Miksi miehet osaa käyttäytyä paremmin kuin naiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Joo ei saa yleistää, mutta päivittäin totean, miten paljon paremmat käytöstavat useimmilla miehillä on kuin naisilla.

- Jos joku autoilija ylipäätään vaivautuu antamaan tietä jalankulkijalle (mikä tuntuu olevan todella harvinaista nykyään!), kuski on lähes poikkeuksetta mies
- miehet antaa tilaa julkisilla kulkuneuvoissa _pyytämättä_, naiset yleensä kääntää katseen pois (ja olen siis raskaana enkä pysty seisomaan esim. liikkuvassa junassa ilman että alkaa huipata)
- miehet pitää ovea auki, naiset kiilaa kyynärpäätaktiikalla ja niin edelleen

Poikkeuksia on tottakai, mutta onko muut huomanneet saman?

Vauvavuonna huomasin ainakin tuon, että kun yritin ylittää tietä vaunujen kanssa niin melkein aina ne ketkä antoivat tietä oli miehiä. Suurin osa naisista on jotenkin tosi piittaamattomia liikenteessä!

Entistä vaimoani kiukutti se miten annoin tietä naisille suojatiellä. Jos kyseessä oli nuori tai kaunis nainen, jarruttelin ja pysähdyin hyvissä ajoin. Miehet ja iäkkäämmän naiset saivat hypellä pois tieltä ja varoa, koska en juuri hidastanut... Toiminta lähti slti alitajunnasta. En ollut ajatellut, että kohtelen erilaisia jalankulkijoita eri tavalla.

Jos sulla on pieni lapsi ja rattaat tai etenkin vaunut niin pahimmat vihaajat on vanhemmat äidit eli mummoäidit ja on muitakin mut toi ryhmä on se pahin aina ja tulee aina olemaan. Se vittuilun määrä on jotain niin uskomatonta...kun jokaseen lauseeseen tulee mukaan vittuilua niin on se tosi sairasta. Esim mun vaunut oli yks siirtänyt kauas fillarien luo ja tosi kiva oli ettiä että missä ne on ja ensin oli sellanen fiilis että ne on pöllitty. Vaikka mitä tapahtui koko ajan ja varmaan yhtään päivää ei ollut normaalia.

Ovien aukomisen suhteen naisille ei ole selkeitä sääntöjä, kumpi naisista avaa, mikä selittää eron.
Liikenteessä kyllä valtaosa niin naisita kuin miehistä käyttäytyy idioottimaisesti, mutta joo, ehkä miehiltä ainakin naiset saavat suojatiellä paremmin tilaa.

En mä ole moista huomannut, mutten mä ikinä matkustakaan julkisilla.Ovia availen useinkin ja lastenrattaiden kanssa liikkuvia autan vähintään kymmentä kesäkaudessa, työmailla.

Olen kyllä nähnyt ihan tasaisesti sekä naisia, että miehiä kökkeröimässä autojen kanssa. Liikenneaggre ei tunnu koskevan erityisesti jotakin tiettyä sukupuolta.

Nyt kun oikein rupesin miettimään, niin kyllähän monessa muussa paikassa ja tilanteissa naiset käyttäytyvät paljon rumemmin, mitä miehet. Hmm...

En muista, että koskaan olisi kaupan kassajonossa mies yrittänyt tunkea edelle. Sen sijaan (varsinkin keski-ikäisiltä) naisilta erilaisia etuilukoukkauksia tulee koettua aina silloin tällöin.

Keski- ikäiset naiset on ihan oma ryhmänsä. Niistä usea onkin aivan sekaisin...

Mitä tulee yleisesti tähän asiaan, niin kyllä mä itse henk. koht. pidän ovea auki, jos huomaan jonkun tulevan lastenvaunujen kanssa tai pidän ovea auki, jos vanhus tulee rollaattorinsa kanssa. Vartavasten en kuitenkaan availe naisille ovia.

Ovien aukomisen suhteen naisille ei ole selkeitä sääntöjä, kumpi naisista avaa, mikä selittää eron.

Mitä ihme sääntöjä? Ite avaan ovia niin miehille, naisille, lapsille kuin vanhuksille sen enempää ajattelemati jotain sääntöjä. Jos ei ole itellä kiire ja satun ensimmäiseksi ovelle ja joku jonottaa takana tai on tulossa ovesta niin ei mulla ole mitään syytä olla avaamatta ovea jollekulle toiselle. Ihan perus kohteliaisuuksia.

• Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Joo ei saa yleistää, mutta päivittäin totean, miten paljon paremmat käytöstavat useimmilla miehillä on kuin naisilla.

