Sannin videolla pikkutytöt lauloi seksistä

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sannin musiikkivideolla lapset laulavat seksistä – levy-yhtiö poisti videon netistä kysymysten jälkeen
..
EILEN MENI kuitenkin yli. Syynä on Sannin uudesta hittikappaleesta Vahinkojulkaistu video. Fanien kanssa yhteistyössä tehdyllä videolla meikatut teinitytöt esittävät kappaletta.

”Jos haluut testaa mua yhen kerran vaan, mulla on mesta mihin mennä”, kymmenet tytöt laulavat kameralle. (Okei, on mukana jokunen poikakin.)

Nuorimmat tytöt näyttävät korkeintaan ekaluokkalaisilta.

”Mulle on ilo olla sun vahinko, vahinko va va vahinko”, he laulavat.

Videota katsellessa aikuiselle tulee epämiellyttävä olo. Testattavaksi tarjoutuminen ei pitäisi kuulua pikkutyttöjen ajatusmaailmaan ja tulkintani mukaan video flirttailee pedofilian kanssa.
...........
”Video kuitenkin jouduttiin poistamaan, sillä muutaman soraäänen mukaan kappaleen teksti ei sopinut kaikkien suuhun. Emme osanneet tiimini kanssa odottaa, että videoon saatettaisiin rinnastaa vastenmielisiä assosiaatioita, kun lähtökohtaisesti tarkoitus oli vaan antaa faneille mahdollisuus laulaa lempikappalettaan biisin musavideolla. Kiitos ja anteeksi, SANNI”

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1471313571493?jako=e2577f17fb353d38966fd5f303683769&ref=tf_iHSisboksi-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

vierailija
Tuo video kertoo siitä, miten hukassa kyseinen artisti on itsensä, uransa ja kaiken kanssa. Pää on seonnut valitettavasti äkillisestä suosiosta, kun täytyy noin inhottavalla asialla saada mainetta

• Tykkää
Reactions: Echo
Harvoin arvostelen täällä suomalaista julkkista, mutta Sanni on rääkyjä, joka hakee helppoa julkisuutta milloin v-sanaa hokemalla ja nyt herättämällä kohua seksistä lasten laulamana.

Ko.artisti on jotenkin niiiin persoonaton, oli tukka sitten sininen tai vihreä.

• Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Fanit raivoissaan Sannin videon poistamisesta "Jotkut vaan haluaa pilata ilon toisilta"
Tiistai 16.8.2016 klo 14.59

Sannin uudella musiikkivideolla nuoret fanit esittävät tähden Vahinko-kappaletta. Video poistettiin tänään.

• Sannin Vahinko-kappaleen musiikkivideon tekemiseen pääsi osallistumaan joukko laulajan faneja.
    • Video herätti keskustelua, sillä kappaleen sanoitukset voi helposti tulkita varsin kaksimielisiksi.
    • Sanni kertoo Facebookissa videon poistamispäätöksestä.
Sosiaalisessa mediassa keskustelu käy kuumana, puolesta ja vastaan. Fanit tukevat laulajaa.

Alaikäisten suusta laulettuna kappaleen sanat saattavat kuulostaa arveluttavilta, ja asiasta nousi somekohu. (ANTTI NIKKANEN)

Monet fanit ihmettelevät videon poistamispäätöstä Sannin Facebook-sivulla ja Twitterissä:

Ehdin sen onneksi katsoa, ja mun mielestä se oli hieno!

Mua niin ärsyttää, että aina on niitä ihmisiä, jotka haluaa viedä ilon pois toisilta. Biisin sanoja voi tulkita jokainen omalla tavallaan huolimatta siitä, mistä ne on tehty kertomaan.

Joillakin ihmisillä on käsittämätön tarve pilata kaikki sellainen, joista muut saa iloa. Törkeetä ja masentavaa touhua. Upee idea ja uskon, että faneille jotka videolle pääsi, oli myös mahtava kokemus, vaikkei kauaa julkastuna pysynytkään.

Ei muuta kun video takasin vaan, vihaajat vihaa.

Itse muistan lapsena innoissani laulaneeni Vilkkumaan ja Nylon Beatin biisejä ilman että suuremmin ymmärsin mistä niistä lauletaan.

Taas mielensäpahoittajat olleet vauhdissa.

Onpas harmiillista, että tästä tuli tällainen juttu. Videosi idea oli niin hyvä!

Hiton ryppyotsat!

http://www.iltalehti.fi/viihde/201608160141417_vi.shtml

Julkaisin eilen Vahinko -musavideon.

Oon kattonu sen monta kertaa alusta loppuun ja vaan fiilistelly miten ihania ja heittäytyväisiä faneja mulla on. Oon vieläkin keikkakesän jälkihumussa ja ymmällään kaikesta hyvästä energiasta, mitä mun fanit ja kaikki keikoille saapuneet tyypit ovat saaneet aikaan. Siksi halusin ikään kuin kiitokseksi antaa mun kuulijoille mahdollisuuden päästä päärooliin mun uudella musiikkivideolla. Oon saanut videosta mielettömästi positiivista palautetta faneilta ja heidän vanhemmiltaan.

