Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Onnea Särki, ihania uutisia :love:

Arvatkaa mitä, postissa tuli kutsu lapsettomuuspolille! Huomenna lähdetäänkin pariksi viikoksi reissuun niin ihanaa että kusti polki meille juuri tänään :) Aika toki on vasta syksyllä, mutta jotenkin heti tuli helpottunut olo, tiedättekö sillä tavalla että varmuudella me vielä lapsi(a) tullaan saamaan!

Nyt tietysti pyritään siihen että tuo tuleva aika voitaisiin perua ;) Tänään dpo3 ja lallallaaa, eipä mitään kuulumisia. Viikon päästä ollaan viisaampia.

Hyvää Juhannusta ja puskat pölisemään!!
 
Täältä taustalta hyvät Juhannukset, pistäkäähän puskat heilumaan :LOL:

Särki ihania uutisia, oikein hyvää odotusta sinne!

Omaa napaa, dpo 5 ja pientä menkkajuilintaa. Saas nähdä, ainakin tässä kierrossa saatiin talleteltua hyvissä ajoin ennen ovisplussan bongausta. Ajatuksissa yksityiselle meno tässä loppukesästä mikäli mitään ei tapahdu. Jos saisi jotain infoa mikä on kropan tilanne, onko jotain pientä mihin voisi saada apuja.

Ihanaa keskikesän juhlaa teille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Käyn vaan pikaisesti kommentoimassa.

Täällä kp 14 ja ovista ei vieläkään kuulu. Talleteltu on ahkerasti, joten toivotaan ettei ovulaatio jää tulematta. :geek:

Hyvää juhannusta kaikille! Pankaahan puskat heilumaan! :D
 
Viimeksi muokattu:
Taas tänne. Ilmeisesti mun on tultava käymään täällä ennenkuin on mahdollista lisääntyä. Eilen siis alkanut täällä vuoto, onneksi nyt pienillä viikoilla, mutta pettymys on silti ihan älytön.
Eli siis hei ihmiset, täällä
Fujin___27v___KKM 3/13, km 6/16, toiveissa toinen lapsi, menossa kp 2/28 (paitsi jos kierto sekoaa tästä)

Ensivaikutelma on varmaan vähän suppea, mutta on vaan jotenkin niin vähän sanottavaa. En tiedä miksi helvetissä meille kävi taas näin.
 
Fujin tervetuloa saamaan vertaistukea.

Cb:n ovistestien ohjeessa sanotaan, että voi tehdä aamuliruista. Pääasia että on ollut rakossa 4 h.

Mää olen tähän asti tehnyt vaaleanpunapäisiä testejä iltapäivällä 4 h pidätyksen jälkeen ja lilapäisiä aamusta. Helpointa olis tehdä aamusta myös vaaleanpunapäiset.

Eri ovistestit antaa kuitenkin eri ohjeita. Mietin että uskaltaisko vallan alkaa tekemään aamuliruista? Mulla on 2 lilapäistä ja 10 vaaleanpunapäitä. Oon tehnyt Cb:n testejä muistaakseni 5-6 pakettia ja nyt aloin miettimään tätä.
 
Fujin Tervetuloa tänne mutta samalla pahoittelut tänne joutumisen syystä. :( Millä viikoilla olit?

Omanapa. Kp 16. En oo vieläkään bongannu tikuilla ovista. Eilen tosin pääsin testaamaan vasta illalla, kun normaalisti testailen puolen päivän aikoihin ja miulla yleensä vain hetken tikuissa näkyvä ovis... Oiskohan menny siis jo ohi..? Jos nyt oikein tulkitsen, niin aamulämpöjen mukaan ois ovis jo ollut (?). Vai mitä ootte mieltä? Aloitin mittailun kp 10, kun ovis normaalisti kp 14-16 ja tänään siis kp 16. Tän päivän ovistesti vielä tekemättä. Jalat ristissä täällä kirjoittelen tätä viestiä (pidätyssessiot siis menossa parhaillaan). :D Eilen (kp 15) jäi välistä, kun en päässyt mittaamaan.

