käykääs laittamassa nimenne

vierailija
Muistan aika paljonkin, muistaa myös vanhempani ja vanhemmat sisarukseni minua paremmin ja olen keskustellut heidän kanssaan näistä asioista todella usein ja paljon. Olemme siitä erikoinen suku että suvussamme vastusti lähestulkoon kaikki EUn liittymistä aikanaan ja kuten huomasimme jälkeenpäin niin ihan syystäkin.
Hianoa, että keskustelette :)

Itse asuin toisessa EU-valtiossa ennen Suomen jäsenyyttä, ja kyllä se jäsenyys helpotti todella monia, ihan käytännön asioita ja avasi paljon uusia mahdollisuuksia, niin opiskelu- kuin työrintamalla.
 
Hianoa, että keskustelette :)

Itse asuin toisessa EU-valtiossa ennen Suomen jäsenyyttä, ja kyllä se jäsenyys helpotti todella monia, ihan käytännön asioita ja avasi paljon uusia mahdollisuuksia, niin opiskelu- kuin työrintamalla.
En kiellä etteikö jäsenyys ole auttanut toisia ihmisiä, mutta tunnen enemmän niitä jotka ovat jäsenyydestä kärsineet ja tulevat kärsimään niin kauan kun EUssa ollaan ELLEI EU muuta tiettyjä asioita jäsenmaittensa suhteen.
 
vierailija
Pinkit lasit päässä voi ajatella että suhtee luodaan tuosta vaan, naps ja kops.

En halua tällaista suomea. Mutta en oikein pystyä ajattelenaan niinkään että kaikki viedään lapsiltamme. Itse olen hyvätuloinen, rahaa säästössä ja lapsetkin suht isoja. Mutta mitäs ne suomen köyhät joilla nyt jo vaikeaa. Heille suihku tulee olemaan jäätävä.... olet siis varautunut maksamaan lasten koulutuksen? Laskemaan tulotasoa? Luopumaan esim lapsilisistä jne? Jos näin niin ehdottomasti äänestä eron puolesta. Mä en voi, tiedän valitettavasti liikaa siitä paskasta missä olemme kiinni.
Itsekin olen hyvin toimeentuleva, mutta en silti ole ensimmäisenä karsimassa koulutuksesta tai köyhiltä. Tulisitko toimeen ilman eduskuntatalon remonttia tai kulttuuritalojen uusimisia. Joo toki se luo työpaikkoja, mutta takkiin tulee miljardeja, eikä asiaa auta se, että osa näistä rahoista ei jää suomeen ostovoimaa kasvattamaan vaan Viro ym. Itäblokin maat haukkaavat siitä suuren siivun.

Lisäksi. Kun saamme itse päättää pakolais ym. maahanmuutosta, jää kassaan rahaa miljardeja!

Tiedätkö paljonko pelkästään byrokratia maksaa meille? Löytyy jos jonknlaista yhdistystä ja turhaa paperinpyörittäjää.
Mielummin satsataan hyvinvointiin ja vanhusten auttamiseen. Se luo lisää työpaikkoja pienillä investoinneilla. Ja rahat mitä luultavammin käytetään kasvattamaan Suomen ostovoimaa.


Olemme edelleen hyvinvointivaltio ja pidämme huolta lapsista ja vähäosaisista. Miksi sinun valinta on ensimmäisenä nipistää koulutuksesta?
 
vierailija
En kiellä etteikö jäsenyys ole auttanut toisia ihmisiä, mutta tunnen enemmän niitä jotka ovat jäsenyydestä kärsineet ja tulevat kärsimään niin kauan kun EUssa ollaan ELLEI EU muuta tiettyjä asioita jäsenmaittensa suhteen.
Minä puolestastani tunnen enemmän ihmisiä, jotka siitä ovat hyötyneet. Tilanne huononisi eron myötä, jopa työn menettämisen muodossa.
 
PUHUTAANKO FAKTOISTA ja pelkästään faktoista? Rönsyilemättä ja lisäämällä tarinoita, kiitos.


EU on tuonut meille puoli miljoonaa työtöntä, vienyt ostovoiman duunareilta, pakottanut meidät myymään valtion tuottavaa omaisuutta, luonut meille 100 miljardia velkaa, josta olemme maksaneet pelkkää korkoa jo 70 miljardia.

EU:ssa olon aikana myös tuhannet koulut ja palvelut on laitettu kiinni ja tällä hetkellä laitetaan sairaaloita ja poliisiasemia kiinni.

Maanviljely on tuhottu totaalisesti ja samalla omavaraisuus.

Lisäksi maahan otetaan ilman minkäänlaista valvontaa EU-lakien vastaisesti kaikki, jotka osaavat sanoa ‘turvapaikka’ ja kuten kaikki faktat näyttävät, niin kalliiksi tulee – ja eniten harmittaa se, että sama raha, joka nyt käytetään näiden ihmisten paapoamiseen – jotka ovat täällä salakuljettajien ja SPR-bisneksen seurauksena – niin sillä summalla voitaisiin auttaa satakertaista määrää ihmisiä, jotka ovat oikeasti hädässä siellä leireillä.
Pyydät puhumaan faktoista ja sit latelet aanelosen verran paskaa?

Ei sinulta ainakaan pokkaa puutu.
 
vierailija
Kiinnostaisi vielä tietää, moniko täällä vastustajista on hakenut tietoa EU:sta, esim. sen omilta verkkosivuilta, tai muualta, ja tietää esim. sen hankkeista, niistäkin, joiden toteuttamista se on tukenut Suomessa?
 
vierailija
Joo, minusta se olisi aivan hirveää, jos Suomi eroaisi EU:sta. Ei se silti tarkoita, että on Suomi-vastainen, ihan hassu väite. Asun mielelläni Suomessa monen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen, mutta en halua, että Suomi eristyy. Ei sellaiseen vanhaan ole minusta paluuta.
Maailman ihmisistä 95% asuu EU:n ulkopuolella, joten minun mielestä EU:ssa oleminen on eristäytymistä muusta maailmasta.

Britannia palaa vanhaan hyväksi koettuun ja muita seuraa perässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Hianoa, että keskustelette :)

Itse asuin toisessa EU-valtiossa ennen Suomen jäsenyyttä, ja kyllä se jäsenyys helpotti todella monia, ihan käytännön asioita ja avasi paljon uusia mahdollisuuksia, niin opiskelu- kuin työrintamalla.
Varmasti verorahoilla elätettävät EU:n virkamiehet, joiden työ on lähinnä kiusan keksimistä tavallisille ihmisille, kokevat EU:n hyvänä asiana ja nyt on kylmä rikki tämän elättiporukan perseessä kun tajuavat EU:n lopun alkaneen brexitin myötä.
 
vierailija
Pyydät puhumaan faktoista ja sit latelet aanelosen verran paskaa?

Ei sinulta ainakaan pokkaa puutu.
Säälittävä vastaus sinulta.

Aanelonen sinulle täynnä faktaa!

Tuo aanelonen on ihan hyvä syy suhtautua kriittisesti Euroopan unionin jäsenenä jatkamisesta.

Mieti nyt Brittejäkin. 350 miljoonaa joka viikko Eu:lle!
Se pieni osa mikä tulee takaisin on korvamerkittyä, eli onko raha periaatteessa Brittien omaa rahaa enää.(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kiinnostaisi vielä tietää, moniko täällä vastustajista on hakenut tietoa EU:sta, esim. sen omilta verkkosivuilta, tai muualta, ja tietää esim. sen hankkeista, niistäkin, joiden toteuttamista se on tukenut Suomessa?
Vai löytyy totuus EU:n omilta verkkosivuilta.:D

Suomi on EU:saa nettomaksaja, joten se on meidän omaa rahaa joilla EU "tukee" Suomea.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ehkä Fixitin myötä kykenemme parempiin päätöksiin.
Koulutuksesta vieminen ei palvele ketään.

