Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
Eikö sitten olla vähän eriarvoisessa asemassa? Esim. lapsi ei voi päättää uskontoaan, joten silloinhan esim. muslimilapset tai vauvat ei pääse taivaaseen? Entä jotkut alkuasukkaat, jotka ei ole koskaan kuulleetkaan kristinuskosta, niin joutuuko nekin ikuiseen kadotukseen?
Pakko vastata vaikka lupasin lähteä pois ketjusta.
Uskontokunnasta riippumatta kaikki lapset pääsee aina kuoltuaan taivaaseen, samoin älyllisesti kehitysvammaiset.
Lapsilla ei ymmärryksen taso riitä punnitsemaan kaikkea vielä joten ovat vastuusta vapaat.
Toki jo pienet lapsetkin osaavat tehdä syntiä ja vastaavasti sitten jo esim.3-vuotias voi löytää Jeesuksen, mutta varsinainen vastuullisuus alkaa myöhemmällä iällä.

Luonnonkansoista Raamatussa puhutaan että Jumala on antanut jokaiselle ymmärryksen hyvästä ja pahasta ja joku alkuasukas tuomitaan tekojensa ja ajatustensa mukaan.
Mutta miksi lähetystyö on sit tärkeää? Siksi että ihminen löytäisi oikean Luojansa ja tekijänsä eikä uskonnollisissa menoissaan hengailisi jumaliksi tekeytyvien demonien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko vastata vaikka lupasin lähteä pois ketjusta.
Uskontokunnasta riippumatta kaikki lapset pääsee aina kuoltuaan taivaaseen, samoin älyllisesti kehitysvammaiset.
Lapsilla ei ymmärryksen taso riitä punnitsemaan kaikkea vielä joten ovat vastuusta vapaat.
Toki jo pienet lapsetkin osaavat tehdä syntiä ja vastaavasti sitten jo esim.3-vuotias voi löytää Jeesuksen, mutta varsinainen vastuullisuus alkaa myöhemmällä iällä.

Luonnonkansoista Raamatussa puhutaan että Jumala on antanut jokaiselle ymmärryksen hyvästä ja pahasta ja joku alkuasukas tuomitaan tekojensa ja ajatustensa mukaan.
Mutta miksi lähetystyö on sit tärkeää? Siksi että ihminen löytäisi oikean Luojansa ja tekijänsä eikä uskonnollisissa menoissaan hengailisi jumaliksi tekeytyvien demonien kanssa.
Kiva, että vastasit. Mikä se vastuullisuuden ikäraja on? Tai siis minkä ikäiseltä voi odottaa minkäkintasoista harkintakykyä? Entä jos on elänyt tosi pakanallisessa perheessä, eikä juurikaan ole ollut kosketuksissa Jumalaan? Eikä kukaan ole pahemmin tehnyt minkäänlaista lähetystyötä tämän ihmisen kohdalla?

Jotenkin tuntuu epäreilulle, että toiset pääsee taivaaseen siksi, että ne on eläneet vain 3- vuotta. Jotkut joutuu tarpomaan täällä 110 vuotta ja kerkeävät tekemään vaikka mitä syntiä... Eritoten jos ajatellaan, että maanpäällinen elämä ei ole mitenkään tavoittelemisenarvoista (kuten joku aiemmin sanoi), niin eikö kaikkien kannattaisi kuolla lapsena? Sitten ainakin pääsisi taivaaseen?
 
vierailija
oli tullut vanhan miehen vuoro lähteä ajasta ikuisuuteen. Kaksiviikkoa oli aurinko paistanut mutta hänen kuolinpäivänään taivaalta tuli lunta ja oli hetken veillä talvinen maisema .
Seuraavana päivänä hänen henkensä ja sielunsa tuli minuun kun olin kävelyllä auringonpaisteessa. Hänen äänensä puhui minulle ja mietittiin meneekö kiertoon vai taivaisiin yksi kierto maanpäällä olisi viellä ollut mutta ohitin sen ja taivaan isä oli samaa mieltä hän kertoi syyn ja halusi lähteä kerta laakista tuon anteeksi pyynnönjälkeen hänen sielunsa alkoi lähteä kohti taivasta hän kiitti ja oli helpottuneen tuntuinen. valon välähdys ja hän oli päässyt taivaan isän luokse hymyssä suin. itselleni jäi haikeus koska hänen äänensä ei enään kuulu paitsi silloin kun olen yhteydessä taivaisiin.
taivaan isän kosketuksen saanneet eivät enään pelkää kuolemaa eikä pimeyttä koskaan
 
