Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa? Luottamus mieheen meni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on pieni lapsi jota hoidan kotona. Eilen olin kuitenkin poikkeuksellisesti töissä, yhteensä poissa kotoa olin 5 tuntia. Tullessani kotiin mies oli selkeästi hiprakassa, vaikka oli kahdestaan lapsen kanssa. Kysyin, onko juonut? Ja kielsi monta kertaa ja lopulta vasta myönsi. Piilopulloja olen aiemminkin löytänyt, mutta on selitellyt, että ottaa välillä yhden tai kaksi, kun olen mennyt nukkumaan. Tämä olisi mulle ihan ok, mutta tällaisessa tilanteessa en ymmärrä piilopullojen tarkoitusta. Mies lähti vielä suutuspäissään ajamaan ja kun myöhemmin tuli kotiin, sanoi että ei hänellä ollut sitä puolta promillea veressä. Mielestäni selkeästi huomasi puheesta, käytöksestä ja liikkeistä, että alkoholia oli veressä liikaa.

Jotta tässä ei olisi tarpeeksi, mies oli unohtanut koneelleen sähköpostin auki (ei virallista, mitä yleensä käyttää), mistä oli kolmelle eri naiselle lähettänyt jonkun seksinhakupalvelun kautta viestejä ja ehdotellut tapaamisia ja todella rivoa tekstiä. Kuulemma kotona ei saa seksiä tarpeeksi. Viestit oli lähetetty parin viikon sisällä ja tapaamisia sovittu ensi viikolle.

Kysyessäni mieheltä näistä, hän sanoo, että hänellä on ollut pidempään addiktio lähetellä tuollaisia viestejä ja piristää niillä päiviään, ketään ei ole kuulemma tavannut. Olen itse aivan sokissa, koska mieheni on ns. kunnon mies ja painottaa aina rehellisyyttä. Kaiken huipuksi olemme yrittäneet toista lasta ja minulla on menkat myöhässä.

Olen vihainen ja pettynyt ensinnäkin tuosta, että otti alkoholia humalaan asti, vaikka oli lapsen kanssa kahdestaan. Valehteli ja ajoi autoa hiprakassa. Sitten vielä noi jälkimmäiset viestit. Olenko idiootti, jos uskon, että ei ole ketään koskaan tavannut? Olen aivan hukassa tällä hetkellä, että mitä ihmettä. Olenhan ollut väsynyt pienen lapsen kanssa, mutta ei meidän liittomme kuitenkaan seksitön ole.

Anteeksi nyt vain, mutta kunnon miehellä ei ole mitään piilopulloja.

Olen siis ihan muutaman satunnaisen tölkin olutta löytänyt esim. vaatekaapista. En ole aiemmin ennen eilistä tajunnut, että juomisen kanssa on ongelma. Eihän tuo tämän viestin perusteella kunnon mieheltä vaikuta ollenkaan. Se on vain se kuva, minkä antaa muille (ja minullekin antanut). Olen ihan hukassa :( -Ap

Miten piilopullot ja rehellisyys sopivat yhteen? Miksi miehellä on piilopulloja? Miksi hän ei voi nauttia alkoholia siten, että sinä tiedät siitä. Jos mies valehtelee alkoholin käytöstään, niin uskon, että hän voi valehdella kaikesta muustakin.

Juuri tuollaisia 'kunnollisia' perheenisiä olen tapaillut viimeiset kolme vuotta seksin merkeissä. Ei se todellakaan jää pelkäksi viestittelyksi, mikäli joku nainen näyttää vihreää valoa. Miesten tosin on vaikeampi löytää seksiseuraa, koska tarjontaa toiseen suuntaan on moninkertaisesti.

Moni mies hakee puuduttavaan pikkulapsiarkeen vaihtelua ja vähän jännitystä elämäänsä. Seksiä saavat kotona, mutta osan mielestä ei tarpeeksi . Osa saa riittävästi, mutta haluaa vaihtelua. Osa taas haluaa jotain vähän erikoisempia(kin) juttuja, mitä ei kotona saa. Osalla on salattuja taipumuksia, joista vaimo ei tiedä mitään, kuten bi-suuntautuneisuus tai halu pukeutua naiseksi. Ei näistä miehistä ulospäin ikinä uskoisi, millaista kaksoiselämää viettävät. Kaikki muut omaa vaimoa myöten pitävät kunnollisena perheenisänä.

miksi pitää olla piilopulloi tuli mieleen se uuno jakso jossa ottaa hörppyi siitä sauvasta ja selittää naiselleen miksi lähtee käymään esson baarissa.

et ei vaan oo jääkapissa niitä parei? onko siihen joku syy että jääkaapissa ei voi olla?

