Käsienpesusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Löytyykö maailmasta muita, jotka tykkäävät pestä kädet huolellisesti? Itse siis pesen kädet melko perusteellisesti. Tuntuu kurjalta, kun useampikin ihminen on asiaan kiinnittänyt huomiota. :/ Kuitenkin usein saa lukea uutisia, kuinka niin kovin moni ei pese käsiään asioituaan yleisessä vessassa, tai että ihmiset pesevät kätensä liian huonosti jne. jne. Esim. juuri kun puhuttiin paljon Siljalla riehuneesta norosta, niin siinäkin yhteydessä nousi esiin, kuinka porukka ei niitä käsiä muista pestä.

Mutta tosiaan, pitääkö tässä ruveta pesemään kädet hutiloiden, että sulautuu joukkoon? Miksi ihmeessä muita niin häiritsee, että joku levittää saippuaa käsiin joka puolelle ja sit huuhtelee kädet?

Mutta tosiaan, pitääkö tässä ruveta pesemään kädet hutiloiden, että sulautuu joukkoon? Miksi ihmeessä muita niin häiritsee, että joku levittää saippuaa käsiin joka puolelle ja sit huuhtelee kädet?
No kyllä se häiritsee, jos joku jossain yleisessä vessassa rupeaa niitä käsiään vaikka kuinka kauan saippuoimaan ja hinkkaamaan, kun käy jokaisen sormenvälin ja kynnenalusen yksitellen läpi ihan viimeisen päälle ja jono perässä kasvaa ja kasvaa.

Se on jokaisen oma asia, jos huolellisesti haluaa kätensä pestä. Mutta se ei ole oma asia, jos ei pese tai vain huuhtaisee kätensä.

Itse pesen myös huolellisesti. Saanut myös ivallisia kommentteja joskus. Jatketaan samaan malliin (y)

Se on jokaisen oma asia, jos huolellisesti haluaa kätensä pestä. Mutta se ei ole oma asia, jos ei pese tai vain huuhtaisee kätensä.

Itse pesen myös huolellisesti. Saanut myös ivallisia kommentteja joskus. Jatketaan samaan malliin (y)

Juu, aion jatkossakin huolehtia, että ainakin ne omat kädet on puhtaat. :D Vielä kun oppisi olemaan välittämättä noista ärsyttävistä kommenteista.

Meillä jo äiti opetti pesemään kädet wc-käynnin jälkeen. Varsinkin miehet kuulemma jättävät pesemättä. Mies on sanonut, että miesten vessassa ainakin puolet poistuu pesemättä käsiään. Näkee sitten kun samat miehet menevät tyttöystävän kanssa käsi kädessä. Hyi olkoon!

Toinen hyvä on tämä kun vähän huuhtastaan käsiä veden alla ilman saippuaa. Ei mitään järkeä. Jos ei bakteereilla ollut hyvää kasvualustaa ennen sitä, niin kosteissa käsissä ainakin on.

Yhteistyössä