Relaatiot 109

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muutamasta ruudusta puuttuu yksi tai kaksi sanaa
KINGI
vauh... kol... 7+11
mosse 10 ( vihjattu, mutta ei aukea)

TMNT:
kapteeni hadd...6 (yhdistyy yksi..sarv..)

HERÄTYSLIIKE
vout...12
vaaht...13

RANUI MOLLBERG:
lappi 11
 
???
Muutamasta ruudusta puuttuu yksi tai kaksi sanaa
KINGI
vauh... kol... 7+11 --- ei enää nykyisin ole ohjelmassa neljän vuoden välein järjestettävissä urheilukilpailuissa, joten se on...
mosse 10 ( vihjattu, mutta ei aukea) --- siitä vasatasanasta se alku

TMNT:
kapteeni hadd...6 (yhdistyy yksi..sarv..) --- se päähahmo

HERÄTYSLIIKE
vout...12 --- tää onkin hankala sana vinkata... alkuun tulee vähän pidempi muoto niistä alueista joihin Suomi jakautuu ja loppu ei ole nainen, sellanen vanha ammattinimike
vaaht...13 --- suomalaista urheilua

RANUI MOLLBERG:
lappi 11 --- ketä siellä asuu
 
huh huh, nyt puuttuu enää kolme sanaa, niihin jos saisin vielä vinkit eli

megadeth:
joo-kan 13 tiedän mitä tässä haetaan mutta en saa oikeaa muotoa

ryhmä x:
AM-my li 7 5 mistä tän löytää kun mulle ei löydy noilla hakusanoilla?

risti:
aa-as 12 tähän jo ratakiskoa kiitos, oon hakannut päätäni seinään ihan jo niin että päätä särkee :ROFLMAO::LOL:
 
huh huh, nyt puuttuu enää kolme sanaa, niihin jos saisin vielä vinkit eli

megadeth:
joo-kan 13 tiedän mitä tässä haetaan mutta en saa oikeaa muotoa kan.. alkuun ja loppun nimitys savukkeelle

ryhmä x:
AM-my li 7 5 mistä tän löytää kun mulle ei löydy noilla hakusanoilla? kurkkaapa takas sinne mistä löysit ton AM ;)

risti:
aa-as 12 tähän jo ratakiskoa kiitos, oon hakannut päätäni seinään ihan jo niin että päätä särkee :ROFLMAO::LOL: vasta sana ja sen ku.. ka... loppuosa
 
???
Mulla meni 24 päivää ja 18 tuntia tai jotain sellasta. Ei kyllä yksinään olis valmistunut varmaan ikinä. :)

Isossa relaatiossa on kyllä se huono puoli, että kun sanoja on niin paljon, niin melkein väkisinkin tulee sellaisia monikkoansoja ja tosi samankaltaisia sanoja moneen paikkaan. Niinkun esim. tässä yhdessä ruudussa tuli ensin laulaja koko nimellä, yksi sana väliin ja sitten sama laulaja pelkästään etunimellä. Mut sadan ruudun relaation paras puoli on se että on hirveästi ruutuja mitä avata ja se on just parasta, eli lisää näitä!

VR:hän lupaili että jouluksi voisi olla siltä suunnalta tulossa satanen. Pyhät meniskin sit siinä... :D
 
mallasnaama
Mulla meni 24 päivää ja 18 tuntia tai jotain sellasta. Ei kyllä yksinään olis valmistunut varmaan ikinä. :)

Isossa relaatiossa on kyllä se huono puoli, että kun sanoja on niin paljon, niin melkein väkisinkin tulee sellaisia monikkoansoja ja tosi samankaltaisia sanoja moneen paikkaan. Niinkun esim. tässä yhdessä ruudussa tuli ensin laulaja koko nimellä, yksi sana väliin ja sitten sama laulaja pelkästään etunimellä. Mut sadan ruudun relaation paras puoli on se että on hirveästi ruutuja mitä avata ja se on just parasta, eli lisää näitä!