sit miksi ihmeessä pariskunnat ei hae piristystä toistensa kanssa ja mene johkin yhdessä jos seikkailua kaipaa? onko kaikki sitten niin rutinoitu että sen ulkopuolella olevia asioita ei uskalleta kysyä tai tehdä ? siis ymmärrän sen jos siihe ntilanteeseen on päädytty olin itsekkin ajautuut siihen tilanteeseen esim kysyykö miehesi voitaisiko kokeilla tuota juttua ja sitten ihmetellään sitä että mistäs tollanen tuli sulle mieleen? ja ei nähdä vaivaa kokeilla uusia asioita? vai onko kyseesssä että kuvittelee että toinen ei halua tehdä mitään ja siksi hakee niitä kokemuksia muualta?.

oliko tuo eka kerta lapsen kaa kahestaan ja sitten heti hiprakassa? kuullostaa helposti stressaavalle ihmisille sitten?

miksi pitää olla piilopulloi tuli mieleen se uuno jakso jossa ottaa hörppyi siitä sauvasta ja selittää naiselleen miksi lähtee käymään esson baarissa.

et ei vaan oo jääkapissa niitä parei? onko siihen joku syy että jääkaapissa ei voi olla?

sit miksi ihmeessä pariskunnat ei hae piristystä toistensa kanssa ja mene johkin yhdessä jos seikkailua kaipaa? onko kaikki sitten niin rutinoitu että sen ulkopuolella olevia asioita ei uskalleta kysyä tai tehdä ? siis ymmärrän sen jos siihe ntilanteeseen on päädytty olin itsekkin ajautuut siihen tilanteeseen esim kysyykö miehesi voitaisiko kokeilla tuota juttua ja sitten ihmetellään sitä että mistäs tollanen tuli sulle mieleen? ja ei nähdä vaivaa kokeilla uusia asioita? vai onko kyseesssä että kuvittelee että toinen ei halua tehdä mitään ja siksi hakee niitä kokemuksia muualta?.

oliko tuo eka kerta lapsen kaa kahestaan ja sitten heti hiprakassa? kuullostaa helposti stressaavalle ihmisille sitten?

Mies ei ole koskaan sanonut lapsen syntymän jälkeen, että haluaisi kokeilla sitä tai tätä. Siis mitään kummempaa. Seksi nyt myönnettäköön melko rutinoitua on, mutta usein kyseessä on aikataululliset asiat, ettei lapsi herää kesken yms.. Mies on ollut useasti lapsen kanssa kahdestaan, mutta koskaan aiemmin ei ole ottanut alkoholia tällöin.

Mies ei ole koskaan sanonut lapsen syntymän jälkeen, että haluaisi kokeilla sitä tai tätä. Siis mitään kummempaa. Seksi nyt myönnettäköön melko rutinoitua on, mutta usein kyseessä on aikataululliset asiat, ettei lapsi herää kesken yms.. Mies on ollut useasti lapsen kanssa kahdestaan, mutta koskaan aiemmin ei ole ottanut alkoholia tällöin.
mutta kuiteskin sitten sanoo että haluaa muilta jotain piristystä sori ihmettelin että miksi ei sitten voi hakea piristystä yhdessä jollain uusilla asioilla jos siis kaipa apiristystä. juu ton seksin ymmärrän vauva aikana kun ei tiiä koska herää mut onko teillä sitten pieni kämppä että kaikki samas huonees?...
mut miksi pitää ssiis piilottaa pullot? eikä vaan pidä jääkaapissa? juu ei oo hyvä juttu olla humalas itte oli uutenavuotena humalas ennen ku lapsi ol isyntyny ok kävi tsillain tsägä kun kolme tuntii ennen ku piti sairalaan lähteä aloin vaan yks kaks jummpaan ja en ollu humals sitten. mut opin et on hyvä olla selväpäisii aikuisia lapsen vieres jos jotain sattuu niin humalapäissään ei oo niin toimintakunnossa ja hävettäis olla lanssimiesten edessä päissään jos yksin . hiprakka viellä pahin kun silloin ei jsut haluis olla mistään vastuussa vaan chillaa enempi.

Tervetuloa todellisuuteen. Tilastojen mukaan pikkulasten äitiä petetään todennäköisimmin. Noitahan riittää perheenisissä. Nykyään vielä tehty niin helpoksi kaikki pettäminen kun on netit ja somet sun muut tinderit. Miehet on heikkoja.

Omalle miehelle alkoi myös alko maistumaan esikoisen syntymän jälkeen. Ei tosin kotona, mutta baareissa. Absolutisti käytännössä oli sitä ennen 5 vuotta. Kun esikoinen oli 4 kk, jäi kiinni siitä että oli tapaillut toista naista. Tosin "kaverina", näin viestit missä torjui naisen, mutta tietoisesti kuitenkin nautti naisen seurasta/ihailusta koska nainen olisi miehestäni ollut kovin kiinnostunut -minusta ja lapsesta huolimatta. Kuulemma tunsi kotona itsensä yksinäiseksi kun vauva vei minun ajan ja sai sitten huomiota näin. Ja käytti naista hyväkseen, sai tältä rahaa kun kyyditsi sitä paikasta toiseen. Ihme sontaa.

Kuopus kun syntyi, 6 kuukauden kohdalla jäi kiinni seksipuhelimiin soittelusta. Oli taas kuulemma yksinäinen ym, ja ajatteli että se ei loukkaa minua koska niihin naisiin hänellä ei ole mitään fyysistä kontaktia / ovat tuntemattomia. Huoh. Koitan ymmärtää, osin ymmärränkin. Toisaalta, mies olisi voinut myös puhua näistä asioista minulle suoraan. Nykyään puhuukin, ehkä jopa rasittavuuteen saakka. Kiehnää ja kyhnää. Mulle vaan on jäänyt takaraivoon muistiin hänen tekonsa. En tiedä pääsenkö koskaan yli, toisaalta en tiedä onko ne edes laskettavissa pettämiseksi. Rankkaa valehtelua kuitenkin. Kuulemma kaksi vuotta vie anteeksianto pettämisen jälkeen, ja toki tuolla ajalla kumppanin käytös pitäisi olla aika moitteetonta. Ehkä voit antaa anteeksi, mutta asiat pitäisi käsitellä kunnolla ja sille on annettava aikaa.

Ja sä päästit humalaisen miehen rattiin!?

Mies on alkoholisti ja ilmeisesti saa kiksejä lähetellessään seksiviestejä vieraille naisille, ehkä jopa käy painamassa näitä naisia. Hoitaa lasta kännissä.

Ja sä mietit että voiko moiseen ketaleeseen luottaa?

Sinä menet nyt ihan oikeasti heti aamulla lastensuojelun tädin luokse ja kerrot tilanteen.
Sen jälkeen sää ihan oikeasti lähdet lapsen kanssa.
Seuraalla kerralla kun menet töihin ja mies on päissään, niin sää olet osasyyllinen.

Pettänyt on 110% varmasti.
Ja on nytkin jotain tissutellut (puhalluta vaikka).

Ja sä päästit humalaisen miehen rattiin!?

Mies on alkoholisti ja ilmeisesti saa kiksejä lähetellessään seksiviestejä vieraille naisille, ehkä jopa käy painamassa näitä naisia. Hoitaa lasta kännissä.

Ja sä mietit että voiko moiseen ketaleeseen luottaa?

En mä ehtinyt siinä tehdä mitään, kun en tajunnut, että oikeasti lähtee kännissä ajamaan. Olen idiootti, tiedän.

Miehellä on ilmiselvästi alkoholi ongelma. Tuo pullojen piilottelu on merkki siitä, että mies on jo aika pitkällä ongelmansa kanssa. Kertoo myös sen, että luultavasti tiedät vain murto-osan hänen juomis kerroistaan ja määristä.

Itse elän alkoholistin kanssa, joka pahimmillaan joi joka päivä. Juomat olivat raakaa viinaa ja paljon. Lähdin lasten kanssa sukulaisille pakoon n.8 kertaa. Viimein mies myönsi ongelmansa, kun olin muuttanut pois. Hän hakeutui hoitoon, sai perheensä takaisin ja oli 1,5 vuotta juomatta. Nyt aloittanut pelleilyn uudelleen,ei koe olevansa alkoholisti, syy juomiselle on minussa ja parisuhteessa. Tokihan parisuhde meni jo kymmenen vuotta sitten, kun tämä läträys alkoi. Mies on ns. kunnon isä, valmentaa poikansa joukkuetta, rakensi talon, käy töissä jne. Olen itse aivan hajalla, tämä on sairasta leikkiä. Olen taas lähdössä ja se pelottaa aivan helvetisti. Mies sekoaa ja luultavasti lapset menettävät isänsä. Hän tulee aika varmasti menettämään kontrollin elämäänsä pitkäksi aikaa, jos ei jopa lopullisesti. Pelkään jopa sitä, että menehtyy lähtömme jälkeen. Ensimmäisen lähtömme osoitti jo, että on valmis mihin vain epätoivoissaan. Se särkee sydämeni, koska on kuitenkin tällähetkellä enimmäkseen ihana, leikkisä, auttavainen ja läsnäoleva isä lapsilleen.

Alkoholismi on v..mainen sairaus. Itse sairastava kärsii ainakin tässä meidän tilanteessa tällähetkellä vähemmän, kuin esimerkiksi minä. Hän ei tunne sitä tuskaa, pakokauhua, surua ja ikävää, kuten minä. Hän vain hilpeänä humalassaan rallattelee. Alkoholisti sairastuttaa 4-5 läheistä ympärillään.

Pitkä vuodatus, mutta aihe koskettaa ja minusta tämän vakavuudesta puhutaan Suomessa aivan liian vähän. Toivon, että miehesi myöntää ongelman ja jättää leikin sikseen. Toivon todella, että ei ole kyse alkoholismista. Oli mitä oli, niin toivon sinulle myös sinisilmättömyyttä ja voimia myöntää tosiseikat ajoissa :love:

Yhteistyössä