Raidoituskokemuksia kampaajalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijazz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijazz

Vieras
Millaisia kokemuksia teillä on raitojen laitattamisesta kampaajalla?

Tässä oma kokemukseni, muutaman vuoden takaa. Toistaiseksi myös kokemuksistani ainoa.

Menin kampaajalle ja pyysin toffeenvärisiä raitoja omalla luonnollisella pohjavärillä. Oma väri on vähän suklaata vaaleampi ruskea. Kampaaja alkoi tehda työtä käskettyä. Lämpöä hän piti hiuksilla mielestäni aika kauan, mutta sitäkin vaikea arvioida, kun tosiaan on ainoa raidoituskokemukseni.

Heti työn tultua valmiiksi minusta näytti kuin pohjavärikin olisi vaalentunut, mutta kokonaisuus näytti oikein ihanalta ja kävelin suu korvissa ulos kampaamoliikkeestä.

Sitten pesin hiuksia ekan kerran ja hoitoaine tuli TODELLA tarpeeseen, sillä ilman sitä raidoista olisi tullut heti samantien rastat! Hiuksia tuntui irtoavan aika lailla ja tarkemmin katsottuna raidat oli ihan platinanvalkeat eli ei aurinko- eikä toffeeraidat...

Aika kului... Parin kuukauden kuluttua minulla oli juurikasvu. Pohjavärin olin pyytänyt pitämään omana värinä, mutta nyt näkyi selkeästi, että pohjavärikin oli raidoituksessa vaalennut ainakin pari astetta.

Lisää aikaa kului... Noin puolen vuoden päästä päähäni alkoi kasvaa paljon uusia hiuksia juuresta. Tämä selitti myös aiemmin ihmettelemäni hiustenlähdön: raidoitusta seuranneitten viikkojen aikana hiuksistani vähintään kolmasosa, mutta mahdollisesti puolet oli lähtenyt irti.

Onneksi harventuneet hiukset kasvoivat takaisin!

Pelkästään hyviä kokemuksia :)
Olen käyttänyt samaa kampaajaa jo kymmenen vuotta ainakin ja raitoja laitettu viimeiset kolme vuotta.
Raidoista on tullut aina sen väriset kuin on pitänytkin. Mitään erikoista hiustenlähtöä en ole huomannut.
Mutta se on totta, että alkuun saa käyttää aika reippaasti hoitoainetta. Tilanne tasoittuu yleensä viikossa.

Mulle laitetaan aina kahta eri väristä raitaa.

Pelkästään hyviä kokemuksia :)
Olen käyttänyt samaa kampaajaa jo kymmenen vuotta ainakin ja raitoja laitettu viimeiset kolme vuotta.
Raidoista on tullut aina sen väriset kuin on pitänytkin. Mitään erikoista hiustenlähtöä en ole huomannut.
Mutta se on totta, että alkuun saa käyttää aika reippaasti hoitoainetta. Tilanne tasoittuu yleensä viikossa.

Mulle laitetaan aina kahta eri väristä raitaa.

Ja tuota lämpö-kohtaa en ymmärtänyt.. Mitä lämpöä? Pää sinne pömpeliinkö?
Semmosta mulla ei oo käytetty koskaan. Raidat pidetään folion sisällä.

Mulla kun on laitettu raidat, on kyllä käytetty lämpöä. Raidat laitetaan ehkä 3 kertaa vuodessa. Raidat ovat aina onnistuneet hyvin. Ainoa että edellinen kampaaja jätti liian pitkän pätkän "juurikasvu" jo valmiiksi eli ei kiva jos on jo sentin verran omaa väriä kampaajalta tullessa. Hän lauttoi foliolla. Vaihdoin kampaajaa ja nyt laitetaan hupulla, ja väri tulee juuresta alkaen. Molemmat käyttivät lämpöä, mutta tietysti sitä pitää osata käyttää oikein.

Yhteistyössä