinä päätät tunnetko sitä vai et. Ilmeisesti haluat tuntea, kun 10 vuotta olet samaa rataa jatkanut. Siksi ihmetyttääkin, miksi ihminen valittaa asiasta jonka itse on täysin vapaaehtoisesti valinnut. Itsestä kun tuntuisi tosi tyhmältä harmitella jotain tuollaista täysin muutettavissa olevaa asiaa vuosikymmenen ajan!
Mies ei ole juuri muuttunut reilussa kymmenessä vuodessa, ei hyvässä eikä huonossa. Siis tosissasiko nyt ehdotat että minun pitäisi tämän takia ottaa ero, vai mitä tarkoitat sillä että voin päättää harmittaako vai ei? Eikö tänne saa avautua jos jokin asia, pienikin, harmittaa, vai onko kaikilla muilla aivan täydelliset puolisot joissa yksikään yksityiskohta ei harmita? Enkä nyt ymmärrä ihan logiikkaasi, "täysin muutettavissa oleva asia" mutta kuitenkin toisen muuttaminen on mielestäsi väärin?

vierailija
Tämä taitaa olla provo. Näitä ihan saman tyyppisiä pitkiä ja yksityiskohtaisia vuodatuksia jonkun miehen "sikailuista" on tullut epäuskottavan paljon viime päivinä.
Ja vähän pitempäänkin. On pitänyt tehdä ihan oma ketju aiheesta......

On tosiaan niin läpinäkyvää. Miesvihaajanainen saattaa olla joku bloginpitäjä, ainesta ja mielikuvitusta kyllä löytyy ;)

Unohtakaa ja vaietkaa tämä trolli, hyvät palstalaiset

vierailija
Mies ei ole juuri muuttunut reilussa kymmenessä vuodessa, ei hyvässä eikä huonossa. Siis tosissasiko nyt ehdotat että minun pitäisi tämän takia ottaa ero, vai mitä tarkoitat sillä että voin päättää harmittaako vai ei? Eikö tänne saa avautua jos jokin asia, pienikin, harmittaa, vai onko kaikilla muilla aivan täydelliset puolisot joissa yksikään yksityiskohta ei harmita? Enkä nyt ymmärrä ihan logiikkaasi, "täysin muutettavissa oleva asia" mutta kuitenkin toisen muuttaminen on mielestäsi väärin?
Sinäpä sen sanoit, ei ole tosiaan mies muuttunut mihinkään. Joten sun rakas harmitus ja MIEHEN muutosyritykset on menneet ihan hukkaan. Sua on harmittanut TURHAAN viimeiset kymmenen vuotta - senkös luulisi harmittavan vieläkin enemmän, viettää nyt 10 vuotta elämästään harmistuneena!

Kyllä, asia on täysin muutettavissa. SINUN muutettavissasi. Kerroin jo vaihtoehdot: joko eroat, tai hyväksyt miehen tuollaisena. Kummassakin vaihtoehdossa nukkavieruudesta harmitus loppuu. Tai niin no, toki on olemassa se kolmaskin vaihtoehto: jatkat samaa rataa, ja vietät seuraavankin 10 vuotta olemalla harmissasi asiasta joka ei tule koskaan muuttumaan. Mutta ei kai kukaan niin hölmö ole, että sen vaihtoehdon valitsisi? Tai ainakin luulin, että valituksesi päämääränä oli löytää ratkaisu, jonka jälkeen sinua ei enää harmittaisi... Mutta onhan toki niitäkin ihmisiä jotka HALUAVAT mieluummin olla harmissaan, se pääsee aina unohtumaan... Oletko sinä sellainen ihminen, joka haluaa vain valittaa, sen sijaan että haluaisi oikeasti olla onnellisempi?

vierailija
Ja vähän pitempäänkin. On pitänyt tehdä ihan oma ketju aiheesta......

On tosiaan niin läpinäkyvää. Miesvihaajanainen saattaa olla joku bloginpitäjä, ainesta ja mielikuvitusta kyllä löytyy ;)

Unohtakaa ja vaietkaa tämä trolli, hyvät palstalaiset

Ihanaa että tämä oikeasti edes jonkun mielestä on niin uskomaton juttu että kyseessä vois olla provo mutta kun ei! Täällä siis ap.

vierailija
Sinäpä sen sanoit, ei ole tosiaan mies muuttunut mihinkään. Joten sun rakas harmitus ja MIEHEN muutosyritykset on menneet ihan hukkaan. Sua on harmittanut TURHAAN viimeiset kymmenen vuotta - senkös luulisi harmittavan vieläkin enemmän, viettää nyt 10 vuotta elämästään harmistuneena!