Videon idea lähti snapchat -applikaatiosta, jossa sain läjäpäin kaikenikäisten fanieni oma-alotteisia Vahinko -lauluvideoita. Aktivoin tästä ilahtuneena omissa someissani viralliselle musiikkivideolle tahtovat fanit lähettämään videoita, joissa he laulavat Vahinkoa.
Kaikilta osallistujilta on pyydetty kuvausluvat.
Videolla on kaikenikäisiä faneja.
Alaikäisten vanhemmat ovat antaneet kirjallisen suostumuksen lapsensa videoon.
Sain myös mukana paljon liikuttavia viestejä vanhemmilta, jotka halusivat kertoa miten onnelliseksi musiikkivideolle pääsy heidän lapsensa tekee.

Video kuitenkin jouduttiin poistamaan, sillä muutaman soraäänen mukaan kappaleen teksti ei sopinut kaikkien suuhun. Emme osanneet tiimini kanssa odottaa, että videoon saatettaisiin rinnastaa vastenmielisiä assosiaatioita, kun lähtökohtaisesti tarkoitus oli vaan antaa faneille mahdollisuus laulaa lempikappalettaan biisin musavideolla.

Kiitos ja anteeksi.

vierailija
Harvoin arvostelen täällä suomalaista julkkista, mutta Sanni on rääkyjä, joka hakee helppoa julkisuutta milloin v-sanaa hokemalla ja nyt herättämällä kohua seksistä lasten laulamana.

Ko.artisti on jotenkin niiiin persoonaton, oli tukka sitten sininen tai vihreä.
Kyllä huomaa, ettet ole koskaan seurannut tai tiedä mitään Sannista.
Just tollanen tyypillinen "kuuntelematta paskaa" ihminen.

Jos vähäänkään ymmärtäisisit mitä siinä emv;ssä lauletaan niin ymmärtäisisit että se sopii siihen täydellisesti.

• Tykkää
Reactions: Kahvipaketti
vierailija
Mitäs palstalaiset on itse joskus nuorina/lapsina lauleskelleet. Vai ei mitään. Vai vaan lastenlauluja.

Ihan sama, mitä lapsina ja nuorina lauletaan tai laulettiin jossain. Se on niin eri asia kuin levy-yhtiön julkaisemalla videolla

No joo, onhan tuo ällöttävää. Siis tuo biisikin on mielestäni jokseenkin tosi tyhmä, ja jotenkin saa miettimään, miten aivottomaksi nykynaiset ovat muuttuneet.

Toisaalta, nuo lapset eivät varmaan itse tajua sanojen merkitystä. Tuli mieleen, kun joku kerta Tartu mikkiin ohjelmassa joku ala-asteikäinen lauloi sitä pate mustajärven 20 senttiä housuissa -biisiä ihan täpöllä.

vierailija
Tykkään Sannista, mutta tämä kyllä vähän ihmetytti ja järkyttikin jopa.
Olen pitänyt Sannia fiksuna tyyppinä enkä ihan voi käsittää, miten hänellä(tai kenelläkään) ei ole käynyt mielessä videota tehdessä ettei ole ehkä ihan sopiva biisivalinta lasten laulettavaksi?
Siis oikeasti, ettei kellään ole käynyt mielessäkään kyseenalaistaa sitä että pienet lapsifanit laulavat biisiä joka kertoo seksin harrastamisesta ja yhdenillan jutuista?

vierailija
Tykkään Sannista, mutta tämä kyllä vähän ihmetytti ja järkyttikin jopa.
Olen pitänyt Sannia fiksuna tyyppinä enkä ihan voi käsittää, miten hänellä(tai kenelläkään) ei ole käynyt mielessä videota tehdessä ettei ole ehkä ihan sopiva biisivalinta lasten laulettavaksi?
Siis oikeasti, ettei kellään ole käynyt mielessäkään kyseenalaistaa sitä että pienet lapsifanit laulavat biisiä joka kertoo seksin harrastamisesta ja yhdenillan jutuista?
Heh, tottakai on käynyt mielessä :D On saatu aika mielenkiintoista kohua aikaan hyväuskoisten hölmöjen vanhempien kustannuksella, jotka antoivat lapsensa tuohon videolle.

Kyllä huomaa, ettet ole koskaan seurannut tai tiedä mitään Sannista.
Just tollanen tyypillinen "kuuntelematta paskaa" ihminen.

Jos vähäänkään ymmärtäisisit mitä siinä emv;ssä lauletaan niin ymmärtäisisit että se sopii siihen täydellisesti.
Kyllä mä Sannin biisejä olen kuunnellut ja tiedän emv-kappaleen sanat. Kaunis nainen mutta käsittämätöntä narinaa se lauluääni.

vierailija
Heh, tottakai on käynyt mielessä :D On saatu aika mielenkiintoista kohua aikaan hyväuskoisten hölmöjen vanhempien kustannuksella, jotka antoivat lapsensa tuohon videolle.
Sanni on jo pinnalla ja hittinsä soi jokapuolella.
En usko että on tarkoituksellisesti haettu mitään kohua, ei hänen tarvitse väkisin hakea julkisuutta kun on jo valmiiksi pinnalla.

vierailija
Lauluntekijä Maija Vilkkumaa on eri linjoilla. Hän pitää Sannin videosta noussutta kohua vääryytenä Sannin alaikäisiä tyttöfaneja kohtaan.

