Viimeistään syksyllä 2016 ehkäisyn jättävät

ÄH.
Nyt vasta oudoksi veti; kauheet krampit alkoi klo 18 aikaan ja kesti reilusti yli tunnin. Kävely ja liikkuminen teki tosi kipeää. Vasemmalla alhaalla, veti vähän keskelle ja peräsuoleen ja selkään. Lisäksi ilmaa tuntui olevan, mutta vain vähän tuli ulos eikä kipu helpottunut. Myös kuukautismaista kipua koko ala vatsalla.
Jospa tää nyt olis Ovis... Ehkä luin itseäni väärin aiemmin. Ovis testit ei kyl näyttänyt ti+ke tai tänään oikein mitään.
Tai sit se oli joku kysta ku puhkesi....
Omituista.
Jospa huomenna olis nännit ja rinnat kipeytyneet. Sit olis toivoa ja jännitystä ilmassa.
Vitsi meillä on mennyt niin samanlailla. Mulla oli vaan eilen kovat kivut ja epäilinkin ovista, mutta luulenpa että oli jotain jälkikramppeja. Eipä noista tosiaan tiedä.

Tiistaina seksin jälkeen alkoi ihan kun kauhea kuhina alavatsassa, välillä kuumotti vähän ja oli kummallisia tuntemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi eilen ekat luomumekat. Aikalaisen runsaat ja hirveästi tulee limaa, mikä on itselle uutta. Tosi voimakkaita supistustuntemuksia myös, pitää tänään käydä ostamassa lisää parasetamolia. Onneksi lämpöpakkaus auttaa vähän :)
 
Miten teillä nyt @Syssy^^ on mennyt, onko mies jo saanut mietittyä? Ja miten teijän hääpäivä meni? :)

@Sandelinos, nyt sit on hyvä lähteä uuteen kiertoon, kohtu on valmiimpi ottamaan itelleen vuokralaisen kun on vähä uudistunut :)

@Helmiina1978, toivotaan että oli ovis, pidän peukkuja että olis tärpännyt :)

Mulla kans tiputtelu loppu viimein ja menkat alko kunnolla! En ookaa vuotanut näin paljon aikoihin, kauheesti tulee limakalvoa ja hyvä niin, nyt kun tää vuoto loppuis nii pääsis tositoimiin :D

Tästä kierrosta alotin myös lämpöjen mittaamisen jotta saan varmistettua et ovulaatio tapahtuu :) mites te muut, onko muita lämmönmittaajia?
 
Miten teillä nyt @Syssy^^ on mennyt, onko mies jo saanut mietittyä? Ja miten teijän hääpäivä meni? :)

@Sandelinos, nyt sit on hyvä lähteä uuteen kiertoon, kohtu on valmiimpi ottamaan itelleen vuokralaisen kun on vähä uudistunut :)

@Helmiina1978, toivotaan että oli ovis, pidän peukkuja että olis tärpännyt :)

Mulla kans tiputtelu loppu viimein ja menkat alko kunnolla! En ookaa vuotanut näin paljon aikoihin, kauheesti tulee limakalvoa ja hyvä niin, nyt kun tää vuoto loppuis nii pääsis tositoimiin :D

Tästä kierrosta alotin myös lämpöjen mittaamisen jotta saan varmistettua et ovulaatio tapahtuu :) mites te muut, onko muita lämmönmittaajia?
Hääpäivä meni siinä mököttäessä ja seuraavana päivänä sitten sovintoseksiä ilman kortsua. :D Nyt tässä jännäilen että olisko vielä ehtinyt tärpätä jos sunnuntaina oli ovis... Kummallisia oloja ollut, mutta voihan sitä vaan kuvitellakkin. Miehen mietteistä en oikein tiedä. Kyseli koska on ovis mahdollisesti ollut ja kun kerroin niin mies laski 1+1 ja vaikutti kauhistuneelta, että nyt vois olla mahdollisuus raskaudelle.

Sehän on hyvä että alkoi kunnon menkat ja pääsee puhtaalta pöydältä alkamaan. Lämpöjen mittaus voi kyllä auttaa paremmin selvittämään oviksen ajankohtaa. Jos mulla menkat alkaa viikon päästä niin saatanpa itsekkin alkaa mittailemaan.
 
Mulla on kolmivuorotyö niin ei tuo lämpöjen mittailu sen vuoksi oikein sovi, muuten haluaisin kyllä kokeilla :)

Voi kun nyt menis menkat nopsaan ohi ja selviäis ens viikon työvuorot ni sit toivottavasti olis ovulaatio jo käsillä....... :)
 
@Sandelinos, kolmivuorotyöllä on joo vähän hankala mittailla, onneks on muitakin keinoja jäljittää ovulaatiota :)

Lueskelin yks päivä netistä tee-se-itse raskaustesteistä ja täytyy varmaan kokeilla sit kun se plussa on varmistunut, oli niin erikoisen kuulosta. Yhdessä sekotettiin hammastahnaa pissaan ja toisessa viinietikkaa :ROFLMAO: en kyllä usko noihin mut vaarattomia nii täytyyhän se kokeilla.

