ihmettelen näitä uskon asioita

miksi ihmisillä on niin suuri tarve todistella ihmisille, jotka on uskovaisia tai ainakin uskovat, että on joku jumala, että se on satua. eikö itse kukin saa uskoo tai olla uskomatta jumalaan. miten se asia vaikuttaa toisten elämään. kyllä mulle on ihan sama onko tuo naapurin matti ateisti tai naapurin pirkko kiihko uskovainen, ei se mun elämään vaikuta yhtään mitenkään. tätä asiaahan ei pysty kukaan varmaksi kertomaan. että onko jumalaa tai eikö ole. yksi uskoo hinduun, toinen jumalaan, kolmas jahveen, neljäs johonkin muuhun. mitä valiä...

vierailija
miksi ihmisillä on niin suuri tarve todistella ihmisille, jotka on uskovaisia tai ainakin uskovat, että on joku jumala, että se on satua. eikö itse kukin saa uskoo tai olla uskomatta jumalaan. miten se asia vaikuttaa toisten elämään. kyllä mulle on ihan sama onko tuo naapurin matti ateisti tai naapurin pirkko kiihko uskovainen, ei se mun elämään vaikuta yhtään mitenkään. tätä asiaahan ei pysty kukaan varmaksi kertomaan. että onko jumalaa tai eikö ole. yksi uskoo hinduun, toinen jumalaan, kolmas jahveen, neljäs johonkin muuhun. mitä valiä...
Rakkaus lähimmäiseen saa huomioimaan toisen ihmisen.Sitä rakkautta ei tule, jos ei pidä Jumalaa todellisena isänä,jolle voi kaikki huolensa heittää.Suurin elämänohje on: Rakasta Jumalaa ja lähimmäistä,Jeesus, Jumalan poika paljasti tämän ja siitä seuraa hyvää tulevina päivinä.Näemme tämän maailman ihmisten tekevän tosi huonoja valintoja.Pahuus rehottaa, kun ei haluta kunnioittaa Raamatun Jumalan viisaita ohjeita. Emme ihmisinä halua olla piittaamattomia mahdollisuudesta tuntea Jumala,ja hankkia tuntemustaan,myös Jeesuksen tuntemusta,seurauksena on ikuinen elämä maan päällä ,rauhaisisssa oloissa ,ilman sairautta ,ilman kuolemaa ,runsaasti ravintoa kaikille.Psalmi 72:16, Johaneksen evankeliumi 17:3 Ilmestys 21:3-5. Sananlaskut 18:1.Ainoa toivo ihmiskunnalle. Totuuden etsijä.

Rakkaus lähimmäiseen saa huomioimaan toisen ihmisen.Sitä rakkautta ei tule, jos ei pidä Jumalaa todellisena isänä,jolle voi kaikki huolensa heittää.Suurin elämänohje on: Rakasta Jumalaa ja lähimmäistä,Jeesus, Jumalan poika paljasti tämän ja siitä seuraa hyvää tulevina päivinä.Näemme tämän maailman ihmisten tekevän tosi huonoja valintoja.Pahuus rehottaa, kun ei haluta kunnioittaa Raamatun Jumalan viisaita ohjeita. Emme ihmisinä halua olla piittaamattomia mahdollisuudesta tuntea Jumala,ja hankkia tuntemustaan,myös Jeesuksen tuntemusta,seurauksena on ikuinen elämä maan päällä ,rauhaisisssa oloissa ,ilman sairautta ,ilman kuolemaa ,runsaasti ravintoa kaikille.Psalmi 72:16, Johaneksen evankeliumi 17:3 Ilmestys 21:3-5. Sananlaskut 18:1.Ainoa toivo ihmiskunnalle. Totuuden etsijä.
Mielenkiintoinen näkemys. Minun elämässäni yhdet rakastavimmista ja luotettavimmista ihmisistä ovat ateisteja. He osaavat kyllä rakastaa lähimmäisiään ilman rakkautta jumalaan. He eivät myöskään kohtele väärin muita ihmisiä, ovat suoraselkäisiä, rehellisiä ja kaikin mahdollisin tavoin hyviä ihmisiä.
Sensijaan minun tuntemani himo- uskovaiset ovat olleet niitä kieroimpia, tuomitsevimpia ja itsekkäimpiä tapauksia.

vierailija
Kun se uskonto, tai ne uskovat nimenomaan vaikuttavat niidenkin elämään, jotka eivät usko ja pidä Raamattua lakikirjanaan. Jokainen uskokoon niinkuin haluaa, mutta pidetään se erillään Suomen laista ja valtion laitoksista pl. kirkko.

En usko ennenkuin näen joten jos kuolleena näen Jumalan sitten uskon.
Niin, on se aika jännä, ettei minkään uskonnon jummi ole oikeasti tullut ja näyttäytynyt meille kaikille (ja ne jotka väittää, et ovat nähneet jummin, on joko mielenvikaisia tai valehtelee).
Tähän on tietty vakiovastaus: "Sun pitää vaan uskoa! Ja jos et usko, joudut helvettiin." tai jossain tietyissä uskonnoissa: "Me tapetaan sut, jos et usko!" - No tämäpä selvä..

Viimeksi muokattu:
vierailija
Jos uskontoja ei olis keksitty niin ei olis näitä hemmetin sotia.
Olen rasisti nimenomaa vain sen vuoksi kun yleensä toisen uskonto/kulttuuri poikkeaa niin vahvasti omasta, jonka vuoksi tapahtuu kaikkea pahaa.
Kaveri joka on uskossa, puhuu itsemurhista ja yms. Koska luulee tietävänsä tulevan vielä jossain muodossa takaisin maanpäälle/ pääsee kuolessaan parempaa paikkaan. Itse kun en usko mihinkään noihin juttuihin, pidän tätä elämää erittäin ainutlaatuisena ja tärkeänä.
Minulle lähimmäiset ovat erittäin tärkeitä, inhoan riitoja ja haluan nähdä ihmisissä pelkkää hyvää.
Joten kyllä sillä vain valitettavasti on väliä että mihin toinen uskoo..

• Tykkää
Reactions: Kuuloke-Esko
Mielenkiintoinen näkemys. Minun elämässäni yhdet rakastavimmista ja luotettavimmista ihmisistä ovat ateisteja. He osaavat kyllä rakastaa lähimmäisiään ilman rakkautta jumalaan. He eivät myöskään kohtele väärin muita ihmisiä, ovat suoraselkäisiä, rehellisiä ja kaikin mahdollisin tavoin hyviä ihmisiä.
Sensijaan minun tuntemani himo- uskovaiset ovat olleet niitä kieroimpia, tuomitsevimpia ja itsekkäimpiä tapauksia.
Esko tunsi lämpimän kosketuksen sydämessään (huom ei pistoa, koska se sattuisi) ;) Ihqulla AS neidolla on on aidot kokemukset meikäläisistä. Just tollasii me ollaan.

Ja jos nyt olis mahista antaa ateistille jumalten väitetyt ominaisuudet, ni meikäläiset olis parempii qu yxkään maailman "jumalista". Sitten se maailma vasta paratiisi olisi kun Atte olis "kaikkivaltiaana"

Verenhimoisia murhaajiahan ne jummet "on". Lukekaa vaan vaikka kristittyjen satukirjoja. Mutta kaikex onnex satusellaisia murhaajia :cool:(y)(y)(y)

• Tykkää
Reactions: Akkonen
vierailija
Jos uskontoja ei olis keksitty niin ei olis näitä hemmetin sotia.
Olen rasisti nimenomaa vain sen vuoksi kun yleensä toisen uskonto/kulttuuri poikkeaa niin vahvasti omasta, jonka vuoksi tapahtuu kaikkea pahaa.
Kaveri joka on uskossa, puhuu itsemurhista ja yms. Koska luulee tietävänsä tulevan vielä jossain muodossa takaisin maanpäälle/ pääsee kuolessaan parempaa paikkaan. Itse kun en usko mihinkään noihin juttuihin, pidän tätä elämää erittäin ainutlaatuisena ja tärkeänä.
Minulle lähimmäiset ovat erittäin tärkeitä, inhoan riitoja ja haluan nähdä ihmisissä pelkkää hyvää.
Joten kyllä sillä vain valitettavasti on väliä että mihin toinen uskoo..
Ettet vaan nyt laittaisi uskonnon/Jumalaan uskomisen piikkiin liikaa asioita?
Kaikki maailman sodat johtuvat vain uskonnosta, kaverisi ei arvosta elämää koska uskoo kuolemanjälkeiseen elämään ja sinä olet hyvä ihminen vain koska sinä et usko?
Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista että uskova=paha ja uskossa olematon=hyvä.
Ihmisissä on paljon muitakin puolia.

vierailija
Arvostan hengellisyyttä ja henkisyyttä ihmisessä (itse en tosin tällainen ole) koska selvästi se on monelle ihmiselle voimavara hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, ja selvitä vastoinkäymisistä.
Uskontoja en sen sijaan arvosta. Ne ovat pelkkää pyramidihuijausta, joiden tehtävä on vallan ja rahan maksimointi, ja nimenomaan niin, että heikoimmista otetaan se lujin ote, ja siellä pyramidin huipulla voidaan sitten vaika käydä Levillä ryyppäämässä kaikessa rauhassa ilman tunnontuskia siitä, montako puuroannosta se köyhä niillä piispojen viinarahoilla saisi. Ihminen, jolle tämä järjestelmä on kaikki kaikessa, siis kokee ihan tosissaan että kirkossa organisaationa on jotain pyhää, on minusta aivopesty. Se ei ole sattumaa, että mt-puolen asiakkaissa tiettyjen uskonnollisten liikkeiden entisen ja nykyiset jäsenet ovat yliedustettuina. Helvetilä pelottelu, oman tahdon nitistäminen, ihmisen kouluttaminen täysin ulkoapäin ohjautuvaksi ja tiukka yhteisön kontrolli näyttävät murtavan vahvimmankin ihmisen, siinä vaiheessa kun sisäinen ahdistus käy liian voimakkaaksi.
Lakiuskonnoista, kuten islamista, en sano mitään. Ei tarvitse. Ei tarvitse kuin katsoa, paljonko muslimimaissa ollaan menty eteenpäin yhtään millään sektorilla viimeiseen kolmeentuhanteen vuoteen, niin saa jo kattavan vastauksen siihe, paljonko uskonto voi typistää ihmisen ajattelua ja kehitystä.

• Tykkää
Reactions: Akkonen
Lakiuskonnoista, kuten islamista, en sano mitään. Ei tarvitse. Ei tarvitse kuin katsoa, paljonko muslimimaissa ollaan menty eteenpäin yhtään millään sektorilla viimeiseen kolmeentuhanteen vuoteen, niin saa jo kattavan vastauksen siihe, paljonko uskonto voi typistää ihmisen ajattelua ja kehitystä.
Luetteles Islam- maat kolme tuhatta vuotta sitten? Voipi olla vaikeaa kun Islam "keksittiin" vasta 600- luvulla.
Rooman valtakunnan sortumisen jälkeen eurooppa vajosi ns. pimeään keskiaikaan ja suurinpiirtein 1500- luvulle asti tiede tuli eurooppaan Bysantista (eli kutistuvasta Itä- Roomasta) ja Islamiin kääntyvästä arabikulttuurista.

Isoäitihän ihmetteli miksi ateistit pilkkaavat toisten uskoa. Sitä voi ihmetellä. Monesti ateistit on kaikkein suvaitsemattomimpia.
Kylhän muakin varmaan pilkattaisiin jos mä palvoisin ja menisin messuamaan Batmania johonkin luolaan ja joku toinen menisi toiseen luolaan Mustanaamiota halleluujattammaa

Pilkkaa tai vinoilua, tavallaanhan siinä yritetään herätellä harhaisia ihmisiä reaalimaailmaan, sekö on pahaa? Ei. Vaan pikemminkin päinvastoin :)(y)

Huomatkaas nyt uskikset, että noi em herrat on ihan samalla viivalla jumaltenne kanssa. Satuolentoja!!! Mutta hienosti käyttäytyviä!!!!!!!!!!!!

Ne "tekee" vaan hyviä tekoja, pistävät pahikset vaan pinoon, eikä murhaile viattomia ihmisiä raakalaismaisesti , niinqu teikäläisten uskisten idoli tekee

Pankaas ny kattoen, hei ja haloota!!!:

• 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
  • Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
  • 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
  • 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
  • Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
  • 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
  • Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
  • 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
  • Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

vierailija
Ettet vaan nyt laittaisi uskonnon/Jumalaan uskomisen piikkiin liikaa asioita?
Kaikki maailman sodat johtuvat vain uskonnosta, kaverisi ei arvosta elämää koska uskoo kuolemanjälkeiseen elämään ja sinä olet hyvä ihminen vain koska sinä et usko?
Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista että uskova=paha ja uskossa olematon=hyvä.
Ihmisissä on paljon muitakin puolia.
Ei olekkaan. Pitäisivät omana asiana uskonsa, mutta ei..
Aina pitää tulla tulkuttamaan sitä omaa uskoaan, että kuinka hänen koira pääsee taivaaseen ja näkee sen sielä sitten myöhemmin uudelleen kun itse kuolee ja plaaplaa.
Uskominen on mielen heikkoutta.

Esko tunsi lämpimän kosketuksen sydämessään (huom ei pistoa, koska se sattuisi) ;) Ihqulla AS neidolla on on aidot kokemukset meikäläisistä. Just tollasii me ollaan.

Ja jos nyt olis mahista antaa ateistille jumalten väitetyt ominaisuudet, ni meikäläiset olis parempii qu yxkään maailman "jumalista". Sitten se maailma vasta paratiisi olisi kun Atte olis "kaikkivaltiaana"

Verenhimoisia murhaajiahan ne jummet "on". Lukekaa vaan vaikka kristittyjen satukirjoja. Mutta kaikex onnex satusellaisia murhaajia :cool:(y)(y)(y)
Voi Esko Esko... kiva kuulla, että sinäkin olet sellainen ;)

Yhteistyössä