No nyt on joku ymmärtänyt laulun sanat väärin, tai kuullut mitä on halunnut kuulla. Laulussa ei lauleta "jos haluun testaa
sua yhden kerran", vaan "jos haluut testaa
mua yhden kerran". Laulaja siis itse pitää seksiä kevyenä hupina, että vaikka toinen on parisuhteessa, niin voi tulla testaamaan olisiko pano mun kanssa parempi. Eli
ei juuri kuten sanot, että joku pitää tyttöä tuotteena, jota on kiva testata.
Mutta kaksinaismoraali. Jos kyseessä olisikin räväkkä räppibiisi, jossa kundi räppäisi jotain tällaista: "jos haluut testaa mun meisselii, niin pistä koodii...", niin yhtäkkiä konteksti joidenkin kuulijoiden mielessä muuttuisi heti. Yht'äkkiä se ei olisikaan kenenkään tuotteistamista. Niin se ihmisen alitajunta vain jännästi toimii
Mutta onhan näitä muitakin esimerkkejä. Kun Erin laulaa olevansa vanha nainen hunnigolla, pettävänsä aviomiestään ja miten hän löysi naiseutensa sitä kautta uudestaan, se on ihan ok. Mutta jos Frederik olisi laulanut olevansa vanha mies Hua-Hinissa, pettävänsä vaimoaan thai-tytön kanssa ja miten hän löysi siitä miehuutensa, se kappale ei todellakaan olisi päätynyt soittolistoille. Tai toinen esimerkki: kun PMMP laulaa väkivaltaiselle miehelle, että jos se lyö vielä kerran, niin mä tapan sen jollain. Entä kun kun joku räppikundi olisi räpännyt mustasukkaisesta tyttöystävästään jotan tällaista: "jos toi hullu bitch lyö mustiskohtauksessaan viel kerran mua, mä kuristan ja tapan sen nartun...". Eipä taas kerran menisi tuollainen sanoitus läpi näin toisinpäin.
Miettikääpä näitä