Kun vaan ei jaksa rakastaa vaativaa lastaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kun lapsi on niin vilkas, ja vaativa, että rakastaminen tuntuu ylivoimaiselta.
Ei, kyseessä ei ole ainokaiseni, en ole nuori tytänhupakko, enkä vaihdevuosien kynnyksellä viimeisenä hetkenä lisääntynyt ikäloppu. Olen tavallinen nainen, jonka muut lapset ovat tavallisia, ja yksi, joka imee minusta kaiken energian.
Kun ei vaan jaksa rakastaa.

Tulipa pahamieli lapsen puolesta.

Mulle tuli paha mieli äidin puolesta :( Harvoin ymmärretään että terve lapsi voi oikeasti väsyttää koko perheen!

Meilläkin on vilkas vaativa lapsi. ADhd testattu, mutta tulokseksi saivat "vain" että keskimääräistä vilkkaampi ja vaativampi tapaus, ei neuropsykologista häiriötä. Meilläkin useampi lapsi, ja tämä yksi on yhtä "kauhea" kuin muut yhteensä, vaikka kukaan ei olekaan ihan rauhallisimmasta päästä. Imee kyllä kaikki mehut, vie energian ja laittaa kaiken pyörälle missä ikinä kulkeekin. Nyt jo koululainen ja vähän oppinut toimimaan esim ryhmässä, mutta on pitänyt hakea parhaankin kaverin luota siksi että kaveri on väsähtänyt. Puhuu, liikkuu, heiluu taukoamatta, impulsiivinen, tunteiden vietävissä. Tuo vilkas kuusivuotiskausi oli kyllä ihan mahdoton, mutta sitten alkoi pikkuhiljaa tulla järki päähän esim tunteidenhallinta parani ja itsesuojeluvaistostakin alkoi näkyä aavistus (vaikka saattoi esim tapettia repiä vielä 8-vuotiaanakin -ei niin ettei olisi opetettu ja koulutettu, vaan kun hänelle nyt vaan sattui tulemaan mieleen että tuosta voi kiskaista).

Kyllä se rakkaus siellä pinnan alaa muhii ja sieltä taas löytyy, kun saat vähän levättyä ja huilattua ja ikää kertyy lapselle. Jos epäilet jotain oireyhtymää niin ota neuvolaan/perheneuvolaan yhteyttä!

Millä lailla lapsi on vaativa? Miksi itse epäilet, että lasta on vaikea rakastaa? :/

Hän on vaativampi, kuin muut lapseni yhteensä. Hän imee kaiken energian minusta, imee mut tyhjiin. Hän imee mut niin tyhjiin, että ei vaan jaksa rakastaa. Suurin ponnisteluin pystyn sietää lasta, rakastaa....Ei, se on liian suuri tunne, kun kaikki muuttuu kaaokseksi, lapsen läsnäollessa.

Yhteistyössä