Täällä on vuoto vähentynyt jo sen verran että päästään tositoimiin :) aloitin myös 3kk treeniohjelman, tarkoituksena nostaa kuntoa niin paljon kun ehdin ennen mahollisia pahojaoloja ja kramppeja. Ruokavalio meni kans osittain uusiksi jotta sais tulevalle hyvän kasvualustan :ROFLMAO:
Painoa ei välttämättä tarvis pudottaa mut ei se haittaisi vaikka pari kiloa lähtisikin.

Olis niin ihana saada toukovauva, kevät on mun lempiaikaa ja mikäs voisikaan olla parempi kevään lopetus kuin oma lapsi :love: täytyy vaan ahkerasti puuhailla ja toivoa et tärppää.
 
@Sandelinos, kolmivuorotyöllä on joo vähän hankala mittailla, onneks on muitakin keinoja jäljittää ovulaatiota :)

Lueskelin yks päivä netistä tee-se-itse raskaustesteistä ja täytyy varmaan kokeilla sit kun se plussa on varmistunut, oli niin erikoisen kuulosta. Yhdessä sekotettiin hammastahnaa pissaan ja toisessa viinietikkaa :ROFLMAO: en kyllä usko noihin mut vaarattomia nii täytyyhän se kokeilla.

Täällä on vuoto vähentynyt jo sen verran että päästään tositoimiin :) aloitin myös 3kk treeniohjelman, tarkoituksena nostaa kuntoa niin paljon kun ehdin ennen mahollisia pahojaoloja ja kramppeja. Ruokavalio meni kans osittain uusiksi jotta sais tulevalle hyvän kasvualustan :ROFLMAO:
Painoa ei välttämättä tarvis pudottaa mut ei se haittaisi vaikka pari kiloa lähtisikin.

Olis niin ihana saada toukovauva, kevät on mun lempiaikaa ja mikäs voisikaan olla parempi kevään lopetus kuin oma lapsi :love: täytyy vaan ahkerasti puuhailla ja toivoa et tärppää.
Olen kanssa kuullut jotain kotikonsti testejä, mutta en nyt muista yhtäkään. Niin ja joku soodatesti taisi olla myös lapsen sukupuolen määrittämiseen.

Että kun sais itsekkin tsempattua ja liikuttua vähän enemmän. Olen vaan löhönnyt ja mässyttänyt kaikkea epäterveellistä koko kesän. Pari kiloa varmaan tullut lisää. Josko sekin vähän auttais kun työt alkaa niin ei ehdi herkutella niin paljon. Mun masennus vaikuttaa myös osaltaan ruokahaluun. Välillä mikään ei maistu ja välillä ahmin kaikkea.

Tykkään myös toukokuusta tosi paljon niin eipä toukovauva haittaisi. Nyt tavoite raskautua niin että la olis ennen esikoisen 3v syntymäpäivää niin tulee sama kelan raha kuin viimeksi. Toivotaan parasta!
 
Olen kanssa kuullut jotain kotikonsti testejä, mutta en nyt muista yhtäkään. Niin ja joku soodatesti taisi olla myös lapsen sukupuolen määrittämiseen.
Tästä oon kai kans lukenut! Täytyy pitää mielessä et sit kun on tullu plussa nii voi kokeilla :ROFLMAO:

Masennus on kyl kurja seuralainen, onks sulla siihen lääkkeitä tai muita hoitoja? Ei tietenkään tarvii vastata, jos et halua. Ja varmasti vaikuttaa jaksamiseen ja ruokahaluun, välil enemmän ja välil sit taas vähemmän.

Ootan kyllä kans et pääsis taas töihin ja opiskelemaan. Tää oleminen käy pidemmän päälle tylsäksi, onneks enää pari viikkoa ja sit alkaakin taas ja taitaa olla 8-16 ma-pe niin pääsee rutiiniin ja rytmeihin. Tarviin niitä, oon ihan rutiinien orja ja "kammoksun" extempore-juttuja ja suunnittelemattomuutta :D mites teillä muilla?
 
Tästä oon kai kans lukenut! Täytyy pitää mielessä et sit kun on tullu plussa nii voi kokeilla :ROFLMAO:

Masennus on kyl kurja seuralainen, onks sulla siihen lääkkeitä tai muita hoitoja? Ei tietenkään tarvii vastata, jos et halua. Ja varmasti vaikuttaa jaksamiseen ja ruokahaluun, välil enemmän ja välil sit taas vähemmän.