vierailija
Kiva, että vastasit. Mikä se vastuullisuuden ikäraja on? Tai siis minkä ikäiseltä voi odottaa minkäkintasoista harkintakykyä? Entä jos on elänyt tosi pakanallisessa perheessä, eikä juurikaan ole ollut kosketuksissa Jumalaan? Eikä kukaan ole pahemmin tehnyt minkäänlaista lähetystyötä tämän ihmisen kohdalla?

Jotenkin tuntuu epäreilulle, että toiset pääsee taivaaseen siksi, että ne on eläneet vain 3- vuotta. Jotkut joutuu tarpomaan täällä 110 vuotta ja kerkeävät tekemään vaikka mitä syntiä... Eritoten jos ajatellaan, että maanpäällinen elämä ei ole mitenkään tavoittelemisenarvoista (kuten joku aiemmin sanoi), niin eikö kaikkien kannattaisi kuolla lapsena? Sitten ainakin pääsisi taivaaseen?
Echo siis kertoi oman versionsa kristinuskosta.

Minä voin kertoa vain omastani. Selvä?

Koko ajanhan sä vedät hernettä nenään.

Sulla ja mulla on aivan eri ymmärrys asioista, etkö nyt käsitä? Sun mielestä on vain tämä elämä. Miksi kyselet koko ajan jostain muusta? Eikö sinulle riitä sinun vakaumuksesi? Haluatko muuttaa sitä juuri nyt vai kinaatko vain? Mikä Kristuksessa niin vetää sinua puoleensa, koska jos ei vetäisi, et pysähtyisi tähän jatkuvasti.
 
vierailija
Kiva, että vastasit. Mikä se vastuullisuuden ikäraja on? Tai siis minkä ikäiseltä voi odottaa minkäkintasoista harkintakykyä? Entä jos on elänyt tosi pakanallisessa perheessä, eikä juurikaan ole ollut kosketuksissa Jumalaan? Eikä kukaan ole pahemmin tehnyt minkäänlaista lähetystyötä tämän ihmisen kohdalla?

Jotenkin tuntuu epäreilulle, että toiset pääsee taivaaseen siksi, että ne on eläneet vain 3- vuotta. Jotkut joutuu tarpomaan täällä 110 vuotta ja kerkeävät tekemään vaikka mitä syntiä... Eritoten jos ajatellaan, että maanpäällinen elämä ei ole mitenkään tavoittelemisenarvoista (kuten joku aiemmin sanoi), niin eikö kaikkien kannattaisi kuolla lapsena? Sitten ainakin pääsisi taivaaseen?
Juuri siksihän lähetystyötä tehdään, että jokainen kuulisi evankeliumin. Mutta sitten kun ihmiset ovat evankeliumin kuulleet, kuten sinäkin, tekevät he sitten oman valintansa. Ei Jumala ketään pakota mihinkään, vaan sinä itse valitset. Jos et usko, niin et usko, ja sillä hyvä. Mutta se joka uskoo, on tuo usko hänelle pelstukseksi.
Sinä itse valitset elämäntapasi, teetkö syntiä vai et.
Jokaisen ihmisen sisälle on rakennettu omatunto, joka sanoo, tekeekö oikein vain väärin. Kun ihminen kasvaa, niin silloin tulee se valinnan hetki, Eli jos ei halua tehdä sitä mikä on hyvää, silloin tekee sitä mikä on pahaa. Ja kun tarpeeksi tekee pahaa, ei se enää tunnu pahalta. Sitä tarkoittaa paatumus.

Sinulla on jotenkin sellainen kuva, että uskovat ovat jotain tahdottomia oloita, joita Jumala vie aina johonkin surkeuteen. Ei todellakaan.
Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.
 