Kp 10 35,7C
Kp 11 35,2C
Kp 12 35,2C
Kp 13 35,1C
Kp 14 35,8C
Kp 15 -
Kp 16 35,6C

Muoks // Mitenkäs, jääkö Bettinah päivittelemään tuota etusivun listaa vai pystyykö siihen muuttamaan jonkun muun meistä listan päivittelijäks? :)
 
Moikka taasen pitkästä aikaa. Bettinah, en muista olenko kerinnyt sua onnittelemaan, mutta niin mahtava juttu toi plussa, ettei varmaan haittaa onnitella uudestaan :) Ihanaa!

bosch, hienoa että pääsette tutkimuksiin, toki toivottavasti ette niihin kerkiä :)

Vauveli vanhalle, mä testaan oviksen nykyisin ohjeiden vastaisesti aamulla, ja vieläpä halpistestillä. Ainakin toistaiseksi huippu on mulla ollut niin selkeä, että näkyy hyvin noinkin. Mut se taitaa kyllä vaihdella tosi paljon, kuinka helposti näkyy. Esikoista yrittäessä jouduin testaamaan kahdesti päivässä, että sain huipun kiinni, mutta ekan raskauden jälkeen selkeä plussa näkyy nyt noin vuorokauden, ajankohdasta riippumatta.

Täällä ovis tuli ja meni tuossa vähän ennen juhannusta, eikä taaskaan oikein optimaalinen hyödyntäminen onnistunut, kun oltiin juuri (epä)sopivasti pari päivää anoppilassa niihin aikoihin. Mut aina voi toivoa, kyllä sitä vaan niitä oireita yrittää kuulostella - jos sittenkin. Dpo tosin vasta 6, että ihan päänsisäisiä ne oireet on vielä ainakin toistaiseksi..:p
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onnittelut Särki ja pahoittelut Fujin.
Toivottavasti puskat on heilunu tän viikonlopun ahkerasti.
Napailua. Kp 17 menossa, kyllä oli ihan loppumattomat menkat, 13pv!! No onneks loppui, ei muuta kuin uusia odottelemaan viikon tai kahden päästä. Saisi kierto asettua taas tiettyyn pituuteen, niin ei tarviis olla varautunu toista viikkoa, milloin vuoto alkaa.
Tähän asti olen syönyt yhdestä purkista jotain mamma vitamiinia, nyt ostin kaiken erikseen, että pääsen lisäraudasta eroon, ei varmaan näillä arvoilla tarvii syödä enää lisää ja baby aspiriini aloitettu. Ja miehelle omat purkit :D
Kiitos naiset! Täältä olen saanut parhaan vertaistuen keskenmenosta toipumiseen :love: Olen ihmetellyt, miten vähän asiasta puhutaan "oikeassa elämässä". Kun olin silloin toukokuussa saikulla tuon kkm takia ja kun kysyttiin mikä oli, kerroin. Moni sanoi että joo hänkin on saanut hiljattain km. Kuinka yleisiä ne ovatkaan, mutta tuntuu, että on ainoa maailmassa joka saa km, kun niistä ei puhuta. Ei omista asioista toki tarvitsekkaan huudella, mutta tuntuu, että tämä on niin vaiettu asia, onko se sitten niin arka tai henkilökohtainen asia, en tiedä...
Pitäisi saada pään sisältä vauvahommat pois ja ottaa taas asenne, tulee jos on tullakseen ja lopettaa oireiden kyttääminen. Olen vähä sellainen, että mulle kaikki nyt ja heti, niin ei oikein tää vauvantekohomma istu minun ajatusmaailmaan, malttamaton kun on. Yritän jäädä tausta:devil:ksi vähäksi aikaa, joten ihanaa kesää ja plussatuulia!
 
Pahoittelut Fujin! Ikäviä nämä keskenmenot ovat, mutta täältä saat tarvittaessa vertaistukea.Kävin tänään katsomassa yhtä vauvaa. Oli se ihana ja kyllä kirpaisi, kun ei ole itse voinut kolmatta sellaista saada, vaikka niin kovasti toivoisi. :cry: Tämäkin vauva, jota kävimme katsomassa, tuli helposti heti ensimmäisestä yrityskierrosta ja on kolmas lapsi.
 
Täällä myös dpo6 tänään. Alakerrassa ehkä tavallista liukkaampaa, jos nyt jotain haluaa keksiä.. Alkuviikosta alkanee tuhruilu.

Ensi viikolla tulee täyteen hurjat 30vee! Omg ja oho. Toivottavasti hedelmällisyys ei nyt ihan syöksylaskuun lähde sentään ;)
 
Kiitos kaikille vastauksista ja ajatusten jaosta :)

Km:sta puhutaan vähän. Ehkä se on jotenkin tabu aihe kuten yleensäkin raskauden alkuaika. Mää oon puhunut asiasta avoimesti ja sanonut kaikille, että saa kysyä mitä vaan asiaan liittyen, vastaan jos osaan. Monet ovat sanoneet, että ovat asian kokeneet. Jotkut ovat menneet vaikeiksi eivätkä ole osanneet sanoa mitään ja oon sanonut, että mulle saa jutella niin kuin ennenkin ja saa kysyä vaikka joka päivä, että mitä kuuluu, jos siltä tuntuu.

