Suosittele paistamiseen sopivaa terveellistä öljyä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Oliiviöljyä, kylmäpuristettua. Voita. Kookosöljyä.
Savuamispisteet löytyy tuolta
https://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_point
Rypsiöljy aiheuttaa elimistössä kroonisen tulehdustilan joten sitä tulee välttää. Voista suositeltavampaa on valmistaa siitä gheetä tai jos on niin kädetön ettei siihen pysty niin sitä saa valmiina kaupastakin.
Oliiviöljy soveltuu paistamiseen ihan niinkuin tuo taulukkokin sanoo.
 
Mä itse käytän voita ja oliiviöljyä pääasiassa. Joskus itämaisiin kookosversiota tai seesamiöljyä. Ja sillon tällöin tulee ostettu auringonkukkaöljyä tai rypsiöljyä, ensimmäinen lähinnä uppopaistamiseen tai jälkimmäinen leivontaan.

Ei ainakaan voi käydä niin että ois vetänyt litratolkulla jotain vaarallista (siis kun tuee uusia tukimuksia) kun syö niitä monipuolisesti.
 
Mä itse käytän voita ja oliiviöljyä pääasiassa. Joskus itämaisiin kookosversiota tai seesamiöljyä. Ja sillon tällöin tulee ostettu auringonkukkaöljyä tai rypsiöljyä, ensimmäinen lähinnä uppopaistamiseen tai jälkimmäinen leivontaan.

Ei ainakaan voi käydä niin että ois vetänyt litratolkulla jotain vaarallista (siis kun tuee uusia tukimuksia) kun syö niitä monipuolisesti.
Seesamiöljy ei sovellu paistamiseen ollenkaan. Sitä pitää käyttääkuten maustetta. Puhuin paahdetuista seesamiöljyistä joista laadukkaampaa on periaatteella mitävaaleampaa sitä parempaa. Mutta ei seesamiöljy siis sovellu paistamiseen muutenkaan.
Auringonkukkaöljy verrattavissa lähinnä autojen jäteöljyyn, siksi se niin halpaa onkin.

1.Ghee
2.kookosöljy
2. voi
4. oliiviöljy (virgin,ei sitä extravirgin tavaraa koska se ei kestä paistamista) EIKÄ niitä halvimpia oliiviöljyjä jotka irroitetaan jätemurskasta lipeän ja muiden kemikaalien avulla!
 
vierailija
Mulla on käytössä Longlife öljyt :ROFLMAO:
Niillä muuten saa moottorin äkkiä hajalle, öljyt kandee vaihtaa 10 000 kilsan välein. Ei tosin wga konsernin autoissa, koska niissä öljy vaihtuu kuin itsestään. 1000 kilsan ajossa voi kulua 1 litra öljyä, ja se kuulemma on normaalia.

Paistamisessa en tiedä, voiko sitä käyttää useaan kertaan, samaa öljyä?
 
Ap pyytää terveellistä öljyä missä ei ole transrasvaa
Te ehdotatte epäterveellisyä kookosöljyä mikä on täynnä transrasvaa

Tyhmät
Itse sangen haikia priha olet kun et edes tiedä mitä transrasvat ovat. Lisäksi niin vitun laiska ettet edes viitsinyt googlettaakkaan transrasvoja ennenkuin lähetit idioottimaisen kommenttisi, jossa ei siis ole totta muuta kuin se että se on tyhmän ihmisen lähettämä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä