Mitäs lähdit vieraan miehen matkaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissmett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan uskomatonta naisten syyllistämistä!

Mitäs lähdit vieraan miehen matkaan – EU:ssa joka neljäs hyväksyy raiskauksen tietyissä olosuhteissa
Brittiprofessori ihmettelee, että osuus ei ole vieläkin suurempi: ”Asenteet ja naisten syyllistäminen ovat syvällä.”

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000004891344.html
Itse asiassa tossa syyllistetään miehiä(kin).

Hittojako sitä enää lähteä naistentansseihin, kapakkiin tai ylipäänsä mihinkään jos naiset alkavat olla sitä mieltä, että tuntematon mies on kartettava, potentiaalinen pahantekijä?

Mulla olis jääny neljännesvuosisadan avioliitto kokematta jos ex- rouvakulta olis tuumannut, että tuntemattoman seura ei ole suotavaa.

Mä en usko, että suurin osa tarkoittaa sitä edes syyllistäämiseksi. Suuurin osa ei myöskään tarkoita että raiskaus olisi oikeutettu jos lähtee vieraan mukaan.

Ajatus kai vaan on, että vieraat ihmiset eivät välttämättä ole turvallisia.

Mikä taas on kyl ihan vitulleen ajateltu. Sen ainoan kerran kun musta on tuntunut että joku yrittää nyt vähän turhan kovakouraisesti vaikka sanoin ei, oli se hyvinkin tuttu mies.

Mutta siis. Mun mielestä on todennäköisempää tulla raiskatuksi jos lähtee minihameessa ja korkkareissa ihmisen jota ei tunne matkaan. Ja jos olisin vittumainen ja mulla ois tapana sanoa mitäs läksit niin voisin hyvin sanoa niin.

• Tykkää
Reactions: poika
Mä en usko, että suurin osa tarkoittaa sitä edes syyllistäämiseksi. Suuurin osa ei myöskään tarkoita että raiskaus olisi oikeutettu jos lähtee vieraan mukaan.

Mikä taas on kyl ihan vitulleen ajateltu. Sen ainoan kerran kun musta on tuntunut että joku yrittää nyt vähän turhan kovakouraisesti vaikka sanoin ei, oli se hyvinkin tuttu mies.

Mutta siis. Mun mielestä on todennäköisempää tulla raiskatuksi jos lähtee minihameessa ja korkkareissa ihmisen jota ei tunne matkaan. Ja jos olisin vittumainen ja mulla ois tapana sanoa mitäs läksit niin voisin hyvin sanoa niin.
siis tykkäsin kommentista en roosan kokemuksesta

• Tykkää
Reactions: 0roosa0

Miks yleensä kirjoittaa edes mitään tuollaista (boldattu)...ihan kipeetä.

• Tykkää
Reactions: .....
Miks yleensä kirjoittaa edes mitään tuollaista (boldattu)...ihan kipeetä.

Sitä en kyllä tiedä.

Jotenkin tää yhteiskunta on muuttunut sellaiseksi että saa olla aina aukomassa päätään ja tahdittomuus on ilmeisesti hyve eikä puute niinko aiemmin.

Mutta en mä silti usko -tai ainakaan halua uskoa!- että niin usea oikeasti hyväksyisi raiskauksen. Siksi oli pakko avautua.

Sitä en kyllä tiedä.

Jotenkin tää yhteiskunta on muuttunut sellaiseksi että saa olla aina aukomassa päätään ja tahdittomuus on ilmeisesti hyve eikä puute niinko aiemmin.

Mutta en mä silti usko -tai ainakaan halua uskoa!- että niin usea oikeasti hyväksyisi raiskauksen. Siksi oli pakko avautua.
Aivan totta - kuten tuli hyvin ilmi.

Hyi helvetti miten vähätteleviä kommentteja näillä ylemmillä!:sick:

• Tykkää
Reactions: päätön
Ihan joka sanan.

Et.

Yritänpäs uudelleen.

Lähdetään vaikka siitä, että tuo on tehty kysely. Kadulla on kävellyt haastattelijoita tai sit joku on soittanut ja kysellyt ja ihmiset ovat vastailleet.

Olettaisin että järkevä ihminen tiedostaa ettei oo turvallista lähteä yöaikaan vieraan matkaan. Ja vastaus annetaan rempseästi, sen kummemmin ajattlematta. Samalla tavalla kuin jos ostaa tuntemattomalta auton ja saakin oikean vikapesän.

Eivät nuokaan ihmiset samalla tavalla menisi raiskatulle läheiselleen sanomaan. Enkä usko että okeasti hyväksyvät raiskausta, pitävät vaan sen mahdollisuutta suurempana jos toimii artikkelissa kerrotuin tavoin.

Et.

Yritänpäs uudelleen.

Lähdetään vaikka siitä, että tuo on tehty kysely. Kadulla on kävellyt haastattelijoita tai sit joku on soittanut ja kysellyt ja ihmiset ovat vastailleet.

Olettaisin että järkevä ihminen tiedostaa ettei oo turvallista lähteä yöaikaan vieraan matkaan. Ja vastaus annetaan rempseästi, sen kummemmin ajattlematta. Samalla tavalla kuin jos ostaa tuntemattomalta auton ja saakin oikean vikapesän.

