Kumman työn otan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija982
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija982

Vieras
Olen ollut työttömänä kesän alusta ja kova työnhaku on ollut päällä. Ennen oli kiva duuni, olin samassa duunipaikassa 12 vuotta, viimeiset 6 vuotta samassa tehtävässä. Palkka oli jotain 2500 kuussa.

Nyt olis tarjolla kaksi työtä syyskuun alusta. Toinen vakiduuni, joka on pikkasen alakanttiin mun koulutukseen ja kokemukseen. Työ silti varmaan ihan kivaa, palkka jotain 2400.

Sitten olis tarjolla äitiysloman sijaisuus. Vuoden työ omaa koulutusta vastaavassa työssä. Työkokemus olisi varmaan suht. arvokas jne. Jatkomahikset erittäin pienet kuitenkin. Tässä palkka olis 3000.

Kumman siis ottais? Mitä suosittelet.

Olen ollut työttömänä kesän alusta ja kova työnhaku on ollut päällä. Ennen oli kiva duuni, olin samassa duunipaikassa 12 vuotta, viimeiset 6 vuotta samassa tehtävässä. Palkka oli jotain 2500 kuussa.

Nyt olis tarjolla kaksi työtä syyskuun alusta. Toinen vakiduuni, joka on pikkasen alakanttiin mun koulutukseen ja kokemukseen. Työ silti varmaan ihan kivaa, palkka jotain 2400.

Sitten olis tarjolla äitiysloman sijaisuus. Vuoden työ omaa koulutusta vastaavassa työssä. Työkokemus olisi varmaan suht. arvokas jne. Jatkomahikset erittäin pienet kuitenkin. Tässä palkka olis 3000.

Itse ottaisin vakkarin.
Tarinasta päätellen olet siinä 40v hujakoilla, joten iän vuoksi ottaisin ennemmi vakkarin.

Itse ottaisin vakkarin.
Tarinasta päätellen olet siinä 40v hujakoilla, joten iän vuoksi ottaisin ennemmi vakkarin.

Olen joo vähän yli 40-vuotias. Vakkaripaikka olis varma ottaa juu, työpaikka on jopa lähempänä. Tuo "parempi" paikka kyllä antaisi CV:seen vähän puhtia ja uskoisin, että antaisi mahdollisuuden työllistyä vastaaviin tehtäviin.

Kerrassaan vaikea valinta...

Olen joo vähän yli 40-vuotias. Vakkaripaikka olis varma ottaa juu, työpaikka on jopa lähempänä. Tuo "parempi" paikka kyllä antaisi CV:seen vähän puhtia ja uskoisin, että antaisi mahdollisuuden työllistyä vastaaviin tehtäviin.

Kerrassaan vaikea valinta...

Naisena ottaisin kaikissa oloissa tuon vakkaripaikan. Miehenä ottaisin tuon parempipalkkaisen sijaisuuden. Näin se vaan menee...

Riippuu alasta.
Jos yhtään on jotain kaupallista alaa, niin ehdottomasti vakkari sitten.
Jos joku teknologia-ala ja korkea koulutus ( vähintään yliopisto ) niin voi harkita tuota toistakin, koska on typerää mennä alempaan työhön eikä se näytä enää CV:ssä hyvältä ja sen jälkeen et varmasti saa enää yhtää oman koulutusta vastaavan hommia kun olet hyväksynyt jo kerran alemman.
Vaikka palkkaero on 600e, ei se verojen jälkeen enää ole noin paljon...
Sijaisuuden jälkeen olet taas työtön sen 1-3 kk jollon tuo summa ei tunnu enää missään.
Edelleen riippuu niin paljon alasta.
Jos itse olisin nyt samassa tilanteessa oman koulutukseni kanssa, ottasin tuon sijaisuuden ennemmin.

Sijaisuus, parempi palkka ja hyvää työkokemusta. Voi poikia jotain hyvää, ja jos ei niin, sitten löytyy niitä huonompia hommia jatkossa kuitenkin. Pitkän tähtäimen hyöty voi olla.

Kummassa työpaikassa on paremmat henkilökemiat ja johtaminen? Jos luulet viihtyväsi vakkaripaikassa pitkään, niin ota se. Ja voithan siinä samalla hakea parempiakin paikkoja. Työnantajat palkkaavat mielummin töissä olevan kuin pitkään työttömänä olleen.

Näin yli nelikymppisenä naisena itse ainakin pelaisin varman päälle. Jään kohta työttömäksi ja minulle kelpaisi ihan perusduuni, vaikka olenkin saanut alemman korkeakoulutason koulutuksen.

Mistä työstä maksetaan äippälomansijaiselle 3000 e/kk???
Ootko DI vai mikä?

Ratkaisut tehdään tunteella ja sydämmellä. Kumman työn haluat? Kummasta paikasta jäi parempi vaikutelma? Kumpaan työhön olisi kivempi aamulla herätä? Palkka vaikuttaa itselleni jonkin verran, mutta työpaikan ilmapiiri on todella tärkeä. Työsuhteen kesto nykypäivänä ei ole varmaa, vaikka sopimuksessa lukisi vakkari.