Katos, paula tässä lukee ekaa kertaa sun postausta, kuka lienetkin. Varmaan on totta. Mun kokemus kielilläpuhumisesta oli vieressä oleva nuori tyttö, joka oli helluntailaisten kesäleirillä. Voisin kuvitella, että olis ollut transsissa tai jotain sellaista, mutta valtava joukkohurmos siellä oli ja varmaan aivot pystyvät sellaisen tilan saamaan aikaan, kun on tarpeeksi altis ja tarpeeksi "tyhjä", esimerkiksi adrenaliinin takia moni urheilee, juoksee jne. Olosuhteet vaan olivat sellaiset, että odotettiin jotain tapahtuvan. Itse en odottanut mitään, kun en tiennyt sellaisesta. Mutta asiat ovat selvinneet vuosien kuluessa niin, ettei se mun lapsuuden kaveri enää aikuisena voi olla vanhempien kanssa kahta päivää, kun on pakko - sen uskonnon takia! - päästä pois! Pahalta tuntuu, kun niitä hellunailaisiakin on niin paljon:-(
Kasteen merkitys autiomaassa onkin ihan toisenlainen, mutta ei sitä tiedä, jos ei veden kiertokulkua tunne. Tässä lainalauseita:
"Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?"
Miksi sitä et ottanut mukaan? On se käännetty ihan ymmärrettävästi kuitenkin, tarkoittaen kuukausittaista kiertoa, jolloin uusi elämä voi syntyä.
"38:28 Cuca on saten Isä? cuca on synnyttänyt casten pisarat?
38:29 Kenen cohdusta jää on tullut? ja cuca on härmän synnyttänyt taiwan alla?
38:30 Että wesi on peitos nijncuin kiwi/ ja sywydet pysywät ylhällä.-
Biblia 1642 -
Olisko vedet loppuneet välillä ja ainoastaan vanhat viinit ovat olleet juomina ihmisille pahimpien kuivien kausien jälkeen? Tai lampaiden ja vuohien maito, kun ne tulee toimeen aika vähällä vedellä, koska syövät heinää, --mitä ihminen taas ei pysty käyttään hyväkseen ilman eläimiä?