V
vierailija
Vieras
Siis parisuhteessa pitää aina olla seksiä? En nyt ihan osta tuota määritelmää parisuhteesta. Jokainen saa toki olla mitä mieltä vaan, mutta oudolta kuulosta minun korviini.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tottakai pitää olla. Jos ei ole nin voi sitten perustaa asunto-osakeyhtiön sen "jonkun" kanssa ja siinä se.Siis parisuhteessa pitää aina olla seksiä? En nyt ihan osta tuota määritelmää parisuhteesta. Jokainen saa toki olla mitä mieltä vaan, mutta oudolta kuulosta minun korviini.
Kuinka paljon seksiä pitää olla?Tottakai pitää olla. Jos ei ole nin voi sitten perustaa asunto-osakeyhtiön sen "jonkun" kanssa ja siinä se.
Ei ole parisuhde! Anneli Kivijärvi on näin määritellyt. Ja piste.Jos on kaksi aseksuaalia joita seksi ei voisi vähempää iinnostaa, tai vaikka kaksi silleen halvaantunutta ettei se ole edes mahdollista, niin varmasti on oikea suhde.
Jotkut voi tyytyä seksittömään parisuhteeseen,toivottavasti heillä on kuitenkin hellyyttä vaikkei seksiä olekkaan.itse en pystyisi olemaan ilman seksiä,eikä miehenikään.kun asiat oli umpisolmussa,seksi ei käynyt mielessäkään mut saatettiin loikoilla sylikkäin parikin tuntia,sit pystyttiin taas puhumaam ja seksielämä palautui
Kuten artikkeli sanoi: jos harrastaa seksiä toisen tai useamman kerran jonkun kanssa, on kyseessä jo eräänlainen parisuhde.
Niinpä.
Kerra ken hairahtua voi. Mutta parisuhde ilman mitään seksiä, eikä pelkkä yhdyntä, niin ei se parisuhde ole. Se on joku muu suhde, muttei se parisuhde ole.
Ei ole vaan täysin turha menoerä.Onko pankkitili pankkitili ilman rahaa?
Ei ole vaan täysin turha menoerä.
Niin nykyaikana ei ole tapana määritellä mitään tarkasti, kuten jo sanoin aikaisemmin. Jokainen saa määritellä minkä tahansa asian miten tahansa, mikä on ihan spedeä mun mielestä.
Mutta jotta keskustelua on mahdollista käydä, niin pitäisi määritellä mikä on parisuhde ja mikä esim. ystävyyssuhde. Miten nämä kaksi eroavat? Vastaukseksi ei jälkimmäiseen enää voikaan sanoa, että suhde X perustuu luottamukseen, arjen jakamiseen, ilojen ja surujen yhdessä kohtaamiseen... diipadaapa. Koska ne pätevät molempiin suhteisiin, niin pari- kuin ystävyyssuhteisiin. Tai ainakin teoriassa voi päteä ilman että se juuri henkilöllä X pätee.
Itse näin asian niin, että hyvän ystävyyssuhteen erottaa parisuhteesta seksuaalinen vetovoima. Ihminen voi asua parhaan kaverinsa kanssa kimpassa, jakaa elämänsä ilot ja surut, mutta seksuaalista vetovoimaa ei tunneta siinä suhteessa. On toki parisuhteita joissa seksiä ei (enää) ole. Mutta suhde on alunperin perustunut seksuaaliselle vetovoimalle. Jos ei sitä koskaan ole ollutkaan, on suhde mielestäni ollut kaverisuhde jo alun alkaen. Jos seksuaalinen vetovoima häviää suhteesta iäksi pois, muuttuu suhde myös mielestäni kaverisuhteeksi.
Yhteiskuntamme ei silti näe asiaa niin. Halutaan puhua parisuhteesta, koska suhde on sellainen alkujaan ollut. Silti monet vanhukset ihan suoraan sanovatkin, että suhde on nykyään kuin kaverisuhde. Että kyllähän tuota toista rakastaa, mutta intohimon puuttuessa läheisyys kaikkoaa tietyllä tavalla. Se ei tarkoita etteikö toisesta välittäisi ja tekisi asioita hänen puolestaan, mutta yhdessä ei enää kiehnätä viltin alla ja nukuta lusikassa. Eli suhde on muuttunut periaatteessa parisuhteesta ystävyyssuhteeksi, vaikkakaan termi ei tietenkään vaihdu.
Miten itse määrittelet eron?