VR:hän lupaili että jouluksi voisi olla siltä suunnalta tulossa satanen. Pyhät meniskin sit siinä... :D
Kyllähän se näin tekijän näkökulmasta oli haasteellista ja myös turhauttavaa, kun rakentaa mielessään hyvän "vihjepolun" ja sitten joku sanoista onkin jo käytetty. Oman haasteellisuuden meidän osalta tähän toi kun tekijöitä oli kaksi. Teimme taktiikalla : minä yhden ruudun, velipoika jatkoi sitten jostain rajasanasta ja teki oman ruutunsa ja minä taas jatkoin jostain rajasanasta. Pyrkimys oli tehdä niin että saman tekijän ruutuja ei ollut vierekkäin eikä kurkittu toistemme ruutuja ennen kuin koko relaatio oli valmis. Tällä tavalla tehdessä säilyi mielenkiinto, mutta välillä tuli noita epäloogisuuksia kuten "???" Mainitsema laulaja vierekkäisiin ruutuihin. On tässä tarkoitus vielä varmaan joskus tehdä lisää, mutta ei ihan lähitulevaisuudessa.
 
vierailija
En ole tekijä, mutta monessa kohdassa se asiayhteys toimii vain toisella kielellä.
joo, ja ne ovat ihan selviä. Mutta ihan vaan esimerkiksi en pysty ymmärtämään miksi jonkin belgialaisen panimon nimi on tähän pitänyt laittaa tyyliin panimon nimi+brewery, vaikka sanalla brewery ei ole mitään kytköstä seuraaviin sanoihin. Sana panimo olisi hyvin riittänyt.
 
mm_mm
Onnea vaan kaikille valmiiksi saaneille :) Mulla on matkaa vielä 135 sanaa. Kyselen nyt sellaisia mihin en ole aiemmin huomannut vinkkejä :p

Fleetwood Mac (1,9)
yöl.. 6 ja 19
sah.. 11 (väliviiva)

Sello (3,10)
aar.. 13+9
pro.. 10+8

The Troubles (4,9)
pääsanasta 8+4 (kaikki vastasanat löytyy mutta sokea olen kai kun en ole tuota löytänyt)

Home (5,2)
gr.. ea.. 5 (vastasana löytyy mut mut..)
gi.. 5

Gnostilaisuus (5,5)
kri..7+10
ny..be.. 9

Grimmin sadut (6,1)
hau.. 4+6
bal.. 9+3+7+4

Hanoi rocks (6,9)
sai.. 7+8+6 (vastasana vasemmalta on)

Kilroy (6,10)
le.. 14
A.L. 11
 
ZuZu vierailija
Onnea vaan kaikille valmiiksi saaneille :) Mulla on matkaa vielä 135 sanaa. Kyselen nyt sellaisia mihin en ole aiemmin huomannut vinkkejä :p

Fleetwood Mac (1,9)
yöl.. 6 - valmistaja ja 19 tuote
sah.. 11 (väliviiva) - tuon 6:n aikaisempi nimi

The Troubles (4,9)
pääsanasta 8+4 (kaikki vastasanat löytyy mutta sokea olen kai kun en ole tuota löytänyt)
- sain tuon äskettäin hakemalla kaikkia muita paitsi keskisanaa ja google antoi wikin sivun, varmaan aikaisemmin hyppäsin vaan tuon yli

Gnostilaisuus (5,5)
kri..7+10 - ajanlaskun alku
ny..be.. 9 - ohjelma

Kilroy (6,10)
A.L. 11 - tilaustyö
Nuo löytyivät, täällä puuttuu vielä paljon, toivottavasti joku käy aina joskus vinkkaamassa, kunhan jaksan ensin käydä aikaisemmat vinkkisivut läpi ja juutun kokonaan. Toivottavasti joku muu vinkkaa noita loppuja, niistä usea on täälläkin jumikohtana.
 
mm_mm
Nuo löytyivät, täällä puuttuu vielä paljon, toivottavasti joku käy aina joskus vinkkaamassa, kunhan jaksan ensin käydä aikaisemmat vinkkisivut läpi ja juutun kokonaan. Toivottavasti joku muu vinkkaa noita loppuja, niistä usea on täälläkin jumikohtana.
Kiitos sulle ja muillekin jotka ovat aiemmin vinkanneet :) Mä pyörin täällä ainakin niin kauan kun olen saanut valmiiksi... Ehkä nuo loputkin saa jostain kaivettua. Laita toki listaa tulemaan jos haluat, niin autan missä voin.
 
mm_mm
Tässä vielä lisää puutteita.. Sori pitkä lista, mutta jos edes joihinkin saisi apuja.

