Onko nämä lapsen liikkeitä vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Washedout
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Washedout

Uusi jäsen
04.08.2016
7
1
3
Olen raskaana viikoilla 18+4 ja raskaudesta sain tietää vasta muutama viikko sitten joten olen aika hukassa vielä kaiken suhteen..

Oikeastaan tuosta positiivisesta testituloksesta lähtien olen tuntenut (tai vasta kiinnittänyt huomiota siihen) semmoista venymisen kaltaista alavatsalla ja tuolloin alavatsa menee ihan kovaksi, ja hieman sattuukin. Jonkun verran on nipistellytkin satunnaisesti melkein joka päivä, mutta tänään ja eilen tuota pientäkään kipuilua ei ole ollut ja tuota venymisen ja kovettumisenkin tunnetta vain muutamia kertoja. En tiedä pitäiskö jotenkin huolestua? On tosiaan mun ensimmäinen raskaus ja todellinen yllätys kaikenlisäksi niin kyttään tarkasti jokaista muutosta kropassa. Lääkärintarkastus ja rakenneultra ois 12pvän päästä, odottelenko kysymyksieni kanssa sinne että onko nämä nyt sitten normaaleja tuntemuksia :D

• Tykkää
Reactions: NippaNappander
Vauvan liikkeitä nuo eivät ainakaan ole. Eivät ne nipistä tai satu. Ihan aluksi ne liikkeet ovat vähän sellaista kuplintaa ;) Sellaiset venymisen tunteet missä maha menee kovaksi on supistuksia. Jollain alkaa harjoitussupistukset aika aikaisin raskaudessa. Jos huolettaa niin soita neuvolaan, mut enpä usko että on mitään hätää. Ihmiset panikoivat nykyään liian herkästi jokaisesta tuntemuksesta vaikka on sanomatta selvää että raskaus tuntuu ja muuttaa kehoa :D
Mutta siis sattua ei tietenkään saa! Jos suhun sattuu niin sit oo yhteydessä neuvolaan.

Mulla on mahantoiminta ollut aina semmoista että joka paikassa möyrii ja kuplii, joten ihmekös ei tunnistakkaan ja tiedä sitten että tuntuisiko liikkeitä vielä näihin aikoihin (hieman yli viikko sitten ultrassa sanottiin että harvemmin). Tosiaan tuo nipistely välillä hieman huolestuttaa. Kipu ei ole kovaa eikä vatsa todellakaan joka kerta "kovetu". Luin kyllä että voisi johtua siitä kun vauva kasvaa ja kohtu tietysti joutuu siinä koetukselle, venymiskipuja tms? Ja kun tuo vatsan kovettuminen tapahtuu usein eri kohdissa alavatsaa.. Enpä tässä oo kamalasti stressaillut asiasta, kunhan ihmetellyt. Raskaus oli kummiskin todellinen yllätys ja tietämättä elellyt pieni masussaan melko kauankin, että kyllähän se hieman huolettaa onko kaikki kunnossa. :)

Ne venymiskivut tosiaan oli sellaista pientä hassua nippailua ja harjoitussupistukset on täysin normaaleja, joillain on, joillain ei oo :) Ite aloin tuntee liikkeet sillon rv 18-20 aikoihin ja samoihin aikoihin alkoi mullakin harjoitussupistukset. Yhtäkkiä ne vauvan liikkeet olikin jo sitten sellaisia ettei ollut epäilystäkään mitä ne oli :D Kiva, että kohta sulla on jo se rakenneultra niin kyselet siellä sitten kaikki kysymykset mitkä mieleen juolahtaa ja näät pienen<3 Ja onneksi olkoon :)

Niin, ehtihän tässä jo kehitellä vaikka mitä teorioita kun kenelläkään lapsia saaneella kaverillani ei ollut aavistustakaan mistä puhun. :D Tuota rakenneultraa odottelen sekä suurella innolla että hieman kauhunsekaisin tuntein.. Jos olenkin intoillut turhaan ja jotain ikävää löytyy? Viime ultrakerralla sanottiin ettei nähnyt sydäntä kunnolla, mutta hieman epäselväksi jäi että eikö näkynyt rakenteellisesti sitä mitä piti vai eikö vain saanut kunnollista kuvaa.. Tuosta asiasta neuvolatätikin sanoi puhelimessa kun luki tekstejä koneelta mutta ei maininnut sen enempää. Pelottaa :( Kumpa vain kaikki olisi hyvin.

Mutta kiitos onnitteluista <3

Niihän se on kun kaikkien raskaudet on ihan erilaisia niin vaikea sinänsä kysellä edes jo niiltä kenellä lapsia jo on tai ketkä on samaan aikaan raskaana :'D Ja ihan turhaan pelkäät. Stressi ja pelko ei ainakaan palvele ketään. Pikkuinen on siinä ensimmäisessä ultrassa niin pieni, että ei mikään ihme varmasti vaikka jäisi jotakin kunnolla näkemättäkin :) Kyllä varmaan neuvolatätikin olisi sanonut jos on jotain huolestuttavaa sinne kirjotettu. Toivotaan, että kaikki on hyvin <3

Juu tosiaan tuosta viime ultrasta on vähän yli viikko (vko 17+4). Neuvolatäti sanoi puhelimessa että siellä näytti kaikki olevan hyvin, PAITSI että sydäntä ei saatu kunnolla näkyviin. Tuo _paitsi_ siellä välissä paukahti korvaan jälkikäteen niin en tajunnut kysyä. :|

