Duuni vituttaa

  • Viestiketjun aloittaja Office_Biatch
  • Ensimmäinen viesti
Office_Biatch
Siis sain tossa vakiduunin kesällä ja palkka oli aika paska (2500). Aattelin sitten ottaa kuiteskin ton homman koska aattelin että siihen tulee lisiä sun muuta. Mutta ei tuu. Eli se on toi helkkarin sama paska vaikka mä olenkin paljon parempi duunissa kuin ennen. Eli verojen jälkeen kaks tonttua.

Siis sitä mä ihmettelen kun muilla kavereilla on kaiken maailman hekoja jotka lisää palkkaa useita satasia jne. Että miksi multa puuttuu ne vai onko tässä joku kusetus.

Tylsiä toimistohommia teen. Porukka hyvä, että silleen kiva. Koulutusta ei pahemmin oo että sinällään ei paljoo ylemmäs vielä mahiksii.
 
vierailija
No niin saatanan tyhmä en minäkään ole. Kappas kun et ehdottanut, että lähtisin Marokkoon kamelimiehen neljänneksi vaimoksi.
No jos vähäisellä koulutuksella saat niinkin paljon kuin 2500 euroa kuussa niin ihan turha valittaa. Moni opiskelee vuosia yliopistossa eikä silti saa ainakaan tuon enempää (saattaa saada vähemmänkin).

Ja ei kai se mikään estä sinuakaan hankkimasta vaikka diplomi-insinöörin tutkintoa, niin pääse niihin kolmosella alkaviin palkkoihin. Matikkaa ja fysiikkaa vaan pitää harjoitella ja kovasti.
 
Paska palkka, paska duuni... Hae parempi. Ei elämää ihan oikeasti kannata tuohon tuhlata. Sun elinvuodet ei ole tuon arvoisia.
Juuh!!! Samaa mieltä olen. Ei kannata tuhlata elämäänsä valittaen asioista joihin voi itse vaikuttaa. Kuluttaa vaan turhaan voimavaroja. Elämästä voi nauttia turhan narisemisen sijaan. Suosittelen listaamaan elämästä plussat ja miinukset. Ja sitten kun se on tehty otat härkää sarvista ja alat toimimaan. Niille asioille joihin itse voit vaikuttaa kannattaa myös tehdä jotain. Tai muuten yhtäkkiä havahdut 10 tai jopa 20vuoden päästä ja huomaat, että olet vieläkin siinä ja kaikki on edelleen paskaa... Nimimerkillä minä uskalsin tehdä sen muutoksen vasta silloin 10vuoden päästä, mutta se kannatti. Lähdin siisi opiskelemaan itselleni uuden ammatin näin aikuisella iällä. Palkka huononi tai ehkä pysyi kutakuinkin samana, mutta elämänlaatu parani huomattavasti. Kaikkea hyvää.
 
vierailijaxxxxx
On älyllisesti epärehellistä lähteä tuolle linjalle. 2500€ on reilusti alle suomalaisen palkkamediaanin. Aina voi jeesustella. Olisit suositellut muuttamaan Intiaan. Kas siellä kun tienaa vielä vähemmän kuin suomalainen siivooja.
No ei se kauheen reilusti sen alle oo. Ja kun kyseessä on ilmeisesti nuorehko nainen, nii n tuossa ryhmässä tuo palkka on varsin ok.

Itse olen 43-vuotias akateeminen, mutta oman alan hommia ei vaan oikein ole. Minun kuukausipalkka on (toimistohommissa) juuri tuo 2500. Täällä maalla (= Kaikki yli 50 kilsan päästä Helsingistä) tuo on siedettävä summa.

Mieheni on diplomi-inssi ja esimiesasemassa. Ei hänenkään bruttopalkka ole silti kuin 4800. PK-seudulla saisi vastaavasta hommasta kyllä enemmän.

Näillä palkoilla tulemma erittäin hyvin toimeen. Tottakai itse haluaisin "paremman" duunin, mutta niitä ei ole oikein tarjolla. Pääosin Helsingissä, mutta hakijoita aina 50-100. Enkä oikein voisi käydä töissä siellä (ainakaan vielä).
 
No ei se kauheen reilusti sen alle oo. Ja kun kyseessä on ilmeisesti nuorehko nainen, nii n tuossa ryhmässä tuo palkka on varsin ok.

Itse olen 43-vuotias akateeminen, mutta oman alan hommia ei vaan oikein ole. Minun kuukausipalkka on (toimistohommissa) juuri tuo 2500. Täällä maalla (= Kaikki yli 50 kilsan päästä Helsingistä) tuo on siedettävä summa.

Mieheni on diplomi-inssi ja esimiesasemassa. Ei hänenkään bruttopalkka ole silti kuin 4800. PK-seudulla saisi vastaavasta hommasta kyllä enemmän.