Ilmestyskirjan peto (7,3)
suk.. 9 (väliviiva, vastasana on)

Jälkiruoka (7,6)
pääsanasta 7+4

Sairaalasarjat (7,7)
po.. 18
ti..ro..pe.. 7+6+2

Mörkö (7,9)
niu.. 12 (vastasana on)

Teosofia (9,1)
po.. 15+4+8

Cristiano Ronaldo (9,3)
co.. 2+4
rea.. 11
hal.. 9

Poikabändit (9,4)
pääsanasta 6 (alaoikea)

Pyhimys (9,5)
li.. 3+6+7
sp.. 4+5 ja 7+4
noi aukeais varmaan kaikki kun keksis yhden...

Juutalaiset (9,6)
pääsanasta 14 (alavasen)
äl.. 3+5+2+4+5
sa.. 10 (vasen) ja 6

Hiisi (9,7)
apa.. 8
y-i.. 22+8

Dublin (9,8)
pääsanasta 5+5 ja 8 (vasen)
po.. 5
C150.. 13 (vastasana on)

Keksijät (9,10)
S.F. - H.L. 15

Apinoiden planeetta (10,5)
pääsanasta 4

PMMP (10,8)
JFK 10 (vasen)

Mainostoimisto (10,9)
dy.. 7
jä.. 14
 
Tässä vielä lisää puutteita.. Sori pitkä lista, mutta jos edes joihinkin saisi apuja.

Ilmestyskirjan peto (7,3)
suk.. 9 (väliviiva, vastasana on) suomalainen suk..., nimi liittyy Kalevalaan

Jälkiruoka (7,6)
pääsanasta 7+4 löytyy jälkiruoat luokka-sivulta

Sairaalasarjat (7,7)
po.. 18 laita wikin hakuun po.. niin tulee tarjolle
ti..ro..pe.. 7+6+2 square enixin pelisarjan peli

Mörkö (7,9)
niu.. 12 (vastasana on) yleissana mikä nuo niu.. ja mu... ovat

Teosofia (9,1)
po.. 15+4+8 paikallinen kaljakuppila

Cristiano Ronaldo (9,3)
co.. 2+4 amerikkalainen co..juoma, eka sana lyhenne "kuninkaallinen kruunu"
rea.. 11 yleissana, mikä tuo re.. on
hal.. 9 synonyymi, liittyy päähineeseen

Poikabändit (9,4)
pääsanasta 6 (alaoikea) luokkasivulta löytyy

Pyhimys (9,5)
li.. 3+6+7 sen hahmon oikea nimi, eka sana lyhenne tittelistä
sp.. 4+5 ja 7+4 jälkimmäinen on leffa jossa sp...niminen hahmo, eka on tuon hahmonäyttelijän oikea nimi, kyseessä hittileffa 90-luvun lopulta. Samanniminen kaupunginosakin on Lontoossa
noi aukeais varmaan kaikki kun keksis yhden...

Juutalaiset (9,6)
pääsanasta 14 (alavasen) tehdään pienille juutalaisille poikavauvoille
äl.. 3+5+2+4+5 noiden nimet, välissä ja
sa.. 10 (vasen) ja 6 molemmat on vaatteita joita noilla festareilla pidetään

Hiisi (9,7)
apa.. 8 kun ihmisiä jaotellaan ihonvärin perusteella, yhdyssana
y-i.. 22+8 natsien harrastama, jälkimmäinen sana sama kuin ylempi

Dublin (9,8)
pääsanasta 5+5 ja 8 (vasen) kirjailija / kirja
po.. 5 liittyy ylemmän vinkin kirjaan
C150.. 13 (vastasana on) yleissana, mikä tuo on

Keksijät (9,10)
S.F. - H.L. 15 komediasarja jossa olivat pääosissa

Apinoiden planeetta (10,5)
pääsanasta 4 muusikko, kts. täsmennyssivu

PMMP (10,8)
JFK 10 (vasen) "magic bullet"

Mainostoimisto (10,9)
dy.. 7 bändi
jä.. 14 biisi
:)
 
vierailija
RISTI ruutu, olen saanut vain kolme sanaa...
pääsanasta 9
pääsanasta 6 5
pääsanasta 6 5
molemmat kuvit.. kaup... 6 ja 7 (kaikenmaailman listat taas käyty läpi..mutta kun ei oo vastasanaakaan
 
vierailija
kingi
dadd coo.. 10+7 eikä ole vastasanaakaan

sairaalasarja
papp..pono... 7´10 ja 10
billy.. 7+6+11+8 (mistä tämänkin voi löytää)

enimem'
slim 4 5
pääsana 4
luck 7+9
 

Yhteistyössä