ehkä vähäpätöinen kysymys parisuhteen käytöksestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten te toimisitte tämmöisessä tilanteessa?
Olen erityslapsen yh ja mieheni asuu lähellä meitä. Ollaan oltu yhdessä vuoden päivät.
Ja nyt olen kuumeessa,mies tietää asiasta tietenkin. Aamulla lähetti viestiä mutta ei kysynyt vointia tai pystyinkö saattamaan lapsen kouluun.
no ymmärrän,ei ehkä muistanut,mutta kun asia tuli puheeksi,hän vain sanoi että eilen näytit olevan ok. ( vaikka todellisuudessa makasin ja valitin kovaa kurkkukipua. ) Hän on te- toimiston kurssilla ja alkoi valittamaan läksyistä yms.
Oletin että hän tulisi kämpälleni ja ainakin yrittäisi helpottaa oloani auttamalla jotenkin. Vaikka vain tekemällä ruuan.
Mutta hän lähetti viestin,että palataan asiaan kun olen paremmalla tuulella.

Ongelmamme on ollut hänen itsekkyys ja empatian puute ja nyt taas huomasin sen. Vai ylireagoinko? Mitä teidän miehet tekisi?
Onko väärin odottaa rakkaaltaan edes joskus huolenpitoa ja huomiota?

Mieheni tekisi juuri samoin. Nainen hoitaa kodin ja lapset - oli kipeä tai ei. Miehen ei tarvitse huolehtia mistään, ikinä, milloinkaan.

(ja olen erityislapsen äiti)

Ei se välttis ihan tunteeton ole, mutta joillain on todella vaikea ottaa muut huomioon. Tai ajtella "toisen kautta" asioita.

Itse kyllä kaipaan ainakin sellaista ihmistä vierelleni joka osaa auttaa pyytämättäkin, kun tilanne vaatii.

Tosin kiitosta tai apua on aina elämässä turha odottaa. Niitä joko saa tai ei. Riippuu ihan millaisia ihmisiä elämäänsä haalii ja vetää puoleensa.

Niin ja pitää vielä mainita että olen juuri plussannut, mutta olen saanut km aiemmin joten hieman epävarmana ollaan asiasta. Ja siksikään en voi buranaa vedellä kitusiin. Panadol on turhaa,ei tee muuta kuin närästystä.

Se on subjektiivista milloin joku on ok tai ei. Joillain on erittäin korkea kynnys sairauteeen vedoten esim pyytää apua tai olla pois töistä tms. Toisilla taas ei ole tätä kynnystä ollenkaan. Tämä on palstalla yleistä. Miesystävälläsi lienee erilainen eli korkeampi kynnys kuin sulla.sen mielestä sä näytit ihan ok:lta.

Ei se välttis ihan tunteeton ole, mutta joillain on todella vaikea ottaa muut huomioon. Tai ajtella "toisen kautta" asioita.

Itse kyllä kaipaan ainakin sellaista ihmistä vierelleni joka osaa auttaa pyytämättäkin, kun tilanne vaatii.

Tosin kiitosta tai apua on aina elämässä turha odottaa. Niitä joko saa tai ei. Riippuu ihan millaisia ihmisiä elämäänsä haalii ja vetää puoleensa.
Tottahan tuokin,mutta kai nyt oma rakas haluaa parastasi.
Itse olen aina auttamassa ja hyysäämässä, joten kai tyhmempikin mies tajuaa,että voi tehdä vastavuoroisesti saman minulle.
Ehkä mä vedän puoleeni ihmisiä,jotka kaipaavat vain hyysäämistä mutta eivät itse anna mitään.

Se on subjektiivista milloin joku on ok tai ei. Joillain on erittäin korkea kynnys sairauteeen vedoten esim pyytää apua tai olla pois töistä tms. Toisilla taas ei ole tätä kynnystä ollenkaan. Tämä on palstalla yleistä. Miesystävälläsi lienee erilainen eli korkeampi kynnys kuin sulla.sen mielestä sä näytit ihan ok:lta.
Oikeastaan mieheni on aivan karmea sairastaja. Hän olisi soittanut hätäkeskukseen,koska oli vatsataudissa ja oksenti kaksi kertaa.
ja Joo,eilen näytin ookoolle mutta ei ole niin vaikeaa kysyä aamulla,että miten voit ja antaa minulle fiiliksen,että huolehtii. Ja kaikki tajuaa että sairaus voi pahentua tai mennä paremmaksi.

Ex (lasten isä) pakeni aina paikalta kun mä olin kipeä. Oli sitten influenssa, vatsatauti tai km, niin ovi kävi vaan ja hups, ukko tiessään. Soitteli kyllä ja kyseli vointia..

Nykyinen miesystävä kantaa mehut ja kahvit ja sapuskat sänkyyn. Kiikuttaa kuumemittaria ja lämpötyynyä.
Huolehtii mun lapset, käy heidän kaa pihalla, laittaa ruoan jne.
Ei asuta yhdessä.

Että miehiä on moneen junaan..

Tottahan tuokin,mutta kai nyt oma rakas haluaa parastasi.
Itse olen aina auttamassa ja hyysäämässä, joten kai tyhmempikin mies tajuaa,että voi tehdä vastavuoroisesti saman minulle.
Ehkä mä vedän puoleeni ihmisiä,jotka kaipaavat vain hyysäämistä mutta eivät itse anna mitään.