Ootan kyllä kans et pääsis taas töihin ja opiskelemaan. Tää oleminen käy pidemmän päälle tylsäksi, onneks enää pari viikkoa ja sit alkaakin taas ja taitaa olla 8-16 ma-pe niin pääsee rutiiniin ja rytmeihin. Tarviin niitä, oon ihan rutiinien orja ja "kammoksun" extempore-juttuja ja suunnittelemattomuutta :D mites teillä muilla?
Ei ole lääkitystä. Sain kyllä reseptin yhteen mielialalääkkeeseen, mutta en koe saavani niistä hyötyä itselleni niin en alottanut ollenkaan. Nyt toivon saavani kelan tukea psykoterapiaan, joskos siitä saisin tarvitsemani avun.

Tykkään myös rutiineista. Kotona möllöttäminen pidemmän päälle tekee musta ihan onnettoman. En saa mitään aikaseksi. Onneksi huomenna alkaa työt niin pääsee taas normaaliin arkeen. Tykkään kyllä välillä extempore jutuista tyyliin lähdenpä iltauinnille periaatteella, mutta tälleen lapsiarjessa kummasti tuollaset jää. :D Välillä kaipaan sitä että voisi lähteä extempore yksille kaverin kanssa tai vastaavaa, mutta liika on liikaa. Suunnitelmallisuus on ihan kiva kans.
 
Mä en oo kovin extempore ihminen vaikka sellaista tulee joskus harrastettuakin. Tykkään kun voi suunnitella kunnolla niin voi valmistautua jo omassa arjessa sitä varten. Esim tyttöjen viikonloppua varten kunnolla yöunia jos mahdollista ja voin miettiä mitä pakkaan yms. Arjessa oon tosi koti-ihminen ja elän aika paljon koiran ehdoilla. Tykkään touhuta omalla pihalla ja sellasta
 
Ei ole lääkitystä. Sain kyllä reseptin yhteen mielialalääkkeeseen, mutta en koe saavani niistä hyötyä itselleni niin en alottanut ollenkaan. Nyt toivon saavani kelan tukea psykoterapiaan, joskos siitä saisin tarvitsemani avun.
Oma kanta on lääkkeisiin vähän että vaan tarvittavia ja jos ne auttaa ja varmasti ihan hyvä päätös olla syömättä niitä jos ne ei tunnu auttavan. Toivotaan että kela myöntäisi tuen terapiaan, tiedätkö kuinka vaikea noita tukia on saada kelalta?

Niin, ja mites meni töihinpaluu?

Mä en oo kovin extempore ihminen vaikka sellaista tulee joskus harrastettuakin. Tykkään kun voi suunnitella kunnolla niin voi valmistautua jo omassa arjessa sitä varten. Esim tyttöjen viikonloppua varten kunnolla yöunia jos mahdollista ja voin miettiä mitä pakkaan yms. Arjessa oon tosi koti-ihminen ja elän aika paljon koiran ehdoilla. Tykkään touhuta omalla pihalla ja sellasta
Mulla extempore-juttujen listaan, joita toteutan, kuuluu aika pieniä asioita, sellasia kahvitteluja ja kaverin näkemisiä lähinnä. Ehkä noit ei voi ees sanoa extempore-jutuiks...no oli mitä oli niin noita teen! :ROFLMAO: Täällä kans mennään todella paljon koirien ehdoilla, juhlista pääsee aina aikasin kotiin koirien takia ja se sopii mulle todella hyvin. Jostain syystä alan stressaamaan heti kun joku poikkeaa arjesta, ihan vaikka vaan juhlat tai tyttöjen viikonloppu parhaiden kavereiden kanssa. Välillä ärsyttää olla tällanen mut nyt oon alkanut miettimään, että ehkä tää kertoo enemmän siitä, että ollaan valmiita hankkimaan lapsia.

Vähän ei lapsiin liittyvää. Jos saisitte valita mihin maahan muuttaisitte, niin mikä se olisi? :) Jos Suomea ei sais valita, niin haluaisin asuu jossain englantia puhuvassa maassa, ehkä Englanti, Kanada tai Uusi-Seelanti. Toisaalt Islanti, Itävalta tai Saksa vois olla myös kivoja, en vaan osaa yhtään kieltä niin se olisi vaikeaa.
 
Oma kanta on lääkkeisiin vähän että vaan tarvittavia ja jos ne auttaa ja varmasti ihan hyvä päätös olla syömättä niitä jos ne ei tunnu auttavan. Toivotaan että kela myöntäisi tuen terapiaan, tiedätkö kuinka vaikea noita tukia on saada kelalta?

Niin, ja mites meni töihinpaluu?