Mää olen km:n kanssa sinänsä jo sinut, mutta edelleen viikottain/jokusen kerran viikossa iskee suru. Ja katkeruus välillä. Annan tunteille luvan ja puhun niistä. Hetket eivät kestä kauaa, mutta puristavat sydäntä ihan liikaa.

Täällä kp11 ja aamulla Cb:n digiin ei tullut hymynaamaa. Viime joulukuun alusta hymynaama on tullut kp14-16. Kierto on vielä vähän hakusessa pillereiden syönnin (v. 1997-2015) ja km:n jälkeen, mutta toiveet ovat nyt korkealla. Käytössä maca-jauhe ja vehnänalkioöljy. Greippimehua pitäisi saada, mutta ajomatkaa lähimmän purkin luokse on reilu 30 minsaa eikä malttaisi lähteä sen takia ajelemaan. Katsellaan. Tuskin noista mitään apua on, mutta plasebo on taattua.

Niin paitsi aikamoiset tykytykset on koko ajan alapäässä... en tiedä tekeekö maca-jauhe vai mikä, mutta onhan tää tietysti ihan kiva olotila niin omasta kuin miehen mielestä :p
 
Kiitos kaikille vastauksista ja ajatusten jaosta :)

Km:sta puhutaan vähän. Ehkä se on jotenkin tabu aihe kuten yleensäkin raskauden alkuaika. Mää oon puhunut asiasta avoimesti ja sanonut kaikille, että saa kysyä mitä vaan asiaan liittyen, vastaan jos osaan. Monet ovat sanoneet, että ovat asian kokeneet. Jotkut ovat menneet vaikeiksi eivätkä ole osanneet sanoa mitään ja oon sanonut, että mulle saa jutella niin kuin ennenkin ja saa kysyä vaikka joka päivä, että mitä kuuluu, jos siltä tuntuu.

Mää olen km:n kanssa sinänsä jo sinut, mutta edelleen viikottain/jokusen kerran viikossa iskee suru. Ja katkeruus välillä. Annan tunteille luvan ja puhun niistä. Hetket eivät kestä kauaa, mutta puristavat sydäntä ihan liikaa.

Täällä kp11 ja aamulla Cb:n digiin ei tullut hymynaamaa. Viime joulukuun alusta hymynaama on tullut kp14-16. Kierto on vielä vähän hakusessa pillereiden syönnin (v. 1997-2015) ja km:n jälkeen, mutta toiveet ovat nyt korkealla. Käytössä maca-jauhe ja vehnänalkioöljy. Greippimehua pitäisi saada, mutta ajomatkaa lähimmän purkin luokse on reilu 30 minsaa eikä malttaisi lähteä sen takia ajelemaan. Katsellaan. Tuskin noista mitään apua on, mutta plasebo on taattua.

Niin paitsi aikamoiset tykytykset on koko ajan alapäässä... en tiedä tekeekö maca-jauhe vai mikä, mutta onhan tää tietysti ihan kiva olotila niin omasta kuin miehen mielestä :p
Ainakin teillä on yritystä ja sen aikana hauskaa! (y) Toivottavasti tästä kierrosta tulisi sit se plussa, jota saatte sit kevättalvella hyssytellä. :love:
 
Fujin: tervetuloa.....vaikka tänne ei ketään toivokaan.

bosch: etukäteis onnittelut "vanhenemisen" johdosta:D

MITES TEIDÄN JUHANNUKSET MENI? Tuliko puskia heilutettua? ;);)Muistakaa tehdä punkkitarkastukset!:ninja:

Täällä kp8...piti oikein laskea.:whistle:

Meillä esikoiselle (9v tyttö) on ilmaantunut "vauvakuumetta":). Hän on ollut aina hiukan "ei niin innokas vauvojen suhteen", mutta tänäänkin oli onnesta sykkyrässä kun kaupassa näki aivan pikkuruisen vauvan....Kuopus (5v poika) onkin aina tykännyt pikkuisista.:love:
 