- Jos joku autoilija ylipäätään vaivautuu antamaan tietä jalankulkijalle (mikä tuntuu olevan todella harvinaista nykyään!), kuski on lähes poikkeuksetta mies
- miehet antaa tilaa julkisilla kulkuneuvoissa _pyytämättä_, naiset yleensä kääntää katseen pois (ja olen siis raskaana enkä pysty seisomaan esim. liikkuvassa junassa ilman että alkaa huipata)
- miehet pitää ovea auki, naiset kiilaa kyynärpäätaktiikalla ja niin edelleen

Poikkeuksia on tottakai, mutta onko muut huomanneet saman?

Itse en ole huomannut. Sen sijaan oma kokemukseni on ollut, että vauvan ja pienten lasten kanssa liikkuessa moni tuntematon ihminen tulee juttelemaan ja on huomattavan ystävällinen ja kohtelias. Sekä naiset että miehet. Mutta myös sekä naisissa että miehissä on niitä, jotka eivät huomioi tai huomaa.

Mitä ihme sääntöjä? Ite avaan ovia niin miehille, naisille, lapsille kuin vanhuksille sen enempää ajattelemati jotain sääntöjä. Jos ei ole itellä kiire ja satun ensimmäiseksi ovelle ja joku jonottaa takana tai on tulossa ovesta niin ei mulla ole mitään syytä olla avaamatta ovea jollekulle toiselle. Ihan perus kohteliaisuuksia.
Missä tynnyrissä olet elänyt, jos et muka koskaan ole kuullut, että miehen "kuuluu" avata naiselle ovi o_O
Tuolta voit katsoa vinkkiä
http://www.koneinsinoorikilta.fi/Fuksit/Etikettiopas-Tavoistaan_teekkari_tunnetaan.pdf

Keski-ikäiset naiset ei tunnu osaavan käyttäyä ja nuoret naiset päästelevät jatkuvasti suustaan sanaa vitt*u ja kännissä sekoileminen on normisettiä.

Mä pyrin aina pitämään ovea auki,oli sieltä tulossa nainen tai mies,vaunujen kanssa tai ei ja monet miehet kyllä esim pysähtyy suojatiellä ja avaa oven tai pitää ovea auki,kun taas naiset ei.

Harvassa on ollut kasalla kiilavaavat ukot,paitsi tänään.

Viimeksi muokattu:
En muista, että koskaan olisi kaupan kassajonossa mies yrittänyt tunkea edelle. Sen sijaan (varsinkin keski-ikäisiltä) naisilta erilaisia etuilukoukkauksia tulee koettua aina silloin tällöin.
Vaikea uskoa. Kassakiilailuhan on miesten lempipuuhaa. Pokkana jyrätään rystyset valkoisena ostoskärryä puristaen jonon keulille, ja leikitään, ettei kuule tai näe mitään.

Tänään tuli kyllä siwassa vastaan tälläinen töykeä ukko,töni minua kun oltiin kassalle menossa ja etuili kassalla, miehen edelle, oli kai kiire juomaan siideriä.Harvinaista kyllä.

Mikä mahtaa olla tilanne nuorten miesten kiroilun ja kännissä sekoilun suhteen? Hekö juovat muumilimua, käyttäytyvät aina hyvin ja puhuvat korrektisti...?

En mä noin ole sanonut nuorista miehistä,joo kyllä varmasti vit** lentelee niidenkin suusta ja kännisekoilua on,mutta viime aikoina oon kuullu bussissa,kaupassa yms paikoissa ihan selvin päin lasten kuullen nuorten naisten viljelevän vitt*u yms sanoja ja puhuvan että kännisekoilut on normisettiä enemmäm kuin miesten.

En mä noin ole sanonut nuorista miehistä,joo kyllä varmasti vit** lentelee niidenkin suusta ja kännisekoilua on,mutta viime aikoina oon kuullu bussissa,kaupassa yms paikoissa ihan selvin päin lasten kuullen nuorten naisten viljelevän vitt*u yms sanoja ja puhuvan että kännisekoilut on normisettiä enemmäm kuin miesten.

Kannattaako omia näkemyksiä ja käsityksiä perustaa joihinkin "viime aikoina bussissa kuultuihin" juttuihin?

Kannattaako omia näkemyksiä ja käsityksiä perustaa joihinkin "viime aikoina bussissa kuultuihin" juttuihin?

En ala vääntämään kättä sun kanssa. Monet nuoret naiset (myös miehet) käyttäytyy huonosti perustuen omiin kokemuksiini ja kuulemaani,tämä mun mun mielipide ja piste.

Yhteistyössä