Onko muita jotka eivät vie lasta mihinkään?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mun lapsi on 7 vuotias. Olemme keskitulosia tai jopa vähän keskivertoa parempituloisia, eli vieminen ei ole rahasta kiinni.

Emme käy koskaan missään. Asutaan Seinäjoella, eli täällä on lähellä tosi paljon lapsille kaikkea. Duudson Parkissa poika on käynyt paristi ja Ähtärin eläinpuistossa paristi, Power Parkissa pari kertaa ja Tropiclandian vesipuistossa parina kesänä. Isän kanssa kerran Lapissa ja kerran ulkomailla.
Näin lueteltuna helposti ajattelee "no onhan tossa", mutta oikeasti ei seitsemälle vuodelle ole paljon mitään. Kesälomalla tehdään ehkä yksi päiväreissu.

Nyt musta tuntuu, että poika on kokenut ikäisekseen tosi vähän. Huomaan sen monessa asiassa.

Toisaalta taannoin eräs tyttö ilkkui "eksä muka oikeesti oo käynyt laivalla".

Mä reissaan jonkun verran kun lapsi on isällään ja lapsen isä taas kun lapsi on mulla.

Nyt lomaviikko ja ihan kotona ja mummoloissa on. Tässä taitaa kaikki naapuruston lapset olla jossain reissuilla.

Lllb
Lapsesi on sulle taakka. On ärsyttävää reissata kakaran kanssa. Eikö? Lapsi vinkuu, pitää käydä tylsissä lasten paikoissa. Et näe asiaa siltä kantilta, että museo tai maisematkim voivat olla seikkailu, pitää syödä hesessä jne. Ei sun lapsi varmaan ravintolaan pääse koskaa ?

Nyt harmaana.
Ei mun lapsetkaan ole paljoa reissanut. Kaupunkilomilla ollaan oltu usein Helsingissä, Tukholmassa ja Tallinnassa. Eli ihan kunnolla kierrelty nähtävyyksiä, linnoja, pari museota, shoppailtu, Skansen, eläintarhat, jokunen kirkko yms. Noita kolmea kaupunkia ollaan kierretty paljon. Toki kotimaassa matkustellaan esim käyty Oulun tietomaassa, Särkänniemessä, kesäteatterit, muuten vaan viikonlopuksi vaikkapa Jyväskylään tms. Lapissa ollaan käyty kahdesti ja kerran autolla Lofooteilla.

Siinä ne. Tytöt 7v ja 11v.

Ens kesänä mennään Kroatiaan.

No vaikka lapsesi olisi mennyt maailman ympäri, hän on niin pieni, ettei muistaisi siitä parikymppisenä mitään.

Älä ota paineita. Toimit ja teet kuten sinusta tuntuu oikealta. Ihan sama vaikka naapurusto shoppailee Lontoossa ja laskettelee alpeilla. Sinä olet sinä ja elät omaa elämääsi.

vierailija
Tykkäävät ne lapset muustakin kuin vain "lasten paikoista". Monesti "aikuisten paikatkin" ovat kivoja.

Ja tosiaan pienelle lapselle on pitkälti aivan sama miten kaukana hänen kanssaan on oltu. Ei se lapsi ymmärrä tai muista siitä kumminkaan paljoakaan.

vane
Lapset 12 ja 10.

Kerran käynyt etelässä, tyttö kerran laivalla, poika 3-4krt. Kerran pääsiäislomalla Himoksella. Kesäisin käydään kerta huvipuistossa, max 2krt.

Nyt syysloma ja olisin vienyt kylpylään tms mutta molemmat halusivat olla kotona perheen ja kaverien kanssa. Ulkoilla, tehdä ulkoiluretkiä kotoa käsin, viettää aikaa koirien ja hevosten kanssa.
Hieno toive sillä olemme perheenä vain kotona ihan liian vähän miehen työn takia. Nyt ollaan kaikki koolla ja arkena sitten käyn joskus lasten kesken kylpylässä tms.

vierailijailona
No joo no, höpöhöpö. Kuka edes nykypäivänä käy laivalla? Mun mielestä tossa oli ihan riittävästi menoja tohon ikään. Eihän kaikki kuitenkaan käy samoissa paikoissa, joten aina joku voi sanoa eksä muka koskaan.

Mutta onhan se vähän surullista jos teistä kumpikaan ei halua lasta ottaa mukaan matkalle, miksi näin?

Yhteistyössä