Niin, kuten itse sanoit - eihän se pysy, jos palaa samaan vanhaan malliin takaisin mättämään kaksin käsin kaikkeea p**kaa suusta alas. Mutta totta on myös se, että dietti alkaa ja se myös päättyy jossain kohtaa, eli ikuisesti et voi olla sillä dieetillä, mutta sinä aikana onkin se suurin psyykkaus siinä, että sä jatkat niillä terveellisemmillä valinnoilla ja järkevillä annoksilla myös sen dieetin jälkeen. Siitä totaalisesta elämäntapamuutoksestahan se pysyvyys syntyy. Mulle tuo 12 viikoa (eli simple ja plussa perään) oli ainakin ihan ehdoton "putki" siihen, että oppi järkeistämään sitä dieetin jälkeistäkin ruokavalioo ja soveltamaan niitä oppeja myös jatkoon. No nyt on toki grilikausi alkanut ja vähän on tullu lipsumista ja pari kiloa tullut välillä takaisinkin päin, mutta se on kuitenkin helppoa mennä sitten taas takaisin siihen diieetin aikaiseen ruokavalioon, eli ei ole enää kynnys pitää niitä salaatti- / kasvispäiviä ja pitää muutenkin tiukempaa rotia siinä syömisessä, että ei pääse nousemaan enää enempää. Ts. nyt on helpompaa lipsumisenkin jälkeen palata takaisin ruotuun. Ja tässä olen ihan tahallanikin kokeillut, kuinka nopeasti ne kilot tulee takaisin, jos päästää itsensä retuperälle ja voin sanoa, että todella nopeasti!! Ei tarvi kun muutama päivä syödä "mitä sattuu", niin vaaka näyttää pari - kolme kiloa enemmän. Tai siis mä olen muutenkin sen tyyppinen kropaltani, että ei tarvi kun tyyliin katsoa pullataikinaa päin, niin omakin maha turpoo heti kilon, kaksi.