Pääministeri Sipilä syöksykierteessä. JIPPII !

  • Viestiketjun aloittaja Eeli eeli jne :D
  • Ensimmäinen viesti
Eeli eeli jne :D
Ylen toimittaja: Sipilä syytteli ja käyttäytyi uhkaavasti - väitti sopineensa päätoimittajan kanssa, ettei vastaa Terrafame- kysymyksiin

Perjantai 2.12.2016 klo 00.03


Ylen toimittaja on kertonut taustoja pääministeri Juha Sipilän haastattelutunneista. (JOEL MAISALMI)


Ylen politiikan toimittaja Pirjo Auvinen kertoo pääministeri Juha Sipilän sanoneen viime viikonloppuna painokkaasti, ettei aio vastata kysymyksiin Terrafameen liittyen.

Ylen verkkosivuilla julkaistussa näkökulmassaAuvinen kertoo, että Sipilä väitti lauantaina ennen uutishaastattelua käyneensä asiasta kiivasta sähköpostivaihtoa Ylen päätoimittaja Atte Jääskeläisen sekä toimittaja Salla Vuorikosken kanssa. Auvisen mukaan Sipilä väitti, että "Aten kanssa on sovittu, että hän ei vastaa."

Jääskeläinen vastasi Auviselle, ettei mitään Sipilän kuvaamaa sopimusta ollut tehty.

Painosti ja syytti


Auvinen kertoo saaneensa tylyn kieltävän vastauksen jo perjantaina Sipilän avustajalta Riina Nevamäeltä pyytäessään pääministerin kommenttia Terrafamen ja Sipilän sukulaisten omistaman konepaja Kateran suhteen. Sipilä kieltäytyi vastaamasta aihetta koskeviin kysymyksiin myös sunnuntain Radio Suomen Pääministerin haastattelutunnilla.

Pyytäessään Sipilältä lauantaina syytä siihen, miksi tämä ei vastaa Terrafamea koskeviin kysymyksiin, Auvinen kertoo Sipilän uhanneen vetäytyä haastattelusta tyystin.

Auvisen mukaan Sipilän käytös viime viikonloppuna järkytti häntä.

- Minusta Sipilä käyttäytyi painostavasti, syytti asioista, jonka kanssa minulla ei ollut mitään tekoa ja jonka kaikkia käänteitä en edes tiennyt, Auvinen kirjoittaa.

- Olin myös oudossa välikädessä, kun väitetään, että päätoimittajan kanssa on sovittu, ettei jotain asiaa kysytä.

Auvinen kertoo kirjoittaneensa näkökulman päätoimittaja Jääskeläisen kannustamana tehdäkseen selkoa viime viikonvaihteen tapahtumista.
 
vierailija
Olen seurannut Sipilän sihmurointia median ja jääviyksiensä kanssa päätäni pyöritellen, mutta nyt tästä (ja ehkä jo vähän niistä sähköpostien julkaisuista) tuli vähän outo fiilis Ylen toimittajien ja koko Ylen toiminnasta. Onkohan tässä kuitenkin joku agenda kaataa hallitus tms? Ja miksi? (demarit? vassarit?)
 
suomentrumppi
Olen seurannut Sipilän sihmurointia median ja jääviyksiensä kanssa päätäni pyöritellen, mutta nyt tästä (ja ehkä jo vähän niistä sähköpostien julkaisuista) tuli vähän outo fiilis Ylen toimittajien ja koko Ylen toiminnasta. Onkohan tässä kuitenkin joku agenda kaataa hallitus tms? Ja miksi? (demarit? vassarit?)

????
Tunnut tajuavan Sipilän ihmetemput, ja sitten käännät kelkan yleläisiä vastaan! Ihan outoa!

Sipilähän on Suomen Trumpiksi itsensä touhuillaan asettanut. Naurettavasti jäänyt valehtelusta kiinni, ja uhkaileekin tuo öykkäri.

Vaimon kanssa ennen pidettiin häntä hyvänä tyyppinä, muttei enää. Samanlainen paskiainen kuin edelliset kokkarepääministeritkin. Käteinen ja Stubido.

Luepa kepuli uudestaan poiminta, ja miksei koko teksti!

"Auvisen mukaan Sipilän käytös viime viikonloppuna järkytti häntä.

- Minusta Sipilä käyttäytyi painostavasti, syytti asioista, jonka kanssa minulla ei ollut mitään tekoa ja jonka kaikkia käänteitä en edes tiennyt, Auvinen kirjoittaa.

- Olin myös oudossa välikädessä, kun väitetään, että päätoimittajan kanssa on sovittu, ettei jotain asiaa kysytä"

Ja niinhän ei ollut
 
  • Tykkää
Reactions: Kuuloke-Esko
Olen sympatiseerannut aikaisemmin Sipilää, mutta on hyvä että tuommoiset vehkeilyt tulevat julki.

Hän on jonkin sortin uskovainen mutta bisneskuviot, raha ja asema on sokaisseet, on tottunut olemaan huipulla ja haluaa varmistaa sukulaisilleen saman tason.
Nuo sukulaiskytkökset on jo aika alkeellinen virhe.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuuloke-Esko
vierailija
Selvä vihersosialistisikojen ajojahti: sattuvan olemaan kannatusmittauksissa korkealla, pitää saada hallitus nurin. Sipilä on ihan oikealla asialla: ei kenenkään perhettä saa leimata väärin perustein! YLE on aina ollut kommari-sosialisti-lafka ja sellaisena pysyy. Toivottavasti ajetaan kokonaan alas.
 
Olen sympatiseerannut aikaisemmin Sipilää, mutta on hyvä että tuommoiset vehkeilyt tulevat julki.

Hän on jonkin sortin uskovainen mutta bisneskuviot, raha ja asema on sokaisseet, on tottunut olemaan huipulla ja haluaa varmistaa sukulaisilleen saman tason.
Nuo sukulaiskytkökset on jo aika alkeellinen virhe.
mun mielestä se on ketku joka piiloutuu hengellisten asioiden taakse, eikä näytä joko tajuavan tai välittävän että antaa hengellisistä arvoista ja asioista muille ihmisile ihan väärän kuvan kieroiluillaan.
 
vierailija
Olen sympatiseerannut aikaisemmin Sipilää, mutta on hyvä että tuommoiset vehkeilyt tulevat julki.

Hän on jonkin sortin uskovainen mutta bisneskuviot, raha ja asema on sokaisseet, on tottunut olemaan huipulla ja haluaa varmistaa sukulaisilleen saman tason.
Nuo sukulaiskytkökset on jo aika alkeellinen virhe.
Siis eihän noi sukulaiset ole tehneet mitään väärää! Sipilä ite on ryssiny kun on alkanut kiukuttelemaan ja painostamaan Yleä ja sen toimittajia.
 
mun mielestä se on ketku joka piiloutuu hengellisten asioiden taakse, eikä näytä joko tajuavan tai välittävän että antaa hengellisistä arvoista ja asioista muille ihmisile ihan väärän kuvan kieroiluillaan.
Lestadiolaisethan on kovasti yritysmaailmassa, Sipilä varmaan saanut semmoisen kasvatuksen että eteenpäin pitää bisneksissä vaan pyrkiä.
Mutta rajansa kaikella, siitä ei saa tulla epäjumalaa.
 
Selvä vihersosialistisikojen ajojahti: sattuvan olemaan kannatusmittauksissa korkealla, pitää saada hallitus nurin. Sipilä on ihan oikealla asialla: ei kenenkään perhettä saa leimata väärin perustein! YLE on aina ollut kommari-sosialisti-lafka ja sellaisena pysyy. Toivottavasti ajetaan kokonaan alas.
En ole huomannut, että kenenkään perhettä olisi leimattu yhtään miksikään. Jutuissa on ainoastaan todettu Sipilän sukulaisten omistus yritykseen, joka hyötyy terrafamen rahoituksesta. Se ei ole kenenkään lokaamista vaan ihan olennainen tieto asian tiimoilta, jotta jokaiselle on selvää miksi pääministeri oli jäävi tekemään päätöksiään.
 
