kannattaa kokeilla myös siikliä, on hyvänmakunen pottuToki syön pottuja. Mutta vähän nirso olen niiden kanssa. Annabellet, Nicolat ja puikulat kelpaavat. Joskus rosamundia muussiin.
Meillä kasvatetaan ainoastaan Rosamundaa ja Nicolaa, mutta siksi vaan, kun niissä on suhteellisen vähän glykoalkaloideja - verattuna moniin muihin lajikkeisiin. Muitakin kriteerejä vois olla, kuten rutonkestävyys. Puikulan vie pakkanen ensimmäisenä, joten siitä on luovuttu pelkästään siksi. Kaupan pottuja en ostakaan, joten en voi kinastella niiden mausta. Lannoitus varmasti vaikuttaa makuun - mitään keinolannotteita ei käytetä eikä edes kanankakkaa, kun ne kanojen sapuskat tiedetään... !Toki syön pottuja. Mutta vähän nirso olen niiden kanssa. Annabellet, Nicolat ja puikulat kelpaavat. Joskus rosamundia muussiin.
raivaakko tosiaan joka vuosi uuden pottumaan raakaan mehtään?Meillä kasvatetaan ainoastaan Rosamundaa ja Nicolaa, mutta siksi vaan, kun niissä on suhteellisen vähän glykoalkaloideja - verattuna moniin muihin lajikkeisiin. Muitakin kriteerejä vois olla, kuten rutonkestävyys. Puikulan vie pakkanen ensimmäisenä, joten siitä on luovuttu pelkästään siksi. Kaupan pottuja en ostakaan, joten en voi kinastella niiden mausta. Lannoitus varmasti vaikuttaa makuun - mitään keinolannotteita ei käytetä eikä edes kanankakkaa, kun ne kanojen sapuskat tiedetään... !
paula tässä kertailee entisiä asioita taas
Sullahan ei sieniallergiaa ole, mut niillä joilla on, kannattaa muistaa, et perunarutto ON sientä
En itse tietenkään, mut mies on oppinut lapsena juontamaan nuo asiat niin, et mie vaan kirjotan ylös pikkuisille. Se läntti ei tarvi olla iso, et tuuli ei kaada potunkaalia. Sen verran täytyy huomioida, et jättää sinne pottupenkkien päihin reilusti tilaa traktorille! Se on aika iso ala, eikä sinne mitään komposteja saa levitellä. No, mulla on niin monta kokeilua aina kerralla, et en tiedä, mikä eniten vaikutti. Liian märkä maa näyttää olevan huono tuolle viepilälle. Kivinen maa olis vielä huonompi. Meillä ei ole kiviä missään.raivaakko tosiaan joka vuosi uuden pottumaan raakaan mehtään?
ei ole turhaa, onhan tuo nyt vähintä mitä kastematojen eteen jokainen valveutunut kansalainen tekeeEn itse tietenkään, mut mies on oppinut lapsena juontamaan nuo asiat niin, et mie vaan kirjotan ylös pikkuisille. Se läntti ei tarvi olla iso, et tuuli ei kaada potunkaalia. Sen verran täytyy huomioida, et jättää sinne pottupenkkien päihin reilusti tilaa traktorille! Se on aika iso ala, eikä sinne mitään komposteja saa levitellä. No, mulla on niin monta kokeilua aina kerralla, et en tiedä, mikä eniten vaikutti. Liian märkä maa näyttää olevan huono tuolle viepilälle. Kivinen maa olis vielä huonompi. Meillä ei ole kiviä missään.
