Joku työkaveri siirtää kahvinpurut pussista metallirasiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jes, maanantaiaamuna keitin kahvit ja huomasin et joku on ottanu kahvinpurut omasta pussistaan tollaseen metallipurkkiin... Itse avasin pussin, otin purua, laitoin pussin teipillä kiinni ja sen jälkeen koko paketin metallirasiaan. Nyt se on sit kaadettu siihen metallirasiaan, mitähän järkeä tossa on?

Oon aika uusi kahvinjuonnissa, haluaisin tietää onko tuossa jotain järkeä?

Tuntui että kahvi maistui ihan järkyttävän pahalta.

Jes, maanantaiaamuna keitin kahvit ja huomasin et joku on ottanu kahvinpurut omasta pussistaan tollaseen metallipurkkiin... Itse avasin pussin, otin purua, laitoin pussin teipillä kiinni ja sen jälkeen koko paketin metallirasiaan. Nyt se on sit kaadettu siihen metallirasiaan, mitähän järkeä tossa on?

Oon aika uusi kahvinjuonnissa, haluaisin tietää onko tuossa jotain järkeä?

Tuntui että kahvi maistui ihan järkyttävän pahalta.

Kahvinpurut saa happea kun ne kaataa pussista purkkiin ja kahvin ikääntyminen nopeutuu. Ei siis missään nimessä pidä kaataa.

No mä teen kotona noin koska en jaksa aukoa ja sulkea sitä pussia koko ajan. Purkki siis kumitiivisteinen ja helposti avattava. Ei meillä kyllä kahvipakketti kestä edes viikkoa, joten maussa en ole eroa huomannut.

Nyt sit kun katoin erilaisia kahvipurkkeja, niin näemmä myynnissä on erimuotoisia rasioita, osa pyöreitä tai soikeita... Onko ne sit niin tiiviitä että kahvin voi tyhjätä sinne?

No mä teen kotona noin koska en jaksa aukoa ja sulkea sitä pussia koko ajan. Purkki siis kumitiivisteinen ja helposti avattava. Ei meillä kyllä kahvipakketti kestä edes viikkoa, joten maussa en ole eroa huomannut.

Tuossa ei kyllä ees oo kumitiivistettä... Metallipurkki jossa muovikansi... Nuo purut on ollu nyt varmaan kolme päivää tuolla... Ja kahvipaketti oli otettu käyttöön viikko sitten... Meillä se kestää helposti kolme viikkoa tuo puoli kiloa jauhetta. Ei kyllä kehtaa juoda tuota montaa viikkoa, hankin uuden kotelon ja avaan uuden pussin... Ja laitan piiloon, keitän vaan itelle. :D

Emmää kyllä tyhjäis sitä kahvipussia mihinkään purkkiin. Kahvinporot pysyy omassa pussissaan ja sit laitan metalliseenpurkiin. Kahvinporo pussin suljen myös totta kai. Mekin juodaan mieheni kanssa todella paljon kahvia ja yks paketti kestää nipin napin neljä päivää, mutta ei se niin kauhee vaiva ole sitä kantta aukasta, ottaa paketti esiin ja vata se, käytön jälkeen pussin suu kiinni ja takas metallirasiaan.

Itse kaadan aina pussista metallipurkkiin, enkä ole makueroa huomannut. Kai siinä jotain ilmaantumista tapahtunee, mutta ei niin paljon, että häiritsisi.

Ja tämä siis sen tähden, että paljon helpompi lusikoida suoraan sieltä purkista kuin sählätä pussin kanssa.

Työpaikoilla yksi pussi kahvia kuluu niin nopeasti, ettei se ehdi pilaantua. Oli se pussissa tai metallirasiassa. Purkista on helpompi ottaa, joten siinä varmaankin syy.

Kahvista on tullut hifistelyn aihe joillekin. Se on todellisuudessa ihan se ja sama kaataa se juhlamokka siitä pussita purkkiin, jota ei edes pestä ja hinkata puhtaaksi välillä. Veden ei tarvi oikeasti olla aktiivihiilellä suodatettua kuten yksi kaveri väittää ja edes sitä omaa työpaikan kahvimukia ei tarvi jatkuvasti pestä. Samaa sumppia se on. Mä en saa ainakaan orgasmia kahvifiilistelystä. Töissä sen juominen muutenkin on niin hätäistä, että viimeisillä hörpyillä se on jo puoliksi kylmää.

Kahvista on tullut hifistelyn aihe joillekin. Se on todellisuudessa ihan se ja sama kaataa se juhlamokka siitä pussita purkkiin, jota ei edes pestä ja hinkata puhtaaksi välillä. Veden ei tarvi oikeasti olla aktiivihiilellä suodatettua kuten yksi kaveri väittää ja edes sitä omaa työpaikan kahvimukia ei tarvi jatkuvasti pestä. Samaa sumppia se on. Mä en saa ainakaan orgasmia kahvifiilistelystä. Töissä sen juominen muutenkin on niin hätäistä, että viimeisillä hörpyillä se on jo puoliksi kylmää.
Tarviiko sitä kahvia silti välttämättä pilata? Joillakin on makuaisti, ja tänään juomani kahvi ei maistunut ollenkaan samalta kuin eilen kotona juomani kahvi.

Mietin jopa hetken, että oisko se kaatanu tohon purkkiin jonkun Kulta Katriinan ja vieny työpaikan Brazilit kotiin.

Yhteistyössä