Miehen tyyli ottaa aivoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perskutarallaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perskutarallaaaa

Vieras
Mies tuolla laittoi uuden lattian yhteen huoneeseen. Mahtavaa.

Mä kuitenkin sanoin, että haluan maalata sen ensin. Ja lapsi haluaa vaihtaa huonekalujen järjestystä.

Nyt sit ekana oli pakko tehdä lattia. Sen jälkeen kun raskaat huonekalut on paikallaan, ei niitä taas siirrellä naarmuttamatta lattiaa.

Pitäis varmaan vaan ihailla mitä hän on saanut aikaan. Mutta ottaa vaan niin päähän kun ei yhtään mun toiveita välitetä kun hänen mahtavuutensa tekee just niinkuin itse haluaa.

Juu tiedän ei pitäis valittaa. Monen mies ei tee yhtään mitään.

Siis mitä??? Halusit sä maalata lattian vai mitä?? Ja kai se lattia onnuusottava ennen kuin huonekalutcroudataan? Ja oetko kuullut huonekalujen siirtelytekniikasta niin ettei lattiat naarmuunnu ( se on mahdollista ja jopa helppoa)

Mistä sä kitiset?

Taitava mies, kun osaa laittaa lattian huonekalujen ollessa paikallaan. Miten hän osaa tehdä lattiat raskaiden huonekalujen alle?
Ei, kun ap:n kodissa huonekalujen alla ei ole lattioissa pintaa. Laminaatti/parketti/matto vaan niillä alueilla missä ei huonekaluja. Niinhä ap selvästi haluaa. Ensin siirretään huonekalut uusiin paikkoihin, vain vapaaksi jäävä osuus pinnoitetaan uudestaan

Turha väittää ap, ettei kukaan tänä feminismin aikakautena olisi sinulle kertonut, että miehet ovat sikoja. Silti päätit jostain syystä pariutua sellaisen kanssa. Miksi?

Siis mä oisin halunnut maalata seinät. Niissä on koloja ja likaa ja ne on rumat.

Mies siirsi huonekaluja vähän ja tehtyään lattiansiirtää sitten toiseen reunaan. Vetää niitä uutta parkettia pitkin.

Siis mä oisin halunnut maalata seinät. Niissä on koloja ja likaa ja ne on rumat.

Mies siirsi huonekaluja vähän ja tehtyään lattiansiirtää sitten toiseen reunaan. Vetää niitä uutta parkettia pitkin.
No mihin ne huonekalut pitäs taikoa rempan ajaksi? Kuulostaa perinnormaalilta tavalta tehdä lattiaa (jollei teillä ole iso talo mihin huonekalut sijoittaa rempan ajaks). Mikä este lattia teko ensin on maalaamiselle? Siis listotuksen osalta ymmärrän että,siistimpi vetää listat maalauksen jälkeen. Mut muuten saahan lattia suojattua.

Meillä ei oo liikaa tilaa ja rempat tehty aina niin että isoimmat huonekalut on rempattavasssa huoneessa. Ei siirtely naarmuta lattiaa jos käyttää vaikka mattojabapuna ja vetää niillä isoimpia.

Toki ymmärrän että nyppii ettei miesxkuunnellut ja/tai totellut sua. Mutta ei tossa mitään peruuttamatonta oo taphtunu

ja juu en ole kuullut huonekalujen siirtelytekniikasta joka ei naarmuta parkettia. Paitsi tietty että nostaa ne.

Mikä se juttu siis on...
Matto, paksu pyyhe tai kestävä pahvi. Nostaa puoli kerrallaan painavan matolle tm ja vetää tahi työntää huonekaluja sen avulla. Olen yksin (155cm/50kg) siirrellyt esim pianoa maton avulla. Helpompaa ei voi olla eikä tuu jälkiä

No mihin ne huonekalut pitäs taikoa rempan ajaksi? Kuulostaa perinnormaalilta tavalta tehdä lattiaa (jollei teillä ole iso talo mihin huonekalut sijoittaa rempan ajaks). Mikä este lattia teko ensin on maalaamiselle? Siis listotuksen osalta ymmärrän että,siistimpi vetää listat maalauksen jälkeen. Mut muuten saahan lattia suojattua.

