Jopa hurahti aikaa viime kirjoituksesta! Mulla tosiaan jatkui opiskelut työn ohessa, joten kiirettä piisaa
Pitääpä heti alkuun kommentoida joitakin mitä juttuja.
teza: mulla on raskausaikoina tullut erilaisia iho-oireita. Tuo nännin ihon kuivuminen, kutiaminen sekä hilseily on tuttua. Välillä joudun käyttämään ihan reilusti kortisonia, koska esim. bepanthen on yhtä tyhjän kanssa. Sitten kun iho on parantunut, niin käytän kunnolla rasvaisia voiteita esim. suihkun jälkeen ja ilmakylpyjä kannattaa antaa kun mahdollista. Kannattaa huolhetia myös muun kropan rasvauksesta sekä juomisesta.
Tsemppiä
haasu pienen kanssa. Koita ajatella, että nyt on vaan pahempi vaihe menossa ja kohta helpottaa
Mun pienimmällä on nyt sellainen ikä, että isille on jatkuvasti tosi herttainen ja mun niskaan tulee kaikki
mitä vaan ikinä keksii. Toivon, että helpottaa siihen mennessä kun vauva syntyy.
Vagabonda: oliko sulla mitään oireita/odotuksia, että olis radi? Mulla ei oo ollut mitään olotiloja tms.mutta papan diabeteksen vuoksi joudun ensi viikolla rasitukseen. Jännittää vähän, että jos onkin "oireeton" radi..
Mites asuntokuviot, joko on selvillä kaikilla jotka on muuttamista suunnitelleet?
Hienoa myös, että tosi monella raskaus sujuu tällä hetkellä kivuttomasti, ilman suurempia vaivoja! Leppoisaa loppuraskautta teille
Ja sitten
omaa napaa....
Vauva liikkuu ihan älyttömästi. Tunneilla istuessa tuntuu, että toinen punkeaa kohta mahasta/haaroista läpi
Ei oo vissiin tottunut siihe, että oon paikallaan päiväsaikaan, sillä nyt myllää aamusta iltapäivään ja illaksi rauhoittuu, kun pääsee itse liikkeelle.
Harkkasupparit on vähentyneet, mutta samalla muuttuneet napakammiksi. Edelleen ihan hyvä olotila eikä kyykkiessä tee pahaa/painontunnetta.
Rautaa oon ottanut nyt joka toinen päivä. Aamu alkaa kuivatun luumun syömisellä, mikä onkin pitänyt mahan nyt ihan kivasti toiminnassa. Suosittelin mikäli kärsii hitaasti toimivasta vatsasta
Kolme viikkoa olisi seuraavaan neuvolaan. Kaikki on oikeastaan ihan mukavasti. Selkä pysynyt vielä suht ok kunnossa ja vauva ilmottelee itsestään säännöllisin väliajoin. Toivottavasti jatkuu samaan malliin
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Boomkaa ja papunen rv 25+5