Echo siis kertoi oman versionsa kristinuskosta.

Minä voin kertoa vain omastani. Selvä?

Koko ajanhan sä vedät hernettä nenään.

Sulla ja mulla on aivan eri ymmärrys asioista, etkö nyt käsitä? Sun mielestä on vain tämä elämä. Miksi kyselet koko ajan jostain muusta? Eikö sinulle riitä sinun vakaumuksesi? Haluatko muuttaa sitä juuri nyt vai kinaatko vain? Mikä Kristuksessa niin vetää sinua puoleensa, koska jos ei vetäisi, et pysähtyisi tähän jatkuvasti.
Vastasin Echolle. En sinulle.

Kerro vaan omasta versiostasi.
Eli toisinsanoen kristityilläkin on kaikilla oma versionsa ja oma tapansa uskoa?

Mielestäni en ole kertaakaan sanonut, että on vain tämä elämä. En ole pahemmin edes jakanut omaa näkemystäni, koska se on minun näkemykseni.

Kerro ihmeessä milloin olen vetänyt herneen nenääni. Vaikka sinä tulkitset kirjoituksiani väärin, se ei tarkoita sitä, että minä vetäisin herneitä nenään. En vaan pahemmin kiertele ja kaartele kysymysteni kanssa.

Miksi sinua häiritsee se, että olen kiinnostunut siitä, miten joku muu uskonsa kokee? Miksi sinä pahoitat siitä mielesi? Miksi koet, että on väärin olla kiinnostunut jonkun toisen näkemyksistä?
 
Juuri siksihän lähetystyötä tehdään, että jokainen kuulisi evankeliumin. Mutta sitten kun ihmiset ovat evankeliumin kuulleet, kuten sinäkin, tekevät he sitten oman valintansa. Ei Jumala ketään pakota mihinkään, vaan sinä itse valitset. Jos et usko, niin et usko, ja sillä hyvä. Mutta se joka uskoo, on tuo usko hänelle pelstukseksi.
Sinä itse valitset elämäntapasi, teetkö syntiä vai et.
Jokaisen ihmisen sisälle on rakennettu omatunto, joka sanoo, tekeekö oikein vain väärin. Kun ihminen kasvaa, niin silloin tulee se valinnan hetki, Eli jos ei halua tehdä sitä mikä on hyvää, silloin tekee sitä mikä on pahaa. Ja kun tarpeeksi tekee pahaa, ei se enää tunnu pahalta. Sitä tarkoittaa paatumus.

Sinulla on jotenkin sellainen kuva, että uskovat ovat jotain tahdottomia oloita, joita Jumala vie aina johonkin surkeuteen. Ei todellakaan.
Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.
Joskus minusta tuntuu, että uskotaan siten miten käsketään uskomaan ajattelematta lainkaan, että onko siinä mitään järkeä.
 
vierailija
Joskus minusta tuntuu, että uskotaan siten miten käsketään uskomaan ajattelematta lainkaan, että onko siinä mitään järkeä.
Missä käsketään uskomaan? Kuka voi pakottaa toisen uskomaan jotain? Tosin kyllähän jossain tietyssä uskonnossa sitäkin, eli pää pölkylle jos et usko.
Usko on nimenomaan uskon asia. Toiset uskovat, toiset eivät.


Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
 
vierailija
Vastasin Echolle. En sinulle.

Kerro vaan omasta versiostasi.
Eli toisinsanoen kristityilläkin on kaikilla oma versionsa ja oma tapansa uskoa?

Mielestäni en ole kertaakaan sanonut, että on vain tämä elämä. En ole pahemmin edes jakanut omaa näkemystäni, koska se on minun näkemykseni.

Kerro ihmeessä milloin olen vetänyt herneen nenääni. Vaikka sinä tulkitset kirjoituksiani väärin, se ei tarkoita sitä, että minä vetäisin herneitä nenään. En vaan pahemmin kiertele ja kaartele kysymysteni kanssa.

Miksi sinua häiritsee se, että olen kiinnostunut siitä, miten joku muu uskonsa kokee? Miksi sinä pahoitat siitä mielesi? Miksi koet, että on väärin olla kiinnostunut jonkun toisen näkemyksistä?
Aivan, mutta te kirjoitattte julkisella palstalla, oletko huomannut?

