Käännyttäminen lapsettomaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ikää (minulla) miehellä 30+ ja vaimolla hieman vähemmän. Nyt on sitten se vauvakuume alkanut. Olen joskus luvannut, että "ehkä" niitä penskoja yhden tekis. Ei kyllä kiinnnnosta yhtään lapsen kasvatus, mutta vaimo pitää asiaa jo sovittuna. Miten hienovaraisesti saisi vaimon mielipiteen käännettyä- että tyytyisi lapsettomuuteen? Miten olette asian hoitaneet?

Tein selväksi heti alussa, että tähän perheeseen ei lapsia tule. Parin vuoden välein vaimo ruikuttaa, mutta palautan hänet alkuperäiseen keskusteluun. Se on ota tai jätä periaate. Minusta ei kukaan isää tee!

Voihan sitä lapsiperhehommaa kokeilla eri tavoin tarvitsematta sitoutua omaan lapseen. Esimerkiksi ryhtymällä tukiperheeksi tai sijaisvanhemmaksi. Siinä saisi kumpikin vähän näkymää siihen, mitä on lapsen hoito ja kasvatus, ja ehkä mieli muuttuisi.

Keskustelua suoraan ja rehelllisesti, vihjailussa ei ole mitään tolkun häivää ja antaa vaan toiselle turhaa toivoa. Teet selväks, että et halua lapsia ja sit asia jää vaimosi ratkaistavaks haluaako jatkaa sun kanssa lapsettomana vai ottaako eron ja hommaa perheen jonkun muun kanssa. Helvetin yksinkertasta, suora puhe, eikä jätä epäilyksille ja turhille toiveille sijaa. On se ny kumma, jos mies ei perkele osaa suutaan aukasta, että sais asian suoraan sanottua. Akkojen touhua tuo vihjailu ja rivien välistä lukeminen, eikä oo viä tänä päivänäkään kukaan toisen ajatuksia lukenu. Sanasta miestä, sarvista härkää.

Ei toi asia muutu helpoks vaikka lirkuttelisit ja puhuisit korulausein. Suoraa ja rehellistä puhetta se vaatii. Sen verran on oltava selkärankaa ja munaa.

Ymmärrettävää kyllä että vaimo on alkanut haikailla lasta kun biologinen kello alkaa olla loppusuoralla, mies kun pystyy mielensä muuttamaan vielä vaikka 60v:nä mut nainen ei. Luultavasti jos vaimo nyt haluaa lapsen eikä sitä saa niin saattaa katkeroitua hyvinkin pahasti turhista toiveiden elättelyistä ja pahimmillaan masentuu sitten kun aika on täysi. Joten sano SUORAAN että ei nyt eikä ikinä ja anna naiselle mahdollisuus äitiyteen jonkun toisen kanssa tai sitten hyväksyä teidän lapseton pari suhde.

On niin omituista, että tällaisista asioista ei puhuta jo ENNEN kuin sitoudutaan. Lapsettomaksi ja sitä kautta lapsenlapsettomaksi jääminen, vaikka voisi lapsia saada, on iso asia sille joka lapsia haluaa.
Puhut puolison kanssa suoraan asioista. Ehditte vielä erota ja hän ehtii löytää kumppanin joka haluaa lapsia. Ongelma on sillä ratkaistu.

Ikää (minulla) miehellä 30+ ja vaimolla hieman vähemmän. Nyt on sitten se vauvakuume alkanut. Olen joskus luvannut, että "ehkä" niitä penskoja yhden tekis. Ei kyllä kiinnnnosta yhtään lapsen kasvatus, mutta vaimo pitää asiaa jo sovittuna. Miten hienovaraisesti saisi vaimon mielipiteen käännettyä- että tyytyisi lapsettomuuteen? Miten olette asian hoitaneet?
Oma mokasi, mitäs menit kiihkoissas moisia livauttamaan suustas? Taisi olla vain yksi argumenteista, jotta sait hienon naisen saaliiksesi. :X3:

Yhteistyössä