Ettei vaan turvotuksesta johtuisi Syömiset sulla ainakin on hyvät, ellet syö jopa liian vähän. Elä ressaa <3 se vaan nähtävästi on niin, että kaikilla meillä kroppa reagoi niin eri lailla ettei pitäisi painoa tuijotella.Täälläkin kela-neuvola takana. Kaikki oli hienosti, sf-mitta 22,5cm, vauvan syke 155 ja lapsivettä normaalisti. Mun hb oli tippunut anemian puolelle, joten tuli käsky ruveta syömään rautalisää. Oon kyllä syönyt niitä mammamonivitamiineja, mutta ilmeisesti niissä ei sitten oo tarpeeksi rautaa. Verenpaineet oli täydelliset ja samaa luokkaa kuin ennenkin, pissa puhdas.
Mutta painoa oli tullut 650g/viikko. Joskin olin just syönyt lounaan ja mulla oli paljon enemmän vaatteita päällä kuin kesällä, mutta silti. Tiedän itsekin, että painoa on tullut ihan eri tavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa - en vaan tajua, että miten. Heti plussaamisen jälkeen paino alkoi tasaisesti nousta... Kun en kertakaikkiaan syö mitenkään kummallisesti, vaan jopa tosi vähän ja jos vielä vähennän syömisiä, niin menee miinuskaloreiden puolelle, eikä se oo varmasti vauvalle terveellistä. Mun perussyömiset on itse tehty salaatti lounaaksi (=tuoreita kasviksia + kourallinen pähkinöitä), kotiin tullessa syön pari palaa leipää ja muutaman hedelmän ja sitten illalliseksi vielä lämmin kotiruoka, ihan normaalikokoinen annos. Että ei mun mielestä mitään överisyömistä.
Osa painosta on varmaankin turvotusta, kun mulla edelleen jalat turvottelee säännöllisesti. No, toisaalla oon ajatellut, että koska en syö mitään turhaa, niin kilot varmaan lähteekin sitten raskauden ja imetyksen myötä pois, enkä jaksa liikaa stressata asiasta. Voihan olla, että se painonnousu tässä loppua kohden tasoittuu...
Äitiyspakkaushakemuksen tein netissä heti, mutta noita raha-asioita joutunee setvimään palkanlaskijan kanssa, ennen kuin laittaa hakemuksen menemään. Ärsyttää ihan sairaasti, kun ei jää kuin tonnista kokonaisvuosiansioissa kiinni ettei mun palkka ois noussut sitä 20%, mikä vaaditaan 6kk:n tulojen perusteella maksettavaan rahaan. No, pieni se raha on enivei ja vielä pienempi sitten kun tippuu hoitovapaalle. Enkä kyllä haluaisi laittaa 9kk:n ikäistä hoitoon vielä... No, on sitä ennenkin kitkuteltu, niin jos nyt taas jaksaisi. Olisi ihanaa olla se kolme vuotta kotona, joskin mulla on haaveena opiskella vähän siinä ohessa.
Mamadread ja itu 22+4
Narana, Lapin reissu kuulostaa ihanalta, nauttikaa kun sen aika koittaa!
Tänään tuli äitiyspakkaus ja kyllähän siellä kaikenlaista suloista oli. Suurin osa aika raikkaita vaalean sävyisiä vaatteita joten käyttöön kyllä ehdottomasti tulevat. Jotenki se paketti konkretisoi sen, että raskaana ollaan ja eikä aikaakaan kun se pieni sieltä maailmaan pyyhältää <3