Meillä ei oo liikaa tilaa ja rempat tehty aina niin että isoimmat huonekalut on rempattavasssa huoneessa. Ei siirtely naarmuta lattiaa jos käyttää vaikka mattojabapuna ja vetää niillä isoimpia.

Toki ymmärrän että nyppii ettei miesxkuunnellut ja/tai totellut sua. Mutta ei tossa mitään peruuttamatonta oo taphtunu

On meillä iso talo ja hyvin ois ollut tilaa siirtää. Nyt kun kaikki on paikallaan niin on taas hankala alkaa just uudella lattialla vedellä huonekaluja. Ja ainakin mulla maalia aina helposti roiskuu lattialle.

Ja just toi että ei voi yhtään kuunnella.

Rautakaupasta saa parilla eurolla sellaista ohutta suojamuovia, jolla voi suojata lattian ja huonekalut maalaamisen ja hionnan ajaksi.
Huonekalujen alle matot siirrettäessä tai varovainen nosto, niin ei tule jälkiä.

On meillä iso talo ja hyvin ois ollut tilaa siirtää. Nyt kun kaikki on paikallaan niin on taas hankala alkaa just uudella lattialla vedellä huonekaluja. Ja ainakin mulla maalia aina helposti roiskuu lattialle.

Ja just toi että ei voi yhtään kuunnella.
No joo, jossain määrin ärsyttävää.
Järkevämpi olisi suunnitella, missä järjestyksessä asiat pitää tehdä.

Aattele miten paljon järkevämpää ois ollut ensin maalata. Ei ois tarvinnut siirrellä painavia huonekaluja moneen kertaan uudella lattialla. Lisäksi lattia on nyt valmis ja huonekalut on ihan eri järjestyksessä kuin mitä lapsi halusi. Eipä ollut muiden mielipiteellä mitään väliä.

Taitaa ap:lla pukata pms paalle. Huonekalut on helppo siirtaa naarmuttamatta lattioita vaikka kuinka olisi parkettia. Ja lattialle voi levittaa joko muovisuojan tai ihan vaan sanomalehtea suojaksi maalauksen ajaksi.

Eli aloittajalla on nyt pinna palanutnihan syytta suotta.

Aattele miten paljon järkevämpää ois ollut ensin maalata. Ei ois tarvinnut siirrellä painavia huonekaluja moneen kertaan uudella lattialla. Lisäksi lattia on nyt valmis ja huonekalut on ihan eri järjestyksessä kuin mitä lapsi halusi. Eipä ollut muiden mielipiteellä mitään väliä.
No meinaatsä nyt voivotella sitä ja jättää homman siihen, vai suojata lattian ja huonekalut ja maalata seinät, jonka jälkeen siirrät huonekalut niille paikoille, johon lapsi ne haluaa?

Taitaa ap:lla pukata pms paalle. Huonekalut on helppo siirtaa naarmuttamatta lattioita vaikka kuinka olisi parkettia. Ja lattialle voi levittaa joko muovisuojan tai ihan vaan sanomalehtea suojaksi maalauksen ajaksi.

Eli aloittajalla on nyt pinna palanutnihan syytta suotta.

Tietäisit miten helppo noita todella painavia kotimaista tekoa olevia kerrossänky/hyllykokonaisuuksia on siirrellä. En tajua miten sen alle vois taikoa jonkun maton siirtoa varten. Ehkä se sulle ois helppoa mutta mun mielestä ois ollut paaaljon helpompi kun ois saanut maalata kun oli vielä seinät vapaat ja pois menevät lattiat.

Miehesi tulee ilahtumaan, kun pääsee sinusta eroon :love:

Ja pääsee samalla eroon tästä talosta.

Tuskin sitä kukaan erosta ilahtuisi mutta oon vaan niin kyllästynyt tuohon että hän vaan jyrää tekemisineen. Täytyy mennä sit joskus paikkaamaan ne kolot jollain tavalla. En tosiaan pysty alkaa siirtelemään kaikkia noita huonekaluja että saisin koko seinän kauniisti maalattua.

Yhteistyössä