Miten valmistatte nuudelit evääksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xcv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xcv

Vieras
Miten valmistaisitte nuudelit evääksi, kun ruokailupaikassa on käytössä vain mikro? Laitanko kuivana pussissa mukaan ja sitten mikroon (vettä päälle) pariksi minuutiksi, vai valmistanko jo tänään ja lämmitys vain mikrossa?

En itse piittaa nuudeleista niin ei ole tullut tehtyä. Tyttö kuitenkin halusi huomenna leirille evääkseen.

Kai ne on jotain pikanuudeleita? Silloin riittää, että keittää veden ja heittää ne nuudelit sinne.

En kyllä tänään laitettuja nuudeleita huomenna söisi, ne ovat kamalaa liisteriä.

Miten valmistaisitte nuudelit evääksi, kun ruokailupaikassa on käytössä vain mikro? Laitanko kuivana pussissa mukaan ja sitten mikroon (vettä päälle) pariksi minuutiksi, vai valmistanko jo tänään ja lämmitys vain mikrossa?

En itse piittaa nuudeleista niin ei ole tullut tehtyä. Tyttö kuitenkin halusi huomenna leirille evääkseen.

Mulla on usein töissä nuudeleita eväänä, sillä pidän nuudeleista. Keitän nuudelit edellisenä päivänä (ja saatan syödä puolet esim. päivälliseksi). Nuudeleihin, jotka otan seuraavana päivänä evääksi, jätän jonkun verran keitinvettä. Kun sitten seuraavana päivänä lämmitän nuudelit mikrossa, ne eivät ole klöntissä, vaan kun haarukalla vähän sekoittaa, nuudelit irtoavat hyvin toisistaan veden ansiosta. Vesi haihtuu lämmitettäessä pois.

Joskus paistan sekaan esim. broilerisuikaleita tai ennen mikrolämmitystä lisään nuudeleiden sekaan purkin tonnikalaa.

Ei tyttö tiedä sen paremmin, 10 v... oli jossain maistanut ja tykkäsi.

Aaa. No sit keität ne valmiiksi.

Mun työkaverilla oli joskus kauan kauan sitten aina eväänä (keitettyjä)nuudeleita, pieneksi pilkottuja lihapullia ja ohutta, pilkottua munakasta sellaisena sekoituksena. Tuhdisti maustettuna kun ukkonsa oli jostain Iranista. Tuoksui ja näytti herkulta!

Yhteistyössä