Modet hei. Nikkipakko pian kehiin, pliiis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vie Raili ja pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vie Raili ja pois

Vieras
On se niin hölmöä lukea kun vierailija kinaa vierailijan kanssa, sitten tulee kolmas, neljäs, viides ja jne vierailija olemaan jotain mieltä.

Jos nyt saisi pakollisen jonkinlaisen, edes kolmimerkkisen tunnuksen ilman rekkaustakin, jolla voi yksilöidä kuka kirjoittaa, ja mitä. Ainakin periaatteessa, jos ihmisillä olisi selkärankaa pitää samassa ketjussa edes sama nikki. Osalla varmaan on, kaikilla ei.......

Terv

Pakki Nikko ;)

Vain yhdessä osiossa voi kirjoittaa rekisteröitymättä. Vain yhdessä. Vain yksi keskusteluosio kukoistaa ja jossa on elämää. Miksiköhän? Ja mahtaneeko olla kyseessä sama osio? Miksiköhän?

Vain yhdessä osiossa voi kirjoittaa rekisteröitymättä. Vain yhdessä. Vain yksi keskusteluosio kukoistaa ja jossa on elämää. Miksiköhän? Ja mahtaneeko olla kyseessä sama osio? Miksiköhän?

Miksiköhän et lukenut aloitusta kunnolla? Miksiköhän?

Rautalangasta: Rekisteröitymättä siis, kuten sanoin, mutta muutama, edes numero tai kirjain korvamerkiksi itsekullekin.

Esimerkki: voit olla abc tai 123. Olisko se liian vaikeaa, että tietäisi kuka on kirjoittanut mitkäkin kommentit? Toisessa ketjussa voit olla def tai 456, tai pidät samat aina. Vaikeeta?

Jos se on liian vaikeaa, niin lusikalla on annettu ;)

On se niin hölmöä lukea kun vierailija kinaa vierailijan kanssa, sitten tulee kolmas, neljäs, viides ja jne vierailija olemaan jotain mieltä.

Jos nyt saisi pakollisen jonkinlaisen, edes kolmimerkkisen tunnuksen ilman rekkaustakin, jolla voi yksilöidä kuka kirjoittaa, ja mitä. Ainakin periaatteessa, jos ihmisillä olisi selkärankaa pitää samassa ketjussa edes sama nikki. Osalla varmaan on, kaikilla ei.......

Terv

Pakki Nikko ;)

Kaksplussalta löytyy yli 50 keskustelualuetta, joille vain rekisteröityneet käyttäjät pääsevät kirjoittamaan. Sinne siis. Olet vahingossa tullut siihen ainoaan keskutelualueeseen, jossa ei tarvitse rekisteröityä.

Kaksplussalta löytyy yli 50 keskustelualuetta, joille vain rekisteröityneet käyttäjät pääsevät kirjoittamaan. Sinne siis. Olet vahingossa tullut siihen ainoaan keskutelualueeseen, jossa ei tarvitse rekisteröityä.

Huhh-huhhh. Jo kax vastaajaa jotka ei ymmärrä lukemaansa.

Missä kohtaa olen halunnut tai vaatinut rekisteröitymispakkoa????????????????????

Kumpi teistä samannimisestä kaksosista ottaisi rekisteröitymättömänä käytettävän "Lusikalla annettu" :D:D

Kertokaapa nyt tyhmälle, miten nikkipakko eroaa rekisteröitysmipakosta noin käytännössä. Sama asiahan se on, että kirjoittajalla on aina sama nimimerkki, ihan joka ikisessä viestiketjussa. Pakkohan se on käytännössä rekisteröidä.

Minulle on ihan sama, kirjoittaako joku nimimerkillä vai ei. Jos joku on eri mieltä kanssani jostain asiasta, kirjoittakoon vaikka sata vastausta, aivan sama, pääasia että keskustelua on. Kivempaa keskustelua sekin on, kuin katsoa ensin nimimerkki, ottaa sitten ennakkoasenne kirjoittajaa kohtaan ja sitten vasta lukea se vastaus. Se menee helposti henkilökohtaiseksi nakkelemiseksi, enkä itse jaksa sellaista lukea tai siihen osallistua.

Tämä on niin hiljainen palsta, että nyt täällä on sentään jotain säpinää kun kenenkään ei ole pakko rekisteröityä. Vakkarikirjoittajathan tunnistaa tyylistä, ja aivan arkijärki kertoo että muutama aktiivinen näitä viestiketjuja joka tapauksessa pitää yllä. Minun ei tarvitse tietää keitä he ovat, olen kiinnostunut vain heidän mielipiteistään.

Kertokaapa nyt tyhmälle, miten nikkipakko eroaa rekisteröitysmipakosta noin käytännössä. Sama asiahan se on, että kirjoittajalla on aina sama nimimerkki, ihan joka ikisessä viestiketjussa. Pakkohan se on käytännössä rekisteröidä.

Minulle on ihan sama, kirjoittaako joku nimimerkillä vai ei. Jos joku on eri mieltä kanssani jostain asiasta, kirjoittakoon vaikka sata vastausta, aivan sama, pääasia että keskustelua on. Kivempaa keskustelua sekin on, kuin katsoa ensin nimimerkki, ottaa sitten ennakkoasenne kirjoittajaa kohtaan ja sitten vasta lukea se vastaus. Se menee helposti henkilökohtaiseksi nakkelemiseksi, enkä itse jaksa sellaista lukea tai siihen osallistua.

Tämä on niin hiljainen palsta, että nyt täällä on sentään jotain säpinää kun kenenkään ei ole pakko rekisteröityä. Vakkarikirjoittajathan tunnistaa tyylistä, ja aivan arkijärki kertoo että muutama aktiivinen näitä viestiketjuja joka tapauksessa pitää yllä. Minun ei tarvitse tietää keitä he ovat, olen kiinnostunut vain heidän mielipiteistään.

No kyllä se eroaa ihan täysin. Malliksi laitoin nyt kolmannen nikin, että tajuaa homman, tai pitäisi ainakin.

Idea on se, ettei tarvitse rekisteröityä, vaan jonkinlaista identiteettiä selventävänä olisi edes samassa ketjussa itse kullakin sama vapaavalintainen nikki. Toisessa ketjussa se, tai joku muu. Päättää voi itse.

Tämän oon minä (Vie Raili ja pois & Pakki Nikko) kyllä jo selittänyt aiemmissa viesteissä, eli nyt mallina kolmas, joka selventää kysyjälle idean.

Henkilökohtaista nakkelua näkyy olevan riittävästi vierailijoiden ja rekkaantuneidenkin välillä ja keskenään. Eli ei tää siihen vaikuta mitenkään.

• Tykkää
Reactions: m1es
Vikahan on siinä, että on tuo oletusarvoinen vierailija käyttäjä. Jos sitä ei olisi, niin silloin jokainen joutuisi itse vaivautua kirjoittamaan sen nikkinsä, joka todennäköisimmin olisi sitten jokin muu kuin vierailija. Ennakoivalla tarjonnalla sitä varmaan käyttäisi useinmiten yhtä ja samaa nikkiä, jonka on vaivautunut kertaalleen kirjoittamaan.

Miten tää käytännössä toimii? Ketjussahan ei saa käyttää nimimerkkiä, jonka joku toinen on kenties aiemmin jo ottanut käyttöönsä jossain toisessa ketjussa, tai se aiheuttaa sekaannusta, ja sitten siellä kymmenen abc123:sta riitelee keskenään että kuka on kirjoittanut ja mitä. Esimerkiksi Elleissä oli aikanaan nimimerkkipakko, ja se tarkoitti sitä, että yleisimmät 20 000 nimimerkkiä oli jo jollain käytössä. Siinä sitten yritti keksiä, että minkä numeroyhdistelmän laitat nimimerkin perään että se kelpaa, ja sitten se olikin jo liian pitkä. En ymmärrä mitä hyötyä siitä oikein koskaan oli, ei se tehnyt keskustelusta ainakaan yhtään sen laadukkaampaa, mutta selvästi hiljensi keskustelua ja itsekin lähdin nopeasti sieltä pois. Sitä haluaa sanoa sanottavansa nopeasti ja helposti, se on koko keskustelun idea.

Vikahan on siinä, että on tuo oletusarvoinen vierailija käyttäjä. Jos sitä ei olisi, niin silloin jokainen joutuisi itse vaivautua kirjoittamaan sen nikkinsä, joka todennäköisimmin olisi sitten jokin muu kuin vierailija. Ennakoivalla tarjonnalla sitä varmaan käyttäisi useinmiten yhtä ja samaa nikkiä, jonka on vaivautunut kertaalleen kirjoittamaan.

Juuri näin. Kuinka helppoa, mutta kun porukat ei tajua. Siksi ne notkuu täällä aamusta iltaan, kun ei kelpuuteta minnekään töihin.

Ja toiselle kommentoijalle, käytä luovuutta, ei nikit maailmasta lopu sitten millään

Terv abd124 :D

Ei hätää tää palsta muuttuu ensi vuoden alussa rekisteripakkoiseksi ja jos haluaa kirjoitella vieraana, siitä menee kuulema joku maksu joka veloitetaan IP tunnuksen kautta.

Juuri näin. Kun se oletusteksi "vierailija" otettaisiin pois ja vaadittaisiin min 3-merkkinen tunnus, kirjoittaisivat useimmat useimmiten sen saman tunnuksen yhteen ketjuun.

Ei hätää tää palsta muuttuu ensi vuoden alussa rekisteripakkoiseksi ja jos haluaa kirjoitella vieraana, siitä menee kuulema joku maksu joka veloitetaan IP tunnuksen kautta.
No miten jos surffailee Tor- verkon kautta? Miten todentaa IP- osoite oikeaksi?
Tää blokkaa myös mainokset pois :)

Terv

Pakki Nikko ;)

Kiitos modet tai kuka tämän takana onkaan? (y):)(y) :cool:

ap (silloin siis Vie Raili ja pois)

Yhteistyössä