APUA! 12V TYTÖLTÄ POISTETAAN HAMMAS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PIKKU-LONTTI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PIKKU-LONTTI

Uusi jäsen
03.07.2016
2
0
1
30
Apua paniikki iskee!! Tosiaan oon 12v tyttö jolta poistetaan 6.7 hammas! se on ensimmäinen hammas mikä mult poistetaan. se poistetaan koska se on jo ns. puoliks irti ja siel sen alla kasvaa toinen hammas ja se on jo melkeen kasvanu kokonaan sinne alle. mutta toi maitohammas on vielä TOSI tiukasti kiinni tossa. siihen hampaaseen ei laiteta puudutusta mutta viereiseen laitetaan, koska sen puoliks irti olevan hampaan vieressä on semmonen hammas missä on reikä joka porataan. eli mulla on siis puoliks irti oleva hammas joka poistetaan, mut sitä ei puuduteta vaan ennen sitä puudutetaan se viereinen hammas ja se paikataan tuleeko toi sattuu paljon

T. Hammaslääkäri pelkoinen

Luota siihen hammaslääkäriin, kyllä se tietää mikä sattuu ja mikä ei, eli milloin tarvitsee puuduttaa.

Sitä paitsi hampaita ei tietääkseni voi puuduttaa yksitellen, eli kyllä se naapurihampaan kohtakin puutuu siinä samalla.

Mä varmaan en suostuis edes avaa suutani, jos poistettavaa hammasta ei puuduteta kunnolla! Kyllä mun mielestä on oikeus tuntee olonsa turvalliseksi jopa hammaslääkärissä. Voinet vaatia puudutusta, jos eivät laita nii et vaa avaa suuta. :D

Joo no puoliksi irti ja maitohammas, mutta kannattaa vaatia puudutusta jos haluaa. Tsemppiä!

Se viereisen hampaan puudutus puuduttaa kyllä puoli suuta kerralla. Hammaslääkäri kyselee puutumisastetta sillä, että missä kohden alahuulta tunto katoaa. Rupeaa hommiin siinä vaiheessa, kun huuli on puoliväliin saakka turta.

Se maitohampaan kiskominen ei muutenkaan juuri satu, mutta tuo puudutus hoitaa kyllä senkin.

Apua paniikki iskee!! Tosiaan oon 12v tyttö jolta poistetaan 6.7 hammas! se on ensimmäinen hammas mikä mult poistetaan. se poistetaan koska se on jo ns. puoliks irti ja siel sen alla kasvaa toinen hammas ja se on jo melkeen kasvanu kokonaan sinne alle. mutta toi maitohammas on vielä TOSI tiukasti kiinni tossa. siihen hampaaseen ei laiteta puudutusta mutta viereiseen laitetaan, koska sen puoliks irti olevan hampaan vieressä on semmonen hammas missä on reikä joka porataan. eli mulla on siis puoliks irti oleva hammas joka poistetaan, mut sitä ei puuduteta vaan ennen sitä puudutetaan se viereinen hammas ja se paikataan tuleeko toi sattuu paljon

T. Hammaslääkäri pelkoinen

• Tykkää
Reactions: PIKKU-LONTTI
Kannattaa myös syödä niin, ettei ihan heti hammaslääkärin jälkeen ole hirveä nälkä. Sen puudutuksen jälkeen kun ei voi oikein voi syödä heti, koska suu on tunnoton ja mitä todennäköisemmin syödessä (tai jopa juodessa) puree itseään vahingossa poskeen. Voi mennä monta tuntia ennenkuin tunto toimiii tarpeeksi hyvin.

Yhteistyössä