Siis eihän noi sukulaiset ole tehneet mitään väärää! Sipilä ite on ryssiny kun on alkanut kiukuttelemaan ja painostamaan Yleä ja sen toimittajia.
Sipilän asemassa olevan tulisi erityisen huolellisesti selvittää sukulaiskytkökset ja että tuetaanko omien firmaa.

Nuo on ihan perusjuttuja politiikassa, on muitakin poliitikkoja joista on noussut saman asian takia haloo.
 
vierailija
Sipilän asemassa olevan tulisi erityisen huolellisesti selvittää sukulaiskytkökset ja että tuetaanko omien firmaa.
Nuo on ihan perusjuttuja, on muitakin poliitikkoja joista on noussut saman asian takia haloo.
Uskon että Sipilä kyllä tuntee omat sukulaisensa ja näiden firmat, toisaalta jokaista serkkujen lähettämää tarjousta Sipilä ei voi millään tarkastaa. Kukaan ei ole osoittanut, että Katera olisi saanut etua pääministeristä, se on voittanut Terrafamelta urakan ihan normaalissa tarjouskisassa.
 
niin mä en tiiä mikä jumala se hänelle on mutta eiks lestoillakin ole periaatteena rehellisyys?
Rehellisyys on aina suhteellinen käsite. On vaikea olla rehellinen. Siksi epäilen aina suuresti ihmistä, joka pitää itseään erityisen rehellisenä. Se kertoo siitä, ettei kyseinen henkilö ole rehellinen edes itselleen, jolloin voidaan tehdä oletus, ettei hän voi olla missään asiassa rehellinen, koska hän ei edes ymmärrä rehellisyyden käsitettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Uskon että Sipilä kyllä tuntee omat sukulaisensa ja näiden firmat, toisaalta jokaista serkkujen lähettämää tarjousta Sipilä ei voi millään tarkastaa. Kukaan ei ole osoittanut, että Katera olisi saanut etua pääministeristä, se on voittanut Terrafamelta urakan ihan normaalissa tarjouskisassa.
Kun hallitus päättää näin suurista rahoituksista on todellakin oltava selvillä, ketkä kaikki asiaan ovat kytköksissä siksi, että voidaan selvittää jääviys.
Kyse ei ole siitä, kuka hyötyi mitenkin, vaan siitä, oliko pääministeri edes pätevä tekemään ratkaisua, koska hän oli jäävi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissmett ja Echo
vierailija
Kun hallitus päättää näin suurista rahoituksista on todellakin oltava selvillä, ketkä kaikki asiaan ovat kytköksissä siksi, että voidaan selvittää jääviys.
Kyse ei ole siitä, kuka hyötyi mitenkin, vaan siitä, oliko pääministeri edes pätevä tekemään ratkaisua, koska hän oli jäävi.
Mun mielestä Sipilä ei ollut jäävi mutta varmaan olis hyvä että selvityksen tekee joku muu kuin random palstailija. Sipilä on varmaan tiennyt että Katera on sellainen konepaja joka voi ehkä saada töitä Talvivaarasta, on ehkä tiennyt että on aiemminkin voinut saada mutta ei voida olettaa, että hänellä olisi tieto kaikista Kateran jättämistä tarjouksista.
 
vierailija
Toivottavasti kukaan mun sukulainen ei lähde politiikkaan.

Alkais tälläista yksityisyritystä rajoittaa jos joutuis miettimään mihin palveluaan voi edes tarjota. Puhumattakaan että saisi siihen tukea.

Ei kai se ihannäinkään voi mennä jos puolituttu serkku, jota harvoin edes ehkä tapaat, on este sun liiketoiminnalle. Vallankin jos tämä sattuu lähtemään politiikkaan mukaan.
 
vierailija
Kun hallitus päättää näin suurista rahoituksista on todellakin oltava selvillä, ketkä kaikki asiaan ovat kytköksissä siksi, että voidaan selvittää jääviys.
Kyse ei ole siitä, kuka hyötyi mitenkin, vaan siitä, oliko pääministeri edes pätevä tekemään ratkaisua, koska hän oli jäävi.
Tulisiko opetella miten päätöksiä tehdään? Ei Sipilä yksin sitä päätöstä tehnyt. Jääviyshän tutkitaan. Eli täysin turhaa nillitystä.
 

Yhteistyössä