Kiitos kaikki. Ikävää, että meitä on täällä näin paljon.
Edellisen keskeytyneen keskenmenon (todettiin np-ultrassa, sikiö kuollut n. 8+5) jälkeen tämä ryhmä oli mulle ihan järkyttävän iso henkireikä. Nyt tämä raskaus keskeytyi spontaanisti aikaisessa vaiheessa eli viikolla 5+ ja ensimmäinen paikka mitä ajattelin oli silti taas tämä ryhmä. Nyt onneksi kotona on jo hieman yli kaksivuotias esikoinen, eli tämän käsittely on sen takia varmaan helpompaa. Varhaiset viikot toki varmaan osaltaan auttaneet myös. Jotenkin sitä mielikuvaa oli silti jo ehtinyt rakentamaan kun plussan ekaa kertaa testissä näki ja nyt tuntuu taas tosi turhauttavalta kaikki. Meidänhän oli toki tarkoitus tämän kakkosen kanssa ottaa rennosti ja ei tikutella ja tulee jos on tullakseen ja niin edelleen. Nyt se rennosti ottaminen tuntuu aika kaukaiselta idealta ja ne tikutkin itseasiassa kiinnostaa taas vähän enemmän kuin sanotaanko vaikka pari kuukautta sitten.
Kai se olisi ollut liikaa vaadittu, että tämän kanssa kaikki olisi mennyt suorilta nappiin..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Bettinah Ei varmaan tarvinne uutta ketjua vielä alottaa, eihän tääkään vielä pitkä ole. :)

ninnananna Ei tullu puskia heiluteltua. :D Peittoja heiluteltiin kyllä pikasesti kotona ennen sukulaisten mökille lähtöä. :D Mites siellä? :)

bosch Etukäteissynttärionnittelut! :)

Omanapa. Kp 17/28. Ovisplussa viimeinkin! Ei ole koskaan tullut ovisplussa näin myöhään, mutta en yllättyny: keskenmeno varmaan laittanu kroppaa vähän sekasin... Jos oletetaan että ovis ois siis huomenna kp 18 ja menkat alkas ajallaan kp 29, niin onko tuo luteaalivaihe nyt siinä ja siinä että riittäiskö? Vai paljonko ois "hyvä" luteaalivaiheen pituus? :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Fujin kirjoitat tunteistasi jotenkin ihanalla tavalla. Voin hyvin samaistua niihin. Me yritämme vielä esikoista ja ikää on jo 37 v. Yritys on aloitettu marraskuussa 2015, että ei tässä vielä hätää ole. Mutta onhan tässä ehtinyt jo turhautua ja monet itkut itkeä ja katkeroitumista pelkään eniten. Nyt on taas fiilikset suhteellisen korkealla, kun ovis pitäisi tulla tällä viikolla. Fujin voimia ja tsemppiä, vielä se onni meille suodaan :)

minttumar mää oon Googlettanut netin läpi luteaalivaiheesta. Mulla se on aina ollut liian lyhyt (tai sieltä viime marraskuusta lähtien, kun alettiin yrittämään). Ovisplussa on tullut kp14-16 ja menkat alkaneet kp24-26. Silti onnistuin kerran raskautumaan tuollaisilla kierroilla. Kyllähän se lyhyt luteaalivaihe on noilla päivillä, mutta ei mahdoton. Mulla kierto on pidentynyt km:n jälkeen, viimeksi oli 29 päivää vai oisko ollut 28. Samaten menkat ovat lyhentyneet. Viimeksi olivat 5-6 päivää, kun sitä ennen ovat olleet 8-9 päivää. Nyt on siis odotukset korkealla, että ovisplussa tulisi aikaisemmin ja kierto pidentyisi pysyvästi.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
minttumar, täältä sivusta kommentoin:
Mun lukemani mukaan se väli oviksesta menkkoihin (eli luteaalivaihe) on yhdellä naisella aika vakio pituudeltaan. Eli jos ovis tulee myöhemmin, menkkojenkin voi olettaa tulevan saman verran myöhemmin. Jos sulla siis on ennen ollut kierto 28 ja ovis kp 14, ja nyt ovis tuli kp 17, voisit odottaa mekkoja alkavaksi kp 31. Siitä en kyllä ole lukenut, miten esim. keskenmeno voi vaikuttaa, voihan se olla että se saa kropan sillai sekaisin että luteaalivaihe muuttuu.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Bosch mää oon hengessä mukana! Nyt plussaa sinne! :)

Mulla tuli tänään vilkkuva hymiö ovistestiin eli ovis on lähestymässä. Katsotaan tuleeko jo huomenna pysyvä hymynaama.

Macaa oon ottanut viime viikosta. Levottomia riettaita unia nähty parina yönä ja olo on kuin pupulla edelleen. Huh, alkaa kohta itseäkin hirvittää :LOL:
 
minttumar mää just hoksasin että me mennään samoilla päivillä yrityksen suhteen. Me aloitettiin yritys viime joulukuussa. Plussan tein helmikuun alussa ja maaliskuun lopussa oli tyhjennys.

Nyt meille ja kaikille muille plussajuttuja!
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar

Yhteistyössä