Ensimmäinen IVF 2016

Mites sull as cerezah? Onko kaikki ok?
Uuu, voisikohan noi sun oireet olla sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa? Itsellä ei ole mitään kummallisempia oireita, lievä alavatsakipu, sellainen lievä menkkamainen olo vaan jatkuu päivästä toiseen, mutta ei minkäänlaista muutosta oireissa. Ja kipeät rinnat, mutta sekin on varmasti lugeista johtuvaa. Pitäisi kai olla toiveet korkealla ja ajatella positiivisesti, mutta jotenkin sitä kai itseään suojellakseen ajattelee mielummin että tuskin tässä mitään tulosta tulee, niin ei sitten tipu niin korkealta jos niin käy.

Täältä pikaista omanapailua: Ultrassa näkyi 11 isompaa tuleillaan ja lisäksi pienempiä. Olo tuntuu hetkittäin tukalahkolta. Lisäksi meinaa flunssaa pukata. Sekin nyt tähän vielä, plääh. :/ Tämä viikonloppu tarkoittaa siis nyt lepoa ja lepoa.

Täältä pikaista omanapailua: Ultrassa näkyi 11 isompaa tuleillaan ja lisäksi pienempiä. Olo tuntuu hetkittäin tukalahkolta. Lisäksi meinaa flunssaa pukata. Sekin nyt tähän vielä, plääh. :/ Tämä viikonloppu tarkoittaa siis nyt lepoa ja lepoa.
Koska sulla on punktio tulossa? Ne viimeset pävät ennen punktiota oli ainakin itsellä aika tukalat :/ olin kaksi pv ennen punktiota sairaslomallakin kun en usko että olisin pystynyt töissä olemaan. Mutta hyvin on näköjään solut kehittyneet!

Oletteko muuten töissä kertoneet esimiehelle hoidoista?
Olen kertonut. En ole muutenkaan pyrkinyt salailemaan asiaa läheisiltä tai edes muutamalta työkaverilta. Ajattelen, että kun asiasta puhuu avoimesti, vie se siltä ns. pahimman kärjen ja asia ei ole niin vaikeasti sulateltavissa itselle henkisesti :) Kukin tietysti omalla tavallaan, ja niin mikä tuntuu luontevimmalta.

Minä olen myös kertonut. Jotenkin helpompi olla. Mites muilla muuten menee?
Onko sulla ollut mitään oireita nyt piinapäivien aikana? Itsellä ei vieläkään mitään muuta kuin rintojen arkuutta, eli alkaa tuntua että peli on jo menetetty tältä erää. To voisi uskaltaa kuitenkin tehdä varmuuden vuoksi testin kotona, kun virallinen testipäivä on pe.

Ei minkäänlaisia oireita, ei edes rintojen arkuutta. Mahanipistelyjä, mutta niitäkin vähäsen. Mulle sanottiin että ei vielä ehkä loopuviikosta näy, mut itsekin mietin, että tekisikö kuiten testin loppuviikosta. Mitään veritestiä ei edes vaadittu, pelkkä raskaustestin tulos riittää.

Punktio takana. Itse toimenpide oli paljon helpompi kuin olin pelännyt. Tehtiin nukutuksessa (vakiokäytäntö klinikalla), joten siitäkin syystä se meni tosi helposti. Aluksi olo tuntui todella hyvältä varmaankin klinikalla annetun lääkityksen vuoksi, mutta sen jälkeen olen ollut aika kipeä. Seisominen ja käveleminen tekee kipeää, joten olen lähinnä ollut makuuasennossa. Päivä aikaa kipujen helpottaa, muuten pitää käydä kontrollissa. Punktion saalis jäi odotettua huonommaksi, mutta toivottavasti laatu korvaa määrän. Lääkärin mukaan piti olla jo tänään työkunnossa, mutta en kyllä todellakaan ole. Nyt vaan sitten odotellaan tilannepäivityksiä labrasta, seuraava tulee vasta kun alkiot ovat kolmipäiväisiä ja tällöin päätetään myös siirtopäivä. Tavoitteena siirtää yksi hyvä viisipäiväinen blasto.

Punktio sattui minulla, mutta alle 10min. Sanoisin, että ikävämpiä olivat päivät punktion jälkeen kun piti hiippaila, koska jokaisen askelen tärähdys teki niin kipeää. Mutta ei kannata panikoida, toisilla ei ole edes mitään jälkioireita.
Teza: taidan itsekin huomenna aloittaa testailun, vaikka liian aikaista onkin

Yhteistyössä