Kyllä, asia on täysin muutettavissa. SINUN muutettavissasi. Kerroin jo vaihtoehdot: joko eroat, tai hyväksyt miehen tuollaisena. Kummassakin vaihtoehdossa nukkavieruudesta harmitus loppuu. Tai niin no, toki on olemassa se kolmaskin vaihtoehto: jatkat samaa rataa, ja vietät seuraavankin 10 vuotta olemalla harmissasi asiasta joka ei tule koskaan muuttumaan. Mutta ei kai kukaan niin hölmö ole, että sen vaihtoehdon valitsisi? Tai ainakin luulin, että valituksesi päämääränä oli löytää ratkaisu, jonka jälkeen sinua ei enää harmittaisi... Mutta onhan toki niitäkin ihmisiä jotka HALUAVAT mieluummin olla harmissaan, se pääsee aina unohtumaan... Oletko sinä sellainen ihminen, joka haluaa vain valittaa, sen sijaan että haluaisi oikeasti olla onnellisempi?
Tämä nukkavieruisuus ei tosiaan ole asia jota päivittäin olisin kymmenen vuoden ajan harmitellut tai asia joka vakavalla tavalla söisi tyytyväisyyttäni parisuhteeseemme, en tainnut ilmaista itseäni riittävän selkeästi. Harmittava piirre kyllä, mutta sen kanssa voi elää. Varmasti moni löytää tällaisia omasta puolisostaan? Tämä miehen eilinen käytös minua kohtaan nyt tässä taas vaan akutisoi aiheen ja oli ihan totaalinen pohjanoteeraus. Koska edelleenkään mun mieslestä yhdet farkut kuuteen vuoteen ei ole liikaa vaadittu tai aihe raivareille. Eikä myöskään minulla paikka itsetutkiskelulle.

vierailija
Eli sä halusit vaan valittaa? Valitusta valituksen vuoksi... Jep, tuota ihmistyyppiä ymmärrän vielä vähemmän kuin miestäsi.
Valittaa kenelle? Miehelleni vai tänne? Niin tai näin, miehen eilinen käytös oli kyllä niin törkeää että aihetta on. Jos olet edelleen sama henkilö joka kommentoi niin on kyllä suorastaan mielenkiintoista miten eri tavoin saman tilanteen voi nähdä ja hahmottaa! Miehen käytöksessä ei mitään tarvetta muutokselle tai moitteelle vaikka huutaa päin naamaa tuollaisesta asiasta?

No jaa, ei liikaa kannata toisen ulkonäköjuttuihin puuttua, mutta rajansa kaikella. Jos nyt aivan kulahtaneissa ja rikkinäisissä vaatteissa aina liikkuu, niin voihan asialle jotain yrittää tehdä.

Jos miehen nukkavierun olemuksen taustalla on pihiys, niin suuntaa kaikki synttäri- ja joululahjat vaatteisiin, ja käske muidenkin tehdä niin.

Valittaa kenelle? Miehelleni vai tänne? Niin tai näin, miehen eilinen käytös oli kyllä niin törkeää että aihetta on. Jos olet edelleen sama henkilö joka kommentoi niin on kyllä suorastaan mielenkiintoista miten eri tavoin saman tilanteen voi nähdä ja hahmottaa! Miehen käytöksessä ei mitään tarvetta muutokselle tai moitteelle vaikka huutaa päin naamaa tuollaisesta asiasta?
No joo, tuo huuto oli kyllä asiatonta. Samoin miehen käytös muutenkin siellä kaupassa. Kuulostaa siltä, että olisi kokonaisvaltaisen ryhmistäytymisen paikka miehellä.

vierailija
"Miehellä on oikeus olla mitä on" ja "mies tulee hyväksyä juuri sellaisena kuin hän on"

Päteekö sama myös naisen kohdalla? Jos mies valittaa että vaimo ei huolehdi ulkonäöstään, jo on monta huutajaa vaatimassa sitä naista vaatekauppaan, salille, kampaajalle, kosmetologille ja tyylikurssille.

Siikasalon Tero
Mun vaimolla on sama ongelma. Lapsen saamisen jälkeen kiinnostus ulkonäköä kohtaan on romahtanut. Enkä tarkoita nyt sitä, että hän kulkisi jätesäkki päällään tai ei hankkisi uusia vaatteita. Mutta se millaisia vaatteita hän hankkii, ei miellytä minua. Olen aina pitänyt ns. naisellisista naisista. Sellainen hänkin oli aikoinaan. Hän käytti hametta, korkokenkiä, oli rakennekynnet ja pitkät kauniit hiukset. Nyt vaatteet ovat liian miesmäisiä tai mummovaatteita. Korkokenkiä saa oikein ruinata joskus käyttämään, mutta harvoin hän niitä jalkaansa vetää. Saati mitään seksikkäämpiä saappaita. Kengät on kesällä lattapohjaiset tossut, jotkut ”ballerinat” kuulemma. Talvella uggit, jotka näyttää lumimiehen tohveleilta. Hiukset on leikattu sellaisiksi fucking polkkamalliseksi, kun ”se on helppo hoitaa”. Rakennekynnet ovat historiaa. Joskus jos vaikka pyytää että lakkaa nuo nyt vaikka jollain kivalla värillä vähän naisellisimmaksi, niin ei jaksa – väsyttää.

Kaikki naisellisuus ulkonäöstä on kadonnut mukavuuden halun tieltä. Vaatteet on pliisuja, joten hiton tuulipukuja. Ennen hän käytti seksikkäitä alusvaatteita. Nyt nekin on mummomallia ja ”mukavia päällä”. Kaiken huippu oli kun lupasin viime synttäreinä että annan lahjaksi jotain seksikästä päälle pantavaa. Vastaus oli ”mä en ole mikään esine jonka sä voit pukea mieleiseksesi”. Että näin!

vierailija
Edelleen täällä mykkäkoulussa ja farkut makaa eteisen lattialla. Aamulla herätessään mies mutisi jotain että menee ensi yöksi muualle (tätä ei ole koskaan tapahtunut suhteessamme!). Siis WTF???? Mitä perusteita sillä on kiukutella mulle??? Mä yleensä ensimmäisenä tulen vastaan ja pyydän anteeksi mutta tällä kertaa en sitä todellakaan tee koska mulla ei ole mitään anteeksipyydettävää.

vierailija
Edelleen täällä mykkäkoulussa ja farkut makaa eteisen lattialla. Aamulla herätessään mies mutisi jotain että menee ensi yöksi muualle (tätä ei ole koskaan tapahtunut suhteessamme!). Siis WTF???? Mitä perusteita sillä on kiukutella mulle??? Mä yleensä ensimmäisenä tulen vastaan ja pyydän anteeksi mutta tällä kertaa en sitä todellakaan tee koska mulla ei ole mitään anteeksipyydettävää.
Tuollaista kun lukee niin palautuu mieleen, miksi olen aina kieltäytynyt parisuhteista kun joku nainen on minua sellaiseen pyytänyt.

vierailija
Miten voit olla niin tyhmä, että vielä kymmenen vuoden jälkeen hakkaat päätäsi seinään? Miehesi on mitä on, eikä siitä muutu. Valituksesi on täysin turhaa. Mies ei muutu valittamalla mihinkään. Olet sen jo itsekin todennut, eli mitä luulet sillä voittavasi? Tuleeko sulle parempi mieli kun valitat? Tuskin. Muuttuuko mies? Tuskin. Eli mitä vittua oikein siitä hyödyt? Joo, miehesi on röllipeikko, mutta sä olet idiootti kun yrität muuttaa rölliä prinssiksi! Lopeta valitus tai eroa.

vierailijaaaaaa
Miehelläsi on tosiaan oikeus olla sellainen kuin on...ikävää nimitellä omaa rakastaan nukkavieruksi ja arvostella..Ja jos hän on aina ollut tuollainen, niin mihin hänessä sitten ihastuit?? ....Tottakai fyysinen vetovoima on parisuhteessa todella tärkeä, mutta ei se nyt uusista farkuista ole kiinni ehkä....ja jos siis miehesi on ollut jo 10 tuollainen..??

Yhteistyössä