The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Yinksu
Helsingin lähiö. Tää on itse asiassa halpa.
Tässä kohtaa pitää olla tyytyväinen et ei asu siellä ei mulla olis varaa. Jostain tuolta metiköstä vois saada jonku mörskän halvalla omaks mut en mää yksin rupee sellaseen enkä uskaltais sit asua...tossa meinaa tuli kateltua kaikenlaisia taloja ym kun tarkotus oli et laitetaan hynttyyt yhteen.
 
2,5 hehtaaria maata ja saman verran vesialuetta. 50 neliötä suht eristettyä tilaa juoksevalla kylmällä vedellä. Toiset 50 neliötä vain kesäasuttavaa tilaa. 10 neliön ja neljän neliön rantasaunat, reilun 20 neliön saunatupa, lämmin on sekin jos vaan viitsii pölkkyä pesään tunkea. (eli siis on asuttava vain kesällä)

4000 euroa vuodessa plus sähkö, vesi, jätevesi ja roskat ja vakuutukset.
 
2,5 hehtaaria maata ja saman verran vesialuetta. 50 neliötä suht eristettyä tilaa juoksevalla kylmällä vedellä. Toiset 50 neliötä vain kesäasuttavaa tilaa. 10 neliön ja neljän neliön rantasaunat, reilun 20 neliön saunatupa, lämmin on sekin jos vaan viitsii pölkkyä pesään tunkea. (eli siis on asuttava vain kesällä)

4000 euroa vuodessa plus sähkö, vesi, jätevesi ja roskat ja vakuutukset.
no tuossa on asumiskulut kohillaan
 
No eins aähkö nyt yleensä makseta omasta pussista vuokra kämpissä? En nyt tajunnu...
no minäpä koetan vääntää rautalankasta

Asukas Anne asuu 61m2 kaksiossa jossa on kaukolämpö joka sisältyy vuokraan 500€/kk. Lisäksi hän maksaa vedestä 24€ ja sähköstä (läppäri, valot, jääkaappi) noin 20€ kuussa. Kulut yhteensi 545€/kk.

Asukas Bertta asuu 61m2 kaksiossa jossa on sähköämpö joka ei sisälly vuokraan 490€/kk. Lisäksi hän maksaa vedestä 24€ ja sähköstä (lämmitys, läppäri, valot, jääkaappi) noin 200€ kuussa. Kulut yhteensi 714€/kk.
 
Meil on öljylämmitys, tosin se kyl kuuluu vuokraan.

Nii ja heipä hei :)
No heipä hei.

Toi on mun tietääkseni harvinaisempaa, että öljylämmitys kuuluis vuokraan?
On nimittäin hiton vaikeaa arvailla paljonko joku perhe lorottelee suihkussa. Vielä vaikeempaa on arvailla miten paljon öljy ens syksynä maksaa.
Joten yleensä kait ö- lämmitteiset omakotitalot vuokrataan sillä periaatteella, että vuokralainen polttaa omia öljyjään.
 
No heipä hei.

Toi on mun tietääkseni harvinaisempaa, että öljylämmitys kuuluis vuokraan?
On nimittäin hiton vaikeaa arvailla paljonko joku perhe lorottelee suihkussa. Vielä vaikeempaa on arvailla miten paljon öljy ens syksynä maksaa.
Joten yleensä kait ö- lämmitteiset omakotitalot vuokrataan sillä periaatteella, että vuokralainen polttaa omia öljyjään.
Joo normaalistihan se meniskin sillee, että maksat öljyt itse, mut me ollaan ukkosen enon talossa vuokralla, niin meillä on siks vähän ns. etuoikeuksia. Vuokrakaan ei oo paha neliöihin nähden.
 
Yinksu
no minäpä koetan vääntää rautalankasta

Asukas Anne asuu 61m2 kaksiossa jossa on kaukolämpö joka sisältyy vuokraan 500€/kk. Lisäksi hän maksaa vedestä 24€ ja sähköstä (läppäri, valot, jääkaappi) noin 20€ kuussa. Kulut yhteensi 545€/kk.

Asukas Bertta asuu 61m2 kaksiossa jossa on sähköämpö joka ei sisälly vuokraan 490€/kk. Lisäksi hän maksaa vedestä 24€ ja sähköstä (lämmitys, läppäri, valot, jääkaappi) noin 200€ kuussa. Kulut yhteensi 714€/kk.
Aha. Eli kaukolämpö pitäs sitte olla.
 
Yinksu
No eihän sitä voi tällänen ku minäkin niin mistään tietää jos se kaukolämpö on tehty öljyllä. Pyh ja pah että on tääkin taas monimutkaista hommaa tälläselle joka ei ymmärrä tollasia.
ei sun tarviikkaan tietää millä ilveellä se kaukolämpö on tehty koska se sisältyy vuokraan

jos taas oot ostamassa osaketta omaksi niin silloin lämmityskulut on syytä selvittää koska ne on helposti puolet yhtiövastikkeesta
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä