8-vuotiaan ihmeellinen "oksennustauti"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Omituinen oksennustauti kyseessä. Poika oksensi ensimmäisen kerran maanantaina. Seuraavan kerran keskiviikkona. Sitten kolmannen kerran aamuyöllä perjantaina. Tässä välissä käytin hänet päivystyksessä koska on ollut pääkipua, ajoittain aika kovaakin. Nuhaa, yskää, kuumetta ei ole ollut. Yleisvointi oikeen hyvä. Mahaan ei satu. Lääkärin totesi, että ihan normaali oksennustauti on. Tulehdusarvot oli normaalit. Hän syö ja juo normaalisti. Sipsiä ja mehua olen antanut herkutella. Nyt poika taas oksensi aamulla. Onko kenelläkään ollut vastaavaa omalla lapsella tai itsellä? Voisiko kyseessä olla kuitenkin jotain muuta kun oksennustauti..

Omituinen oksennustauti kyseessä. Poika oksensi ensimmäisen kerran maanantaina. Seuraavan kerran keskiviikkona. Sitten kolmannen kerran aamuyöllä perjantaina. Tässä välissä käytin hänet päivystyksessä koska on ollut pääkipua, ajoittain aika kovaakin. Nuhaa, yskää, kuumetta ei ole ollut. Yleisvointi oikeen hyvä. Mahaan ei satu. Lääkärin totesi, että ihan normaali oksennustauti on. Tulehdusarvot oli normaalit. Hän syö ja juo normaalisti. Sipsiä ja mehua olen antanut herkutella. Nyt poika taas oksensi aamulla. Onko kenelläkään ollut vastaavaa omalla lapsella tai itsellä? Voisiko kyseessä olla kuitenkin jotain muuta kun oksennustauti..

Mihin se oksensi?

Voi olla ihan tavan oksennustauti tai sitten ei. Huolestuisin jos oksentaminen jatkossa enenevässä määrin lisääntyisi aamuisin, sillä eihän oksennustauti useita päiviä kestä. Aivokasvaimen ensimmäiset oireet voivat olla juurikin tuo aamuöisin / aamuisin tapahtuva oksentelu.

Mun veikkaus on, etä lapsella on siitepölyallergiaan littyvä migreeni. Oksentelut ja päkipu johtuu migreenistä ja migreeni johtuu allergiasta. Meidän lapsella tajuttiin siitepölyallergia vasta siitä, että migreeni oli keväällä kolme kertaa viikon aikana. Ik lapsella oli silloin 7 tai 8 vuotta. Eläiballergian aiheuttama migreeni oli ennestään tuttu juttu, joten osasimme yhdistää keväisen migreenin siitepölyallergiaan. Allergialääkityksellä saatiin migreeni pois.

Yhteistyössä