Ihan rannalle sitä pottumaata ei kannata tehdä, kun ne potut lentää toisessa suunnassa veteen tai törmälle;-)
Kamalasti saattaa tehdä turhaakin, muta ian menee hyötyliikunnan piikkin nykyään
Esimerkiksi kastemadoille putsasin rikkaruohot pois maasta ja tein riviin kekoja, josta ne voivat hakea koivunlehtiä ym. Ovat suojassa auringon paahteelta ja saavat kerätä käytäviin evästä talveksi... Siis siihen kyykkäämiseen meni monta aamua ja iltaa! Keskipäivän paahteessa en voi olla. Niin, tuo ei ainakaan voi olla turhaa, jos huolehtii ennen routaa kastemadoista
Pöllön pesä vois olla helpompi ratkaisu? Sen on pakko syödä kans otaki--- eikä se madoista välitä... Tai en t i e d ä tuota.ei ole turhaa, onhan tuo nyt vähintä mitä kastematojen eteen jokainen valveutunut kansalainen tekee
mää ruukaan valvoa kesäyöt ilmakivääri kainalossa siltä varalta että räkättirastaat yrittää tulla vainoamaan pihassamme asustelevia matoja
Aika iso reviiri niillä, joten pitäs tietää, mikä syö rastaita. On se iso lintu sekin...!pöllö on yöeläin ja räkätti päivä
haukka olis paree
mistäpä sitä köyhällä olis höylättyä lautaa?Aika iso reviiri niillä, joten pitäs tietää, mikä syö rastaita. On se iso lintu sekin...!
Linnunpönttöihin ei saakäyttää höylättyä lautaa, unohtu mainita. Tässä kaikille ohjeet. Tehtii Lehtopöllön pesä, mut siihen asettuikin telkkäperhe asumaan. Oliko huonot ohjeet?
http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/linnunponttojen_rakennusohjeet.shtml
Eiku tarvii tehdä uusia pesäpönttöjä. Haukkapari meillä onkin viihtynyt kauan aikaa. Se taitaa syödä pollötkin?
No nyt ainakin pitää mennä! ----otinkin toisen kupin kahvia, ihanaa luomuMondoa
Ööh... ruokapöytä, -tuolit ja sohva?Kahvinkeitin, suodatinpussit ja kahvia.
Pari mukia.
Astiasto.
Harukoi sun muita.
Veitset, kauha, juustohöylä ja vispilä. Sakset.
Pari kulhoa ja leikkuulautaa, paistinpannua ja kattilaa
Matot, verhot, pyyhkeitä, patjat, peitot tyynyt, liinavaatteita.
Tiskiaineet, shampoot, pyykinpesuvempulat ja rätei ja harjoi. Imuri. Lakaisin/kuivain suihkuun.
Lamppu. Huussipaperii. Mies käy ostamassa töllöttimen ja anteenninpiuhaa.
Puuttuuko jotain oleellista?
Jos tohon Majurin kuvaan viittaat niin mulla on hämärä muistikuva kolmannesta "vitamiinista".Meitsöri ei oo ikämies koska tossa on vain 2/3 mainituista vitamiineista
Ooo, pöydät ja tuolit ovat jo pakussa.Ööh... ruokapöytä, -tuolit ja sohva?
paremmin tuon päällä hommat sujuukinOoo, pöydät ja tuolit ovat jo pakussa.
sohvaa ei kolmanteen kerrokseen viitsi parin kuukauden takia raahata joten paksu patja ja muutama iso tyyny saavat toimittaa sen virkaa.
En ikinä käytä enää tupakkiakaanJos tohon Majurin kuvaan viittaat niin mulla on hämärä muistikuva kolmannesta "vitamiinista".
Se on hankalasti saatavilla.
Ukkomiehillä on käytettävissä vain yksi apteekki eikä se ole aina auki.
Poikamiehillä on teoriassa vaikka kuinka monta apteekkia mutta poikamies ei tiedä missä ne ovat.
Onneksi luonto on järjestänyt sillai, että kun miehellä on tarpeeksi viinaa ja tupakkia niin mies ei sen kolmannen vitamiinin puutetta jouda edes hoksaamaan.
Ymmärrettävistä syistä.En ikinä käytä enää tupakkiakaan
No mistä sellainen pölkky, minkä koverruksen sisämitta olis 30 cm?mistäpä sitä köyhällä olis höylättyä lautaa?
pölkystä ne pöntöt ruukataan nävertää
mehtässähän ne puut kasuaa...No mistä sellainen pölkky, minkä koverruksen sisämitta olis 30 cm?
Ilmankos munii muitten pesiin kun oma on kanttuveimehtässähän ne puut kasuaa...
oot sitte menny hakkaamaan mettäs niin vähiin ettei jäljellä oo ees linnunlaulupuuta, käkikin joutuu kukkumaan kannon nokassa selällään maaten