Miten te syötte viikonloppuisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis monta ateriaa syötte ja yleensäkin millaista ruokaa? Vääntäkää rautalangasta =D Olen kovasti yrittänyt siirtyä siihen, että syötäisiin yksi kunnon ateria aamu- ja iltapalan lisäksi, mutta ei meinaa onnata. Mulla lapset jo isoja eli 12v. ja 17v. Jos syödään "kunnon ruoka" vaikka vasta klo 14 maissa niin nämä haluaisivat silti sen toisenkin ruoan eli päivällisen vielä =P Tuntuu, että koko ajan olen kokkaamassa jotain... Helpotusta pitäisi saada tähän rumbaan. Nyt esimerkkejä vaikkapa kellonaikoineen ja ruokineen kiitos =D

Lähinnä meillä syödään aamupaskaa aamulla ja tietty kusta myös,joskus tietty pitää iltapaskaa aamulla syödä jos ei kakka tule aamupöytään :-)
Juhlapäivinä saa sitten oksennusta ja ripulia.

Aamulla jotain pientä, kukaan ei oo aamuruokainen meillä.

Lounaaksi on eilisen jämiä jos niitä on jäänyt. Yleensä siis ei ole. Keitän vaikka riisipuuroa. Tai tuikkaan pakastepussillisen riisipiirakoita uuniin ja lisäksi munavoita. Tai hieman tuunaan paria pakastepitsaa. Tai leivon pellillisen sämpylöitä, niiden kera kunnon päälliset niin riittää.

Sit on välipalana vaikka hedelmä tai saa ottaa leipää tai mitä nyt kaapissa onkin. Tai jos päivällinen on aikaisessa, siirtyy välipala iltapalaksi.

Normaalisti kiskomme pivällisen vasta seitsemän maissa eikä kukaan sit enää iltapalaa kaipaakaan.

Brunssityyppinen aamupala ennen puoltapäivää, ennen sitä jotain pientä aamupalaa esim hedelmiä, jugurttia tms.
Lämmin ruoka illansuussa, yleensä ns. parempaa kun on aikaa tehdä. Välipalat välissä ja iltapala sitten illalla.

12v ja 17v voisivat valmistaa toisen ruuan viikonloppuna. Vaikka sen lounaan jota aikuiset ei ehkä kaipaa.

Kyllä välilä tekevätkin =) Mutta kyse siis siitä, että haluaisin eroon kahdesta lämpimästä ateriasta VIIKONLOPPUISIN. Arkena se on itsestäänselvyys, kun on koulut ja harrastukset. Viikonloppuisin heräämme aikaisin se me vanhemmat, joten välillä kyllä tuolle isommalle lounas saattaa olla aamupala ;)

Yhteistyössä