Edellinen synnytys ja vauvan kasvot ylöspäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Tälläinen kysymys olisi, kun edellisessä synnytyksessä poika syntyi kasvot ylöspäin. Se oli todella raskasta luulin kuolen kun ponnistin kun se ei tullut sieltä mitenkään, 26min ponnistusvaihe kuitenkin kesti ja ilman apua synnytin kuitenkin. Kuinka iso riski että tässäkin raskaudessa käy samalla tavalla? Kokemuksia?
Myös vakavasti mietin että ehkä sektio kuitenkin, traumojen takia. Kuinka kauan itse operatio kestää? Kun aloitetaan leikata ja tikit laitetaan eli se väli? :censored: Eikä millään saa nukutusta niin ymmärsin? Tämä on kamala odottaa kun pääsen polille vast 8viikon päästä. Ajattelin käydä yksityisellä kans puhua ennen, kun raskaudessa herkistyn muutenkin, niin vähän näistä peloista, kun ne pelot tulevat vast illalla, päivällä ei edes aika ajatella :LOL:.

Soita neuvolaan ja sano, että sinulla on niin kova synnytyspelko, että haittaa elämääsi kovasti. Pääset sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen puhumaan asiasta pelkopolille, ja siellä saat vastaukset niiltä, jotka oikeasti niistä asioista päättävät, etkä miltään palstamammoilta. Ja se on vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen sen vuoksi, että niin moni raskaus menee kesken ennen 12. raskausviikkoa. Ennen 12. viikkoa ei edes kannata miettiä kovin kauas eteenpäin, koska raskaus voi mennä kesken milloin tahansa.

Minulla jo on rv 12+1 :D
Ensi viikolla rakenneultra. Nevolassa tietoisia pelosta. Se ei häiritse mun elämä millään tavalla, mutta joka iltaa pelko nousee, koska mietin yksin asioista ja neuvolasta peloon en saanut vastauksia. Lääkärin kanssa kun keskustelen se riittää mulle, mutta polille ajan saan vasta 8 vkon päästä.

Minulla jo on rv 12+1 :D
Ensi viikolla rakenneultra. Nevolassa tietoisia pelosta. Se ei häiritse mun elämä millään tavalla, mutta joka iltaa pelko nousee, koska mietin yksin asioista ja neuvolasta peloon en saanut vastauksia. Lääkärin kanssa kun keskustelen se riittää mulle, mutta polille ajan saan vasta 8 vkon päästä.
Omapahan on valintasi. Jos sanot, että pelko häiritsee elämääsi, saat enemmän vaihtoehtoja synnytykseen, mutta jos sanot ettei pelko häiritse elämää, voit heittää hyvästit valinnaiselle sektiolle. Vain vähän pelkäävät eivät sektioita saa, mutta jos pelko on todella paha, voi sektion saadakin. Pelkoa vähättelemällä pääset synnyttämään alakautta kuten aiemminkin.

Hei. Mä oon synnyttänyt kaks lasta kasvot ylöspäin ja tietenkin kyselin ekan jälkee että voiko siihen vauvan asentoon jotenkin itse vaikuttaa ( tyhmä kysymys, mutta oli pakko saada tietää). Ja siihen ei kuulemma voi vaikuttaa vaan vauva valitsee sen itse ja yleensä vasta siellä loppuvaiheessa raskautta. Mutta jos oloasi yhtään helpottaa niin voin kertoa että se toinen synnytys oli huomattavasti helpompi. ( paikat jo valmiiks venynyt edellisestä synnytyksestä, heh).

Yhteistyössä