Siitä on muutama vuosi aikaa, olin 28v., asuin Itä-Suomessa.
Oli syysilta ja olin lähtenyt lenkille. Tapahtuma alkoi vähän syrjäisemmällä kevyenliikenteenväylällä, jonka ympärillä oli metsikköä ja jonkinlaista puistoaluetta. Vastaan tuli mies, lähti seuraamaan. Kävin juoksemaan mutta tuo mies sai minut kiinni hyvin lyhyen matkan jälkeen. Kaatoi maahan, käsi suun eteen ja nosti ylös. Löi kerran ja pökerryin maahan. Seuraava muistikuva on kun se mies kantaa minua ja laskee kostealle ruohikolle. Alkaa repimään housujani pois. Kun yritin laittaa vastaan, laittoi käden kaulalle ja sanoi kuristavansa minut siihen paikkaan jos vielä yritän jotain. Itkin ja anelin, että päästäisi pois. Mutta ei. Työntöjä toisensa perään, kipua, pelkoa että mitä tämän jälkeen...tappaako se minut tähän vai päästääkö menemään.
En tiedä mikä ihme sitten tapahtui. Taustalla välähti siniset valot ja joku repi miehen päältäni pois. En muista kunnolla muuta kuin, että sain housut pujotettua jalkaan istualtani. Yritin käydä seisomaan mutta jalat tärisivät liikaa ja alkoi pyörryttää. Havahduin siihen kun poliisi tuli vierelle ja laittoi käden olkapäälleni. Jotain kysyivät, en muista mitä vastasin vai itkinkö vain. Poliisi auttoi ylös ja talutti autoon. Juteltiin hetki siinä ja veivät ensiapuun. Pääsin lääkärille, otti näytteet ja teki tutkimukset. Sain mennä kotiin, nämä samat poliisit vielä veivät minut sisälle saakka, tulivat ihan sisälle saakka talooni. Ja katsoivat, että kaikki on hyvin minulla.
Seuraavana päivänä menin poliisiasemalle ja jouduin siellä kertomaan kaiken, tuskallisen tarkasti, mutta poliisille iso kiitos siitä, että sain kertoa kaiken rauhassa, ilman hoputtamista, taukoja sain pitää milloin tarvitsin. Raiskaaja sai ehdottoman vankilatuomion, n.5 vuotta, oli muitakin rikoksia painamassa asiaa.
Mitään keskusteluapuja en halunnut. Ei tehnyt mieli käydä tapahtunutta läpi tuntemattomien ihmisten kanssa. En käynyt kyseisellä tiellä pitkään aikaan, tai ylipäätään iltaisin lenkillä. En ollut tuolloin parisuhteessa, myöhemmin olen nykyiselle miehelleni kertonut tapahtuneesta.