Näillä palkoilla tulemma erittäin hyvin toimeen. Tottakai itse haluaisin "paremman" duunin, mutta niitä ei ole oikein tarjolla. Pääosin Helsingissä, mutta hakijoita aina 50-100. Enkä oikein voisi käydä töissä siellä (ainakaan vielä).
No 3000€ + jotain on palkan mediaani katsomatta demograafeja sen tarkemmin. Eli 2500€ on mun näkemyksen mukaan reilusti alle sen. Se mitä sinä saat, ei liity asiaan. Vielä vähemmän liittyy se, että mikä miehesi koulutus on. Se kun ei tunnetusti määrää palkkaa.
 
vierailija
http://www.stat.fi/til/pra/2015/pra_2015_2016-09-29_tie_001_fi.html

Tuosta tilastoa. Peruskoulupohjalta palkkamediaani juurikin tuolla 2500 eurossa. Tuon mukaan koulutuksella on korrelaatiota palkkatasoon. Mikäänhän ei yksilötasolla takaa palkkaa, mutta kyllä se kiinnostus ja taidot oppia ja opiskella, sekä asenne auttavat pitkälle.

Ap:n kannattaa lohduttautua, että Suomessa korkeampi palkka tarkoittaa korkeampaa tuloverotusta (ja kannatan tätä progressiivista verotusta), joka hiukan tasaa palkkaeroja. Ja korkeamman palkan eteen joutuu yleensä tekemään henkisesti ja/tai fyysisesti rasittavampaa työtä. Mihin kukin haluaa energiaansa ja vapaa-aikaansa käyttää ja millä hinnalla?
 
vierailija
Siis sain tossa vakiduunin kesällä ja palkka oli aika paska (2500). Aattelin sitten ottaa kuiteskin ton homman koska aattelin että siihen tulee lisiä sun muuta. Mutta ei tuu. Eli se on toi helkkarin sama paska vaikka mä olenkin paljon parempi duunissa kuin ennen. Eli verojen jälkeen kaks tonttua.

Siis sitä mä ihmettelen kun muilla kavereilla on kaiken maailman hekoja jotka lisää palkkaa useita satasia jne. Että miksi multa puuttuu ne vai onko tässä joku kusetus.

Tylsiä toimistohommia teen. Porukka hyvä, että silleen kiva. Koulutusta ei pahemmin oo että sinällään ei paljoo ylemmäs vielä mahiksii.
 
vierailija
Mulla on sama fiilis. Tosin palkka nyt on jo kohtuullinen eli 9250€ kuukaudessa. Heti tuli töihin tultaessa lisää vasttuta ja lisää alaisia. Ei vaan oikein jaksais ja elämässä pitäis olla kyllä jotain muuutakin. No kohta nousee palkka, mutta katsotaan miten vaikuttaa motivaatioon. Ehkä laitan hieman lisää rahaa hyväntekeväisyyteen, niin tulee jollain tapaa hyvä fiilis. Juuri katselin verotietoja ja pari kolleegaa tienas vähän paremmin, joten ainakin tuo tietous työnantajani ala-arvostuksestani korpeaa.
 
vierailija
Aika harva palstamamma ansaitsee ainakaan enemmän kuin 2000 euroa kuussa. Ne jotka käyvät vuorotyössä vanhainkodilla saattavat saada enemmän.

Lisäksi hyvin moni palstalaisista ei ansaitse mitään, vaan elää sossun almuilla.
 
vierailija
Kaikki on niin suhteellista.

Olen insinööri ja tehnyt alani töitä yli 20 vuotta. Bruttopalkka oli 2700 e/kk, jostä jäi käteen n. 2000 e/kk. Sitten jysähti ja minut irtisanottiin.

Ei ollut varaa valita uutta työpaikkaa, vaan jouduin ottamaan sen ainoan paikan, jonka löysin yli puolen vuoden etsimisen jälkeen. Teen edelleen vastaavia töitä kuin aiemminkin, paitsi vähän vielä vaativampia. Palkka on nyt 2200 e/kk, josta käteen jää vähän yli 1500 e/kk.

Tottakai vituttaa, mutta tällä alalla ei ole varaa valita työpaikkoja. Sitäpä en tiennyt vielä silloin, kun nuorena lähdin opiskelemaan ja nyt olen työnantajien mielestä jo yli-ikäinen kehäraakki, vaikka kouluttautuisin uudelle alalle.

Ansiosidonnaisesta olisi jäänyt käteen enemmän kuin tästä nykyisetä työstäni jää, mutta peruspäivärahalle pudotessani olisin todellisessa kusessa, joten ei tässä voi valittaa, vaikka toki vituttaakin tilanne.
 
Mulla on sama fiilis. Tosin palkka nyt on jo kohtuullinen eli 9250€ kuukaudessa. Heti tuli töihin tultaessa lisää vasttuta ja lisää alaisia. Ei vaan oikein jaksais ja elämässä pitäis olla kyllä jotain muuutakin. No kohta nousee palkka, mutta katsotaan miten vaikuttaa motivaatioon. Ehkä laitan hieman lisää rahaa hyväntekeväisyyteen, niin tulee jollain tapaa hyvä fiilis. Juuri katselin verotietoja ja pari kolleegaa tienas vähän paremmin, joten ainakin tuo tietous työnantajani ala-arvostuksestani korpeaa.
Päivän paras :D
 

Yhteistyössä