Pitäisi alkaa ajattelemaan mistä oikeasti voi nipistää. Varmasti löytyy lukuisia muitakin kohteita.(y)
No jaa. EU on mahdollistanut laajat kansainväliset opiskelijavaihdot, olisi sääli, jos sellaisista jouduttaisiin luopumaan. Omaa ulkomaista tutkintoani tuskin olisi täällä Suomessa virallistettu ilman EU:ta.

En kannata eroa.
 
Itsekin olen hyvin toimeentuleva, mutta en silti ole ensimmäisenä karsimassa koulutuksesta tai köyhiltä. Tulisitko toimeen ilman eduskuntatalon remonttia tai kulttuuritalojen uusimisia.

Lisäksi. Kun saamme itse päättää pakolais ym. maahanmuutosta, jää kassaan rahaa miljardeja!

Tiedätkö paljonko pelkästään byrokratia maksaa meille? Löytyy jos jonknlaista yhdistystä ja turhaa paperinpyörittäjää.
Nyt kun kerrot vielä miten EeUu on vaikuttanut eduskuntatalon remonttiin?

Mites EeUu on vaikuttanut pakolaisvirtoihin? Ihan sama määrä jos olis tullut Norjan tai Venäjän kautta? Pakolaiskriisi alkoi 20 vuotta sen jälkeen kun Suomi EeUuhun liittyi, joten miten se on nyt EeUun vika?

Kerros toi byrokratian vähentäminen ihan käytännössä.
Tänään jos tilaat Saksalaisesta verkkokaupasta niin paketti on postiluukussasi huomenna. Arvonlisäverot Suomeen maksettuna. Indokiinasta tilaaminen on kannaltasi vähän hankalampi juttu. Niinku simppelinä esimerkkinä. Mittakaavan kasvaessa hyödytkin kasvaa.
 
vierailija
Kiinnostaisi vielä tietää, moniko täällä vastustajista on hakenut tietoa EU:sta, esim. sen omilta verkkosivuilta, tai muualta, ja tietää esim. sen hankkeista, niistäkin, joiden toteuttamista se on tukenut Suomessa?
Tässä loistava esimerkki vasurista, jonka ajatusmaailmassa raha tulee seinästä ja sähkö töpselistä ;). Käypä hakemassa vaikkapa mainitsemistasi lähteistä tieto siitä, että Suomi on nettomaksaja! Ts. maksamme EU:lle maksuina enemmän mitä saamme palautuksia... Da daa summa summarum, rahaa näiden erilaisten kansallisten hankkeiden toteuttamiseen jäisi enemmän, ellei sitä työnnettäisi EU:lle.
 
vierailija
Nyt kun kerrot vielä miten EeUu on vaikuttanut eduskuntatalon remonttiin?

Mites EeUu on vaikuttanut pakolaisvirtoihin? Ihan sama määrä jos olis tullut Norjan tai Venäjän kautta? Pakolaiskriisi alkoi 20 vuotta sen jälkeen kun Suomi EeUuhun liittyi, joten miten se on nyt EeUun vika?

Kerros toi byrokratian vähentäminen ihan käytännössä.
Tänään jos tilaat Saksalaisesta verkkokaupasta niin paketti on postiluukussasi huomenna. Arvonlisäverot Suomeen maksettuna. Indokiinasta tilaaminen on kannaltasi vähän hankalampi juttu. Niinku simppelinä esimerkkinä. Mittakaavan kasvaessa hyödytkin kasvaa.
Saksalaisesta verkkokaupasta tilaaminen aiheuttaa työttömyyttä Suomessa.
 
vierailija
Tässä loistava esimerkki vasurista, jonka ajatusmaailmassa raha tulee seinästä ja sähkö töpselistä ;). Käypä hakemassa vaikkapa mainitsemistasi lähteistä tieto siitä, että Suomi on nettomaksaja! Ts. maksamme EU:lle maksuina enemmän mitä saamme palautuksia... Da daa summa summarum, rahaa näiden erilaisten kansallisten hankkeiden toteuttamiseen jäisi enemmän, ellei sitä työnnettäisi EU:lle.
Vasuri?

Ei se kuule ihan noin yksinkertaista ole. :D
 

Yhteistyössä