IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi Bridge, tuhrut on kyllä niin syvältä sieltä jostain!! Itselläni tuhru on aina ennusmerkki vain siitä yhdestä.. mutta toivotaan että sinulle se olisi jotain aivan muuta! Onko sulla taipumusta ollut aijemmin tuhrutella? Tsemppiä piinaan!
 
Voi ei Bridge, toivottavasti on kyse vain jostain harmittomasta tuhrusta. Ja onhan tässä testipäivään vielä aikaa... Darni kiitos kysymästä, onhan täällä jotain pientä oiretta ollut, lieviä tuntemuksia alavatsalla, rinnat on tosi arat jne. Välillä toivo nostaa päätään mutta sitten taas ajattelen, että lääkkeistä nämä vaan johtuu. Piti aloittaa testailu nyt viikonloopuna mutta en ole vielä uskaltanut, en haluaisi nähdä sitä vitivalkoista liuskaa ja luopua toivosta... Sulle piti vielä sanoa, että ikävää kun ette saaneet mitään pakkaseen, mut olen ihan varma että tämä kyytiläinen on nyt tosi sitkeä sissi ja tarraa kiinni yhdeksäksi kuukaudeksi! :)

Mishala tervetuloa ja tsemppiä hoitoon! Noista yksityisen puolen hinnoista on vähän vaikea sanoa, riippuu aika paljon paikasta ja sit tietty siitä, miten saalista saadaan eli tuleeko paljon pakastettavaa, siirtoja yms. Jos ei suurta saalista tule niin luulisin kuitenkin et 3000-4000 eurolla voi selvitä, toki siihen sitten vielä lääkkeet päälle. Mun lääkärini muuten kertoi, et Yhdysvalloissa yksi hoitokerta voi maksaa jotain 60000 euroa, joten täytyy olla kiitollinen siitä et täällä Pohjolassa asutaan. Meillä ei ainakaan olis mitään saumoja tuollaisiin summiin...

Mulle tuli kans mieleen, nyt kun uusia on tullut paljon, et tuota listaa voisi karsia vanhoista nimistä jotka ei oo pitkään aikaan kirjoitelleet. Saaga76 ja virvatulia taitaa ainakin olla sellaisia, ja olikos Timjamilla hoidot loppumassa? :( En siis todellakaan halua täältä ketään pois ajaa, mutta mietin vaan että saahan ne tiedot sitten taas helposti lisättyä listoille, jos joku kirjoittaja aktivoituu uudelleen.
 
mishala, just maksoin klinikan laskun: lääkkeet 680 e / eli sen maksukaton verran, 2990 IVF, johon sisältyy luovutetut siittiöt ja alkioiden jatkopakastus. Erikseen piti maksaa alkuraskauden ultrasta, 150 e. Ja tuossa on huomioitu Kelan korvaus.
 
Testien suurkuluttajana varmasti piankin :oops:
Yritin googlettaa milloin testissä noi viis päiväiset näkyny mut en löytäny ku testauksia aikaisintaan tyyliin pp9-pp11:eek: enhän mä malta noin pitkälle millään:sneaky:
Mulla näkyny 5 ja 6 päivästen blastojen ekat merkit pp5 PC ovisliuskassa, PC r-testi antoi vasta ns. roskishaamua vielä pp6, ja pp7 hailu mutta selkee viiva testiajalla, mut joillain muilla ilmeisesti jo tuolloin 5pv päästä tullu oikeeta haamua...onnea testailuun! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nempula mikä sun tilanne? Vieläkö vuotoa?
Vähäistä ja vaihtelevasti... välillä tulee pari pisaraa ihan tuoretta ja välillä pelkkää lutinusta. Selkääkin särkee edelleen ja eilen oli kohtukipuja ja menkkojen alun tuntemuksia...Kohdunsuu oli toissapäivänä TODELLA kipeä, oikein oksetti kun vahingossa siihen osuin lääkettä laittaessa. Että ota tästä nyt sit selvää. Testaillut en oo nyt uudestaan, otan sen pettymyksen sit tiistaina kerralla vastaan. :unsure: Ihan samat tuntemukset, kun viimekertaisessa PASsissa, josta ei plussaa tullut...
 
ok Roxanne ja Tupsuli. Tähän pakettiin sisältyy siis 3 yritystä. Ja täällä on sellainen systeemi, että sen saa vähennettyy palkasta ennen veroja. Eli se tulee siksi halvemmaksi. Muuten kolmen paketti maksaa yli 6000 euroa. mulla oli täällä onneksi lääkekatto täynnä. lääkkeistä maksoin tähän ekaan kertaan vaan n 50€.

No onpas kallista jenkeissä! Onneksi asutaan täällä pohjolassa (y)

Onko teillä ihmiset ollut mahakipua Menopurin takia? tänään sain ihme mahakipu kohtauksen. Onneksi se rauhoittui!
 
Tervetuloa kaikki uudet!
Oon täällä taustaillut ja lueskellut teidän kirjoituksia ja jännään piinailijoiden mukana. Huomenna sit saadaan lisää piinailijoita :) Itselläkin alkaa tässä "hoitokuume" nousta ja ei millään jaksaisi odottaa. Alustavasti lääkärin kanssa mietittiin että ehkä seuraavaan kiertoon voitaisiin 1. pas hoitoa yrittää jos aikataulut mätsää niin klinikalla kuin itsellä. Seuraavat menkat pitäisi alkaa huhtikuun loppupuolella ja silloin aloitan tukilääkityksen (Clomifen). Mä kyllä normaalisti ovuloin mutta lääkäri halusi kaiken varmuudeksi tukilääkkeen keskenmenosta johtuen ettei vaan nyt jää ovulaatio tulematta. Kinkkiseksi muodostuu siirtoaika nimittäin just silloin olen aloittamassa uutta työtä joten ei kehtaisi heti olla poissa...toisaalta tää on niin paljon tärkeämpi asia. No katotaan miten noi menkat edes alkaa, kierto ollut vähän sekaisin. Mutta täältä perästä tullaan :)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. #matala AMH+ikä # 3. IVF/1PAS
Cerezah # 9/13 #1 #selittämätön, toinen tuuba mahd.viallinen #1.IVF
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 3.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
epätoivoista yritystä #10/07 #1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
#4/14 #1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Narana
#7/2014#1.# siittiöt?#1.IVF/ICSI
Nempula
#11/15 #1. # steri # 1.IVF/2.PAS
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 #1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 #1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Nempula 19.4. (3pv/5.4.)
Bridge 21.4 (2x3pv/7.4)
Roxanne 22.4.(2pv/8.4.)
Darni73 27.4 (5pv/16.4)
Cerezah 22.4 (3pv/11.4)

Plussat 2016: :love:
Tammi:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (2pv)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Voi kurjuus, Nempula. Mä pidän täällä kuitenkin peukkuja pystyssä, onhan se kuitenkin hyvä merkki että kunnon vuoto ei oo alkanut. Mishala: juu, plussat on tosiaan raskautuneita. :)

ON: Nyt on testailu aloitettu, kädet täristen ja sydän pamppaillen. Kertokaahan te viisaammat ja kokeneemmat, miten tämä pitäisi tulkita: One Stepin ovistesti antoi hyyvin hailuran haamuviivan mut PC:n raskaustestissä ei oikein parhaalla tahdollakaan näkynyt mitään. Nyt siis pp9 ja alkio oli siirrettäessä 2-päiväinen - onko vielä toivoa?:oops:
 
Mulla siirrettiin 3pv alkio ja mulla on joka kerta alkanut pp6:n paikkeilla menkkakipuja muistuttava ajoittainen juilinta. Tänään on pp12 ja on ollut oikeastaan ensimmäinen kivuton päivä. Mulla ei tule edes rinnat kipeiksi piinapäivillä... Ylihuomenna pääsee testaamaan...
 
  • Tykkää
Reactions: mishala ja Darni73
Hienoa Roxanne! Jännitän sun puolesta. Nempulallekin haamuja, viivoja.
Itse sain hailuran punaisen viivan tänään. Tuhruttaa edelleen, muttei housuihin asti ja vähän menkkatuntemuksia. Testit jatkuvat aamuisin ja iltapäivisin. Pelottaa kovin, että on taas kemiallinen, kun ei oo tuntemuksia. Paitsi oli yksi vihlaisu tänään, kun kävelin töihin. Rinnat kyllä sais tulla kipeiksi, mielellään tänään jo. Toivottavasti en jää kiinni töissä rintojen tunnustelusta, sitä nimittäin tapahtuu aika paljon :LOL:
Jotenkin en oikein usko tähän. Nythän tässä vasta piinaillaan!
Tsemit muille!
 
Eilen täysin tuhruton päivä ja kivuton o_O
Käväsin jopa iltalenkillä ja nautiskelin saunassa yhden oluen... hyi hyi ;)

Nyt töihin jännäämään, että alkaako tuhru ja kipuilu uudestaan. Toivottavasti ei. Nyt on flunssainen olo ja kurkku kipeenä. Päätäkin särkee. Tämähän tästä kurjuudesta enää puuttui :LOL:

Huomenna tähän aikaan tiedetään lopputulos... lutinuksetkin loppuu kohtalokkaasti just huomiseen aamuun...
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mulla on ollut rinnat ihan tosi kipeät ja turvoksissa viime viikosta lähtien, varmaan kp 9 alkaen, jolloin meni Gonal-F ja Cetrotide. Viimeinen hormonipistos, Ovitrelle, oli keskiviikkona, mutta vieläkin on tissit kipeät...
Jos en paremmin tietäisi, epäilisin jo olevan raskaana, normaalikierrossa mulla ei juuri rinnat kipuile. Myös hajuaisti on tavallista herkempi. Kummallisia noi hormonit.... o_O

Aloitin Lutinukset tänä aamuna ja toivon suunnattomasti, että sitä kohtalokasta puhelua Naistenklinikalta ei tule ja voin mennä siirtoon tänään klo 13.10. Inhottavaa, kun ei ole mitään tietoa hedelmöittymisestä tms, kun perjantaina oli punktio ja tietenkin ovat viikonlopun kiinni... Yksin jätetty meidän pallurat lämpökaappiin selviytymään koko viikonlopuksi... :eek:;)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73

Yhteistyössä