Mulla extempore-juttujen listaan, joita toteutan, kuuluu aika pieniä asioita, sellasia kahvitteluja ja kaverin näkemisiä lähinnä. Ehkä noit ei voi ees sanoa extempore-jutuiks...no oli mitä oli niin noita teen! :ROFLMAO: Täällä kans mennään todella paljon koirien ehdoilla, juhlista pääsee aina aikasin kotiin koirien takia ja se sopii mulle todella hyvin. Jostain syystä alan stressaamaan heti kun joku poikkeaa arjesta, ihan vaikka vaan juhlat tai tyttöjen viikonloppu parhaiden kavereiden kanssa. Välillä ärsyttää olla tällanen mut nyt oon alkanut miettimään, että ehkä tää kertoo enemmän siitä, että ollaan valmiita hankkimaan lapsia.

Vähän ei lapsiin liittyvää. Jos saisitte valita mihin maahan muuttaisitte, niin mikä se olisi? :) Jos Suomea ei sais valita, niin haluaisin asuu jossain englantia puhuvassa maassa, ehkä Englanti, Kanada tai Uusi-Seelanti. Toisaalt Islanti, Itävalta tai Saksa vois olla myös kivoja, en vaan osaa yhtään kieltä niin se olisi vaikeaa.
Voisin kuvitella että aika helposti kelan tukea saisin kun kuitenkin olen kohta kolme vuotta käynyt säännöllisesti psykologilla ja siitä ei apua ole ollut riittävästi. Tarvitaan vaan lääkärin lausunto vielä. Lääkityksen kanssa olen jahkaillut keväästä asti, mutta ei jotenkin innosta yhtään.

Kiitos kysymästä työt on alkanut ihan hyvin, mutta selkä vaan meinaa kipeytyä taas oudokseltaan. Ehkä tähän tottuu taas ajan kanssa.

En kovin helpolla Suomesta tai edes Tampereelta muuttaisi pois, mutta jos pitää valita niin saksa, espanja ja portugali olis semmosia varteen otettavia maita.
 
Mä olen asunut puolitoista vuotta elämästäni ulkomailla, ensin alpeilla itävallassa vuoden ja jokunen vuosi sitten ennen mieheni tapaamista olin töissä hetken Englannissa muun alan töissä. En lähtisi kyllä enään mihinkään, kun vaikka kivaa oli, niin perhekeskeisenä en pystyisi asumaan erossa perheestäni pidemmän päälle. Tietty jos joku supermatkustaminen mihin tällaisella tavan talliaisella olis varaa olis mahdollista ni voishan sitä sitten jossain etelämmässäkin asua :)

Mäkin oon vähän huono lähtemään tyttöjen reissuun tms. Tekis aina mieli perua kun se lähteminen on niin vaikeaa :D Sit kuitenkin on aina ihan hauskaa kunhan saa vaan itsensä lähtemään..
 
Tänään kp 26/26 ja tuntuu just siltä että menkat alkaa ihan just. Mua masentaa, vaikka meillä ei mitään yritysta ollutkaan, tai mulla oli, mutta miehellä ei ja seksi kerratkin meni ihan vikaan ovulaation suhteen enkä edes tarkkaan tiedä koska ovis oli jos sitä edes oli. Tekis mieli (yrittää) unohtaa koko vauvahomma kun ei mieskään yhtään asiasta innostu ja jos yrittäis omaa masennusta nyt saada kuntoon ja nauttia tuosta yhdestä lapsesta. Saa nähdä, voihan sitä taas seuraavan oviksen aikaan olla taas eri ajatukset.
 
Syssy, harmi että masentaa. Tiedän tunteen mut parasta yrittää nauttia elämästä ja unohtaa murheet. Ei helposti tehty.
Mulla kp24 ja Ovis oli kp16. Ei mitään oloja suuntaan tai toiseen.
 
Mikä tilanne on Syssy? Ootko jo testaillut?

Täällä on ovis nyt täs ihan näinä päivinä. Venyviä limoja, tänään lämmöt laski ja eilen panetti ihan ihmeen paljon. Lämpöihin en oikeen luota ku en osaa niitä viel oikein ottaa. Heittelee vähän miten sattuu. Jos ne sit nousee moneks päiväks taas sinne yli 36,6 niin tiedän et ovis meni jo.
 
Päästään sit @Sandelinos piinailemaan yhessä, täällä kans nimittäin sama, Kp12 ja oon aika varma et ovulaatio oli eilen/tänään/tulee täs lähipäivinä. Eilen oli limojen mukana vähän pinkkiä, eli jos lämmöt nyt nousee niin ovulaatio tuli ja meni :) eikä haittaa, talletettu on joka toinen päivä jo reilun viikon ajan eli kyl siellä jotain on koko ajan :ROFLMAO:
ainoo että ei oo mitään supervenyviä limoja tullut, venyvää kuitenki joten saas nähdä. Ilmeisesti kaikilla ei sitä 10cm venyvyyksiä tuu edes :unsure:
 

Yhteistyössä