Mitenköhän lapseni pärjäävät keskenään kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suurperheen äiti 30v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suurperheen äiti 30v

Vieras
Lähdimme miehen kanssa eilen iltapäivällä yhteiselle, lyhyelle lomamatkalle, ensimmäiselle yhteiselle matkalle ilman lapsia lasten syntymän jälkeen kylpylään. Tiistai-iltana menemme kotiin. 8v tyttö (lapsistamme selvästi aikuismaisin, älykkäin ja vastuullisin) jäi hoitamaan sisaruksiaan, jotka ovat 14v poika, 10v kaksoset (tyttö ja poika). 6v poika, 4v kaksospojat, 2v sisko ja 10kk vanha sisko. Emme ottaneet miehen kanssa kännyköitä tai muita sellaisia välineitä mukaan, joten lapset eivät saa meihin oikein mitenkään yhteyttä (he eivät tiedä, mihin lähdimme), mutta aina he voivat kääntyä naapurissa asuvan uskossa olevan yksinhuoltajaisän, muutaman kilometrin päässä asuvien minun yhdessä asuvien identtisten kaksosisosiskojeni ja muutaman kymmenen metrin päässä vanhainkodissa asuvan 80v isoisoisän puoleen, jos jotain tapahtuu.

Lähdimme miehen kanssa eilen iltapäivällä yhteiselle, lyhyelle lomamatkalle, ensimmäiselle yhteiselle matkalle ilman lapsia lasten syntymän jälkeen kylpylään. Tiistai-iltana menemme kotiin. 8v tyttö (lapsistamme selvästi aikuismaisin, älykkäin ja vastuullisin) jäi hoitamaan sisaruksiaan, jotka ovat 14v poika, 10v kaksoset (tyttö ja poika). 6v poika, 4v kaksospojat, 2v sisko ja 10kk vanha sisko. Emme ottaneet miehen kanssa kännyköitä tai muita sellaisia välineitä mukaan, joten lapset eivät saa meihin oikein mitenkään yhteyttä (he eivät tiedä, mihin lähdimme), mutta aina he voivat kääntyä naapurissa asuvan uskossa olevan yksinhuoltajaisän, muutaman kilometrin päässä asuvien minun yhdessä asuvien identtisten kaksosisosiskojeni ja muutaman kymmenen metrin päässä vanhainkodissa asuvan 80v isoisoisän puoleen, jos jotain tapahtuu.

Joo, hyvinhän ne pärjää. Ihan huoletta voitte olla ku kuitenki noin isoja jo on kaikki. Ihana kun otatte yhteistä aikaa.

Äiti, meidät kaikki huostaan otettiin, naapurin setä teki meistä lastensuojeluilmoituksen koska isi oli kertonut hänelle, että te jätätte meidät keskenään kotiin moneksi päiväksi :-(

Melkein aikuisia suurin osa. Nou hätä. Ihan vaan rauhassa vietätte laatuaikaa siellä siellä kylpylässä. Jos oikein hyvä säkä käy, niin ensi syksynä teillä on jopa pienet kolmoset talossa.

Apua, en ikinä voisi jättää lapsia keskenään ilman että olisi oikeasti aikuinen katsomassa perään. Saatika yön yli?! Kyllähän tuollainen poppoo nyt voi keksiä mitä tahansa hölmöä ja sitten 8v tytön pitäisi ottaa koko homma kasaan niin ei tunnu kivalta...;( ja että 10kuinen pienin???!???! Minä itse en ikinä pystyisi....edes se yks isä sieltä naapurista vähän perään katsomaan...

Yhteistyössä