Epätoivo. Miten hävittää lihaksia ilman että vähentää kuntoilun määrää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En olisi uskonut koskaan kysyväni tätä, mutta täälläkin aina silloin tällöin näkee posteja fitness tai kehonrakennusta harrastavilta, niin kysytään nyt kuitenkin.

Ajattelin maanantaina vetää farkut pitkästä aikaa jalkaan. Olisko toukokuussa viimeksi olleet jalassa, muuten verkkareissa pyöräillyt töihin. Mutta.. Järkytyin kun reidet eivät sovi lahkeisiin! Ja vaikka housut saa kiemurtelemalla jalkaan niin peppu ottaa seuraavaksi kiinni, eikä nappi mene kuitenkaan kiinni.

No tämähän ei sinällään ole vielä ongelma, uusia farkkuja saa kaupasta ja toisaalta olen ollut ylpeä salin tuomasta lisä muodoista, mutta seuraava ongelma on että mitkään housut kaapista eivät enää istu enää!

Siis toisaalta olen todella ylpeä saavutuksesta, mutta en ilmeisesti ajatellut reisien ja pepun treenaamisen varjo puolia. Ja nyt taistelen itseni kanssa, annanko mennä ja ostan vaatteet uusiksi vai pitääkö alkaa dietille ja olla tekemättä mitään että saan itseni kuihtumaan pienemmäksi?

Lämpimämmät takitkin ottavan nyt selästä kiinni ja jokunen hupparikin kihnaa kiinni.

Jonkun mielestä tämä voi taas olla aivan tyhmä juttu, mutta tässä on aika paineessa ulkonäönkin suhteen kun en halua olla mikään lihas kimppu, mutta tykkään liikkua ja käydä salilla, ja en halunnut tuloksia mitenkään räväkästi, mutta kesän aikana on nähtävästi tapahtunut ihmeitä ja en ole ollenkaan iloinen tapahtuneesta. Siis ihan kauheeta :/ Apua!

Jalkoihin ja pakaroihin on helppo sanoa että aerobista. Lenkillä alat käymään pidemmän reissun, tähtäät vaikka 7-10km niin lihakset sulavat kuin itsestään.

Mutta jos takki ja paidat alkavat myös puristamaan niin siinä on aerobiset vähissä. Uiminen tulee ensimmäisenä mieleen. Ja matkaa tässäkin.

Muistan vielä kun joskus ennen lapsia innostuin pyöräilystä. Siinähän sai reidet ja pakarat kasvamaan aivan tolkuttomasti isoilla vastuksilla. Itse olin myös aika sekaisin tunteista sillon. En tiennyt jatkaako vai jättääkö koko laji. Mutta päätin kuitenkin jatkaa.

Sellainen asia kannattaa sitten huomata, että vähänkään lihaksikkaampana saa kyllä pitkiä katseita. Ja uimarannalla välillä loukkaaviakin kommentteja. Ihan vaan tiedoksi, ei ole helppoa erota massasta.

A) iso ja pyöreä peppu on muotia
B) paksut reidet on muotia
C) lihaksikkaat naiset on muotia

Osta isompia vaatteita ja jatka mitä ikinä teetkin!

Jos olet puolessa vuodessa kasvanut ulos vaatteista niin voin sanoa että olet löytänyt jonkin treenin joka sopii sinulle - ja olen vähemmästäkin kateellinen kun en itse saa salilla tuloksia aikaan.

Mua kans kiinnostais, millä keinoin saa yhdessä kesässä niin paljon lihasta lisää, ettei vaatteet enää mahdu päälle. Siis jos ei nyt ihan nollasta ole treeniä aloittanut.

Jos on ollut tarkoituksena kiinteyttää ja on tehty 2-3 kertaa viikossa saliohjelma isommilla toistoilla ja painoilla niin siinä käy juuri noin. Ja alkuun niitä tuloksia todellakin tulee.

Minä olin esimerkiksi juurikin hoikka tikku kun vanhempien mukana aloin kuntosalilla käymään. Olisinko itse asiassa juuri täyttänyt 18 vuotta ja vanhemmat pyysivät mukaan. Enkä tuota ennen ollut siis salilla käynyt. Jotenkin siihen vain jäi koukkuun ja isä vielä sivisti laitteiden käytössä, tekniikassa ja muussa. Molemmat viihtyivät salilla yleensä kahdesta kolmeen tuntia pari kertaa viikossa. Ja etenkin isä painotti aina niiden palauttavien perään. Jabettä jos on tarkoituksena hankkia lihasta, se oli se 2grammaa per painokilo proteiinia ohjeena, tai kokovaltaisessa treenissä 40grammaa. Tuo jälkimmäinen on selvinnyt myöhemmin että on yläkanttiin, mutta lieneekö sattumaa että oli kaksi täyttä mitallista silloisia jauheita.

Mutta monipuolisella ruokavaliolla ja kaksi-kolme kertaa viikossa kunnon treeni ja silloin kesän aikana siitä muodottomasta tikusta muotoutui varsinainen lihaskimppu. Lihakset olivat todellakin näkyvissä. Ja sitä salilla käyntiä jatkoin kahdeksan vuotta, mutta sitten se jäi lapsen myötä.

Mutta todellakaan hiuka ei kummoista tarvitse tehdä että alkaa näkymää. Ja vaatteet kävivät varsin nopeasti pieniksi.

Lihakset kuihtuvat kyllä vajaassa vuodessa varsin paljon, jos niitä ei käy kiusaamassa. Sekin tuli raskauden myötä todettua kun pienikin rasitus sai supistelun aikaan.

Mutta ehkä joskus.

Yhteistyössä