Vilkkumaan mielestä Helsingin Sanomien asiasta tekemä juttu ja levy-yhtiön reaktio ovat esimerkkejä keski-ikäisten miesten tyttöihin kohdistamasta ahdistavasta suojelusta.

Vilkkumaa muistuttaa, että poplaulajat ovat taiteilijoita, eivät sosiaalityöntekijöitä.

”Kuka tahansa aikuinen lukee Sannin kappaleen niin, että siinä vihjataan mahdollisuudesta harrastaa seksiä. Kappale kertoo myös siitä, että jos ihminen on yksin, niin se haroo lähelleen jotain toista ihmistä niin paljon, että on valmis olemaan itse se säälittävä tyyppi. Se liittyy myös lasten elämään”, Vilkkumaa sanoo.

vierailija
Lauluntekijä Maija Vilkkumaa on eri linjoilla. Hän pitää Sannin videosta noussutta kohua vääryytenä Sannin alaikäisiä tyttöfaneja kohtaan.

Vilkkumaan mielestä Helsingin Sanomien asiasta tekemä juttu ja levy-yhtiön reaktio ovat esimerkkejä keski-ikäisten miesten tyttöihin kohdistamasta ahdistavasta suojelusta.

Vilkkumaa muistuttaa, että poplaulajat ovat taiteilijoita, eivät sosiaalityöntekijöitä.

”Kuka tahansa aikuinen lukee Sannin kappaleen niin, että siinä vihjataan mahdollisuudesta harrastaa seksiä. Kappale kertoo myös siitä, että jos ihminen on yksin, niin se haroo lähelleen jotain toista ihmistä niin paljon, että on valmis olemaan itse se säälittävä tyyppi. Se liittyy myös lasten elämään”, Vilkkumaa sanoo.
Miksi kerrot mitä muut on mieltä, kertoisit vain oman mielipiteesi. Maija Vilkkumaa, Liisa Pilkkuhousu, Kalle Kevytkenkä...Ärsyttäviä sellaiset, jotka nostaa yhden ihmisen mielipiteen jotenkin arvokkaammaksi kuin muiden, jos tämä hlö sattuu olemaan julkkis.

En muuten ole ikinä aiemmin ymmärtänyt Paten mullon taskussa kaksytä senttiä vaan, biisiä härskiksi. Luulin että puhuu rahasta :oops:.

vierailija
Sanni on jo pinnalla ja hittinsä soi jokapuolella.
En usko että on tarkoituksellisesti haettu mitään kohua, ei hänen tarvitse väkisin hakea julkisuutta kun on jo valmiiksi pinnalla.
No aivan saletisti on kyse huomionhausta, eli loppupeleissä rahasta. Sannikin taustajoukkoineen tietää, kuinka raadollista musabisnes on tänä päivänä. Artisteja ja hittejä tulee ja menee ja levymyynti (joka tuottaa paremmin kuin suoratoisto) sen kun vähenee. Siinä menee Sannikin unholaan hyvin nopeasti, jollei tyrki itseään julkisuuteen tasaiseen tahtiin. Hän on vasta päiväperho ja ihan helvetin kaukana koko kansan tuntemasta asemansa vakiinnuttaneesta artistista.

vierailija

Ihan sama, mitä lapsina ja nuorina lauletaan tai laulettiin jossain. Se on niin eri asia kuin levy-yhtiön julkaisemalla videolla
Kyllä. Laulettiin kaikkea mahdollista ja hihiteltiin Raptorin tuhmuuksille, mutta eipä kukaan tahkonnut rahaa meidän innostuksen ja tietämättömyyden kustannuksella.

Sannilta on tekopyhää lässytystä vedota tuohon fanien kiittelyyn. Faneja pitääkin kiittää, mutta ei niin että ollaan ketunhäntä kainalossa laskelmoimassa, millä tavoin saadaan suurin kohu samalla aikaiseksi.

vierailija
No joo, onhan tuo ällöttävää. Siis tuo biisikin on mielestäni jokseenkin tosi tyhmä, ja jotenkin saa miettimään, miten aivottomaksi nykynaiset ovat muuttuneet.

Toisaalta, nuo lapset eivät varmaan itse tajua sanojen merkitystä. Tuli mieleen, kun joku kerta Tartu mikkiin ohjelmassa joku ala-asteikäinen lauloi sitä pate mustajärven 20 senttiä housuissa -biisiä ihan täpöllä.
Miten mä oon aina kuvitellut että siinä lauletaan rahasta, jo ennen euroa. Vähän myöhänen sytytys mulla, mutta jotenkin se kolikko mielikuva edelleen parempi kuin paten kulli. :ROFLMAO:

Yhteistyössä