Ajattelit sitten pamahtaa paksuksi ja olettaa saavasi kokopäivähoitoa mieheltäsi.
Kaikki miehet eivät mene tuohon lankaan...

Yleensä vielä olette perheenrikkoja nimen merkityksellisimmässä muodossaan.

Perus kaava. Vietellään mies, ihan vain kieroutuneesta halusta. Harrastetaan rielakasta seksiä ja pamahdetaan "yllättäin" paksuksi. Mies nalkissa, ja sinä kierolla mielelläsi tyytyväinen.

Lopulta tuollaiset jäävät aina yksin köyhässä elämässään, ja joku tossukka seuraa jopa hautaan asti perässä. Yleensä uudet valloitukset on kaltaisillesi kiehtovampia.

Käytetty hyväksi jossainvaiheessa ja nyt toistat kaavaa jolla koitat karkuun sitä oloa.

Surkeus.

No on kyllä itsekästä toimintaa ollut o_O Varsinkin jos on toistuvaa niin minä ainakin ottaisin asian puheeksi..

Miten te toimisitte tämmöisessä tilanteessa?
Olen erityslapsen yh ja mieheni asuu lähellä meitä. Ollaan oltu yhdessä vuoden päivät.
Ja nyt olen kuumeessa,mies tietää asiasta tietenkin. Aamulla lähetti viestiä mutta ei kysynyt vointia tai pystyinkö saattamaan lapsen kouluun.
no ymmärrän,ei ehkä muistanut,mutta kun asia tuli puheeksi,hän vain sanoi että eilen näytit olevan ok. ( vaikka todellisuudessa makasin ja valitin kovaa kurkkukipua. ) Hän on te- toimiston kurssilla ja alkoi valittamaan läksyistä yms.
Oletin että hän tulisi kämpälleni ja ainakin yrittäisi helpottaa oloani auttamalla jotenkin. Vaikka vain tekemällä ruuan.
Mutta hän lähetti viestin,että palataan asiaan kun olen paremmalla tuulella.

Ongelmamme on ollut hänen itsekkyys ja empatian puute ja nyt taas huomasin sen. Vai ylireagoinko? Mitä teidän miehet tekisi?
Onko väärin odottaa rakkaaltaan edes joskus huolenpitoa ja huomiota?

Ajattelit sitten pamahtaa paksuksi ja olettaa saavasi kokopäivähoitoa mieheltäsi.

Perus kaava. Vietellään mies, ihan vain kieroutuneesta halusta. Harrastetaan rielakasta seksiä ja pamahdetaan "yllättäin" paksuksi. Mies nalkissa, ja sinä kierolla mielelläsi tyytyväinen.

Lopulta tuollaiset jäävät aina yksin köyhässä elämässään, ja joku tossukka seuraa jopa hautaan asti perässä. Yleensä uudet valloitukset on kaltaisillesi kiehtovampia.

Käytetty hyväksi jossainvaiheessa ja nyt toistat kaavaa jolla koitat karkuun sitä oloa.

Surkeus.
Älä nyt hyvä ihminen stressaa.
Voisit ehkä jonkun psykologioppaan kirjastosta vielä lukea!
surkeus.

Surkeus.
Oksettaa lukea tällaista paskaa, edes vitsinä.

Oksettaa lukea tällaista paskaa, edes vitsinä.
XNmw00w.png

Parisuhteessa ei koskaan kannata olettaa, että toinen osaa lukea ajatuksia. Jos toivot mieheltä apua tai erityistä huomioimista sairauden vuoksi, niin mieheltä pitää kysyä suoraan, voisiko hän auttaa tekemällä jonkun tietyn asian. Toisekseen monelle miehelle sairaan hoivaaminen on vierasta eikä se suju luontevasti. Senkin vuoksi on syytä antaa ohjeita, mitä toivoo toisen tekevän.

Parisuhteessa ei koskaan kannata olettaa, että toinen osaa lukea ajatuksia. Jos toivot mieheltä apua tai erityistä huomioimista sairauden vuoksi, niin mieheltä pitää kysyä suoraan, voisiko hän auttaa tekemällä jonkun tietyn asian. Toisekseen monelle miehelle sairaan hoivaaminen on vierasta eikä se suju luontevasti. Senkin vuoksi on syytä antaa ohjeita, mitä toivoo toisen tekevän.
Aivan,ja ymmärrän,että se ei ole luontevaa kaikille ja ymmärsin jopa sen,että hän vain unohti,että olen tosi sairas. Sellaista sattuu.
Mutta tämä kun ei ole ensimmäinen kerta,jolloin osoittautuu itsekkääksi.
Miten voi olla niin vaikeaa sanoa,että tulee kämpilleni ja on lapseni kanssa ja voin nukahtaa hetkeksi?! Eihän hänen tartte mun takamusta alkaa pyyhkimään.

Laitoinkin tuossa hänelle viestiä ja sanoin että kuumekkin on noussut korkeammalle. Hän vastasi,että hänellä on hieman kiire nyt.
No yritä sitten ymmärtää tuollaista..ja miten useasti mun pitää jaksaa ymmärtää.
Täytyy vielä mainita,että en tosiaan oleta että joku tekee asiat minun eteen.Olen hyvin omatoiminen,mutta kai toivoin edes hitusen myötäelämistä. Se on kai normaalia ihmiselle.

Yhteistyössä