Eivät nuokaan ihmiset samalla tavalla menisi raiskatulle läheiselleen sanomaan. Enkä usko että okeasti hyväksyvät raiskausta, pitävät vaan sen mahdollisuutta suurempana jos toimii artikkelissa kerrotuin tavoin.
Sun kommentti:
"Mutta siis. Mun mielestä on todennäköisempää tulla raiskatuksi jos lähtee minihameessa ja korkkareissa ihmisen jota ei tunne matkaan. Ja jos olisin vittumainen ja mulla ois tapana sanoa mitäs läksit niin voisin hyvin sanoa niin."

Mitens tuulipuvussa raiskatut naiset? Sanoisitko heillekin, että mitäs läksit?
Mun mielestä toi kommentti oli täysin tarpeeton ja antaa ymmärtää että se raiskaus on ok jos lähdet korkkareissa tuntemattoman miehen matkaan.

En tykkää suklaasta.:D

Et.

Yritänpäs uudelleen.

Kyllä se tuntematonkin raiskattu on uhri. Ja ei tarvitse kuin lukea näitä palstoja, niin uhrin syyllistäminen on voimissaan. "Mitäs läksit. Miksi olit humalassa. Miksi joit. Miksi liikuit yksin. Miksimiksimiksi". Sairasta.

Sun kommentti:
"Mutta siis. Mun mielestä on todennäköisempää tulla raiskatuksi jos lähtee minihameessa ja korkkareissa ihmisen jota ei tunne matkaan. Ja jos olisin vittumainen ja mulla ois tapana sanoa mitäs läksit niin voisin hyvin sanoa niin."

Mitens tuulipuvussa raiskatut naiset? Sanoisitko heillekin, että mitäs läksit?
Mun mielestä toi kommentti oli täysin tarpeeton ja antaa ymmärtää että se raiskaus on ok jos lähdet korkkareissa tuntemattoman miehen matkaan.

En tykkää suklaasta.:D

No voi nyt vittu. Luehan uudelleen se alkuperäinen kirjoitukseni kokonaan. Se ensimmäinen kappale.

lähetään purkaan tätä roosan viestiä.
"Mä en usko, että suurin osa tarkoittaa sitä edes syyllistäämiseksi. Suuurin osa ei myöskään tarkoita että raiskaus olisi oikeutettu jos lähtee vieraan mukaan."
tästä ei kai kellään tervellä ihmisellä ole mitään epäselvää.

"Mikä taas on kyl ihan vitulleen ajateltu. Sen ainoan kerran kun musta on tuntunut että joku yrittää nyt vähän turhan kovakouraisesti vaikka sanoin ei, oli se hyvinkin tuttu mies. "
Tässä Roosan kokemus ja mietteitä siitä. Tutunkin kaa voi käydä huonosti.

ja loppuun totuus et on todennäköisempää et käy huonosti kun pukeutuu seksikkäästi ja lähtee tuntemattomien matkaan.
siihen päätteeksi aikas mauton kommentti.
mistä siis paskamyrsky?

Tossa kandee muistaa se, että esim. raiskaus ei ole seksuaalirikos vaan väkivaltarikos. Uhrin pukeutumisella ei ole mitään merkitystä vaan uhri voi olla pukeutunut vaikka pilkkihaalariin.

Mitä tilastoihin tulee niin ne tavallaan pitää paikkansa. Jos vetää ittensä ympärikänniin ja tiedottomaan tilaan niin todennäköisyys joutua minkä tahansa rikoksen uhriksi kasvaa eksponentiaalisesti. Rikoksentekijä kun tuppaa valitsemaan helpoimman uhrin. Se ei ole asialle oikeutus eikä uhrin syyllistämistä.

Mä vielä väännän. :)

Lapsi juoksee pihalla juhlamekossa ja kengissä vaikka äiti käski vaihtamaan arkivaatteet. Ja tietty kaatuu ja mekko menee rikki.

Äiti jäkättää "enkö mä just käskenyt vaihtamaan ne vaatteet".

Niin silloin äidin mielestä oli ihan oikein lapselle että kaatui ja loukkasi itsensä?

lähetään purkaan tätä roosan viestiä.
"Mä en usko, että suurin osa tarkoittaa sitä edes syyllistäämiseksi. Suuurin osa ei myöskään tarkoita että raiskaus olisi oikeutettu jos lähtee vieraan mukaan."
tästä ei kai kellään tervellä ihmisellä ole mitään epäselvää.

"Mikä taas on kyl ihan vitulleen ajateltu. Sen ainoan kerran kun musta on tuntunut että joku yrittää nyt vähän turhan kovakouraisesti vaikka sanoin ei, oli se hyvinkin tuttu mies. "
Tässä Roosan kokemus ja mietteitä siitä. Tutunkin kaa voi käydä huonosti.

ja loppuun totuus et on todennäköisempää et käy huonosti kun pukeutuu seksikkäästi ja lähtee tuntemattomien matkaan.
siihen päätteeksi aikas mauton kommentti.
mistä siis paskamyrsky?
tästä moon samaa mieltä...ehkä se kommentti just sai mutkin käsittämään jotain väärin?

Yhteistyössä