Jokainen ihminen kertoo oman versionsa. Ihan jokainen. Sinä kerroit omastasi aiemmin ketjussa, muistatko? Etkö jo ymmärrä, että jokainen voi kertoa vain oman versionsa vakaumuksesta, joka hänellä oli sekunti sitten?

Olisi ehkä paikallaan, että kunnioittaisit aloittajaakin tässä hässäkässä, johon jokainen tulee selittämään ja kävelee hänen ylitseen.

Jos sinä olet sokea, etkä omia herneitäsi näe, miten minä voin sinut näkeväksi tehdä?
 
vierailija
Joskus minusta tuntuu, että uskotaan siten miten käsketään uskomaan ajattelematta lainkaan, että onko siinä mitään järkeä.
Siltähän se usein vaikuttaa. Kuitenkin ihmiset nyt aina ajattelevat jotenkin. Koska ihminen on vajavainen, hänen ajatuksensa ovat vajavaisia. Älä kuitenkaan seuraa ketään tästä ketjusta tai muualta. Kuuntele sisintäsi. :)
 
vierailija
Siltähän se usein vaikuttaa. Kuitenkin ihmiset nyt aina ajattelevat jotenkin. Koska ihminen on vajavainen, hänen ajatuksensa ovat vajavaisia. Älä kuitenkaan seuraa ketään tästä ketjusta tai muualta. Kuuntele sisintäsi. :)
Kyllä hän kuunteleekin, on sitä nimenomaan sanonut tekevänsäkin, kyselee muuten vain, miksi hänen katsomuksensa raamatun Jumalasta on aivan muuta, kuin mitä uskovaiset ovat kokeneet.
itsehän hän on kertonut uskovansa elämän kiertokulkuun ja jälleensyntymiseen, joten ei kai mikään ole epäselväksi jäänytkään.
 
vierailija
AivanSamalle mielipiteeni on, että joillekin - kuten ketju osoittaa selvästi - epämääräisestä uskoon hurahtamisesta seuraa se, että aletaan passittaa ihmisiä mielisairaalaan, kun he haksahtavat kertomaan oman versionsa kristinuskosta, mutta näennäisen nöyrästi selittävät ummet lammet muka virallisesta ainoasta ja oikeasta uskostaan silloin, kun vastapuoli on kertonut olevansa ei-uskova. - Ja sinä ressukka penäät sitä ainoaa oikeaa vastausta, vaikka sitä ei sinulle ole muualla kuin sinun omissa ajatuksissasi uskonnoista.
 
vierailija
Kyllä hän kuunteleekin, on sitä nimenomaan sanonut tekevänsäkin, kyselee muuten vain, miksi hänen katsomuksensa raamatun Jumalasta on aivan muuta, kuin mitä uskovaiset ovat kokeneet.
itsehän hän on kertonut uskovansa elämän kiertokulkuun ja jälleensyntymiseen, joten ei kai mikään ole epäselväksi jäänytkään.
Ja sitten julistaa, ettei jonkun uskovaisen vastaus kelpaa, vaan rekkautuneen palstalaisen uskomus. Sinulle jäi se epäselväksi, että AivanSama kertoi olevansa avoin sille, että ajattelee huomenna toisin kuin tänään.
 
Aivan, mutta te kirjoitattte julkisella palstalla, oletko huomannut?

Jokainen ihminen kertoo oman versionsa. Ihan jokainen. Sinä kerroit omastasi aiemmin ketjussa, muistatko? Etkö jo ymmärrä, että jokainen voi kertoa vain oman versionsa vakaumuksesta, joka hänellä oli sekunti sitten?

Olisi ehkä paikallaan, että kunnioittaisit aloittajaakin tässä hässäkässä, johon jokainen tulee selittämään ja kävelee hänen ylitseen.

Jos sinä olet sokea, etkä omia herneitäsi näe, miten minä voin sinut näkeväksi tehdä?
Ai mä olen nyt kävellyt aloittajankin yli?
Hohhoijaaa...
 

Yhteistyössä