Toivon kuitenkin parasta. Nyt tässä makoillessa on taas vähän nippaillut ja kiristellyt mahasta, että kaippa sinne neuvolaan voisi yrittää ottaa yhteyttä huomenna.. sinne on tosin vain puolen tunnin soittoaika ja rajoitettu aukiolo vielä tämän kuukauden, että tiedä sitten koska sinne olis mahdollista päästä kun harvemmin oon päässyt linjoilta puskemaan läpikään. :D Ultraaja sanoi muuten että lapsi on vielä melko alhaalla vaikka tilaa olisi muuallakin, että voishan sitä oman mielenrauhansa vuoksi poiketa vaikka päivystyksessä huomenna? :)

Kyl mä ainakin neuvoisin, että jos päivystykseen meno helpottaa niin mee ihmeessä. Saa sitten tosiaan sen oman mielenrauhan ja se on tosi tärkeetä :) Kokeile soittaa jos vaikka saisit ajan tai sit jos teilläkin on avoneuvola ilman ajanvarausta aamulla aina jonkun tunnin niin menee suoraan sinne :) Toi on kyllä tosi harmi kun noi neuvolat ja niiden puhelin on aika huonosti auki ja sen pari kertaa kun ite loppuraskaudessa soitin huolistani niin perus terveyskeskus tai äitipoli ei tuntunut ottavan tosissaan eivätkä edes ottaneet tutkimuksiin... :( Mutta neuvolasta on aina saavut avun kunhan vaan on tosiaan eka päässy puhelimella sinne läpi :D

Täällä valitettavasti sinne pääsee vain ajanvarauksella, kunnon tuppukylä kun on :D Ehkä yritän nyt lähteä huomenna aamusta sinne päivystykseen, kun tosiaan se mielenrauhan saaminen. :)

Ei nyt muuten, mutta kun olen miettinyt jo hetken että mitähän tapahtuu ja kummiskin noita on moooonta kertaa päivässä, välillä taas ei ollenkaan. Eilen olin koko päivän liikenteessä ja kotiin tultuani makoillessani huolestuin ja oli muutenkin koko päivän semmoinen tunne ettei kaikki oo kunnossa eikä ollut tuntunut mitään. Nyt taas huolestun kun tuntuu. Vaikeaa :D Olen kuitenkin käsittänyt et jos noita suppareita useamman kerran päivässä tulee niin pitäis käydä tarkastuttamassa tilanne, ja niitä kun tosiaan on..

No niinpä tietenkin :D

Hyvä on aina käydä tarkastamassa ja kyselemässä! Tuus kertoo sit mitä sanottiin :)

Sain ajan neuvolaan vasta keskiviikolle, niin istuskelin päivystyksessä sitten tänään kuullakseni että mulla on infektion merkkejä pissassa.. Ei tutkinu yhtään millään tavoin, otti vaan veri- ja pissanäytteet. :| Kaippa odottelen sitten keskiviikolle että tietää edes vähän onko siellä asiat ok..

Aikamoista meininkiä siis taas terveyskeskuksessa Hyvä, että nyt jotkut testit ottivat, mut oisivat voineet kertoa vähän enemmän... Aika pitkälle antoivat ajan neuvolaan vaikka oot huolestunut?
No kaksi vaihtoehtoa sitten eli joko odottelet keskiviikon aikaa tai sitten soitat suoraan synnärille... Kuulostelet vaan omaa oloas. Sä oot äiti, niin sä tiedät parhaiten<3 Onko muuten ollut ihan hyvä olo? Ei kipuja sun muita?

Onneks ottivat sentään päivystykseen käymään, olis muuten saanu toi tulehdus muhia tuolla hyvän aikaa. Sain kyllä virtsatie infektioon antibiootit ja hoitaja sanoi että tulehdus voi aiheuttaa noita supistuksia? Aamulla ja aikaa odotellessa noita kipuja oli kyllä aika hyvinkin, mutta tässä kun olen liikkeessä ollut (vaikkakin rauhallisessa) ei oo tuntunut paljoa mitään.. Tosin kohta kotiin sohvalle makoileen, kun lepoa määrättiin lääkkeiden lisäksi. Toivottavasti helpottais nyt noi kivut ja supistukset ton kuurin myötä, mutta jotenkin on tunne et johtuis jostain muusta :D kysyin että eivätkö ultraa/sydänääniä kuuntele/vilkaise kohdunkaulaa mutta ei, parempi kuulemma kun ei nyt mene sorkkimaan mitään..

Tosiaan tuota mahan kivistystä ollut ja pahoinvointia muutamana päivänä, enkä oo kärsinyt tähän mennessä pahoinvoinnista ollenkaan? Tosin mulla on pissatulehduksia ollut uuseita ihan pienestä aikuisiälle asti ja niissä mulla on välillä ollut kans tämmöstä huonovointisuutta/kuumeentunnetta hieman.. Neuvolaan sitten keskiviikkona antamaan pissanäyte ja jos siellä vaikka kuulosteltais onko siellä alakerrassa yhtään mitään.

No hyvä että sait lääkkeet ja asianmukaisen ohjeistuksen :)

Niin tosiaan jostain oon muistaakseni kuullu, että jos on ollu taipumusta virtsatietulehduksiin niin raskausaikana niitä voi ilmetä herkemmin. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa, mut kuulostaa kyl vähän siltä kun sanoit et oireetkin on vastaavat. Tuskinpa mitään huolenaihetta on pikkuihmisen kannalta :) Otat vaan rauhassa ja vaikka leivot ja katot leffoja tai jotain niin saa muuta ajateltavaa :D
Sit meet selältes sohvalle, juot jotain sokerista, pistät silmät kiinni, rentoudut ja keskityt niin jos vaikka liikkeitäkin jo vähän tuntisit :)