Voi h*lvetti mikä siinä rahan siirtämisessä on niin vaikeaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen täällä jo monta tuntia odottanut, että mun tilille laitettaisiin rahaa ja pääsisin ostamaan ruokaa! Tänään piti maksaa raha mun tilille ja tänään olen jo kaksi kertaa kysynyt, että niin koska. Ja tämä toinen tietää, että tämä 60€ on mulle todella tarpeen että saan ruokaa lapsille. Eikä ole siitä kyse etteikö tällä ihmisellä olisi itsellään rahaa. Sitä kun riittää.

Ei, ei ole mistää rahan ruikuttamisesta vaan siitä, että kyseinen ihminen osti multa yhden jutun ja sanoi, että maksaa sen tänään kun maksaa laskujaan.

Helvetti. Joo, taidan mennä sitten ostamaan vain maitoa, kananmunia ja jauhelihapaketin vitosella mikä mulla on.

No niin nyt laittoi rahaa ja laittoi 20 euroa ylimääräistä. Laittoi tekstarissa, että ostaa pakastimeen täytettä ja lapsille vähän herkkuja. :) Eikä tarvitse maksaa kuulemma takaisin sitä 20 euroa ja että tiukan paikan hän voi lainata rahaa eikä takaisin maksulla ole kiirettä.

Anteeksi kun tänne hermoilin asiaa, mutta kiristää hermoja tämä rahattomuus. Onneksi valmistun toukokuussa ja ainakin elokuun loppuun asti on töitä kokopäiväisesti.

Ymmärrän mutta toisaalta jos rahatilanne ehtii mennä niin pahaksi ettei saa ruokaa kaupasta, taloudenpidossa on jotain vikaa. Minä olen työtön ja silti periaate on että joka kk pitää mennä 35 e säästöön vaikka taivas tippuisi. Eikä niihin rahoihin kosketa kuin äärimmäisessä hätätapauksessa.
Keventää mieltä kummasti kun on edes satanen pari syrjässä.

Ymmärrän mutta toisaalta jos rahatilanne ehtii mennä niin pahaksi ettei saa ruokaa kaupasta, taloudenpidossa on jotain vikaa. Minä olen työtön ja silti periaate on että joka kk pitää mennä 35 e säästöön vaikka taivas tippuisi. Eikä niihin rahoihin kosketa kuin äärimmäisessä hätätapauksessa.
Keventää mieltä kummasti kun on edes satanen pari syrjässä.
No rahat menee kuule ihan peruselämiseen kahden lapsen kanssa! Ihan turha tulla siihen viisastelemaan. Vaikea on säästää kun ei ole mistä säästää! Että mua ottaa päähän tuollaiset joiden pitää aina tulla näihin pätemään, että kyllä he vain saavat säästettyä rahaa vaikka tulot olisi mitkä. Koitappa itse elää kahden lapsen opiskelevan yh:na ja katsotaan sitten onko se niin helppoa. No nyt sä tulet tietysti pätemään uudestaan.

No rahat menee kuule ihan peruselämiseen kahden lapsen kanssa! Ihan turha tulla siihen viisastelemaan. Vaikea on säästää kun ei ole mistä säästää! Että mua ottaa päähän tuollaiset joiden pitää aina tulla näihin pätemään, että kyllä he vain saavat säästettyä rahaa vaikka tulot olisi mitkä. Koitappa itse elää kahden lapsen opiskelevan yh:na ja katsotaan sitten onko se niin helppoa. No nyt sä tulet tietysti pätemään uudestaan.
En ole sama kuin tuo edellinen pätijä, mutta minäkin olen opiskeleva yh. Tosin sinun ja minun välinen ero on se, että ennen kuin päätin yrittää lasta ja ennen kuin päätin ryhtyä opiskelijaksi, säästin töitä tekemällä 50 000 euroa näitä varten. Ei lapsia voi tehdä tyhjän päälle. Ei tässä tilanteessa voi säästää, mutta sitten pitää olla säästöjä, ennen kuin järjestää itsensä tähän tilanteeseen.

En ole sama kuin tuo edellinen pätijä, mutta minäkin olen opiskeleva yh. Tosin sinun ja minun välinen ero on se, että ennen kuin päätin yrittää lasta ja ennen kuin päätin ryhtyä opiskelijaksi, säästin töitä tekemällä 50 000 euroa näitä varten. Ei lapsia voi tehdä tyhjän päälle. Ei tässä tilanteessa voi säästää, mutta sitten pitää olla säästöjä, ennen kuin järjestää itsensä tähän tilanteeseen.

Mä olin valmistunut jo yhteen ammattiin, kun lapsi syntyi. Valitettavasti en saanut töitä ja aikani töitä haettuani huomasin yhtenä aamuna, että korkeakouluihin on haku käynnissä ja todella mielenkiintoiselle alalle.
Loppujen lopuksi minulla olisi ollut noin pari kuukautta aikaa säästää.
Tosin minulla kävi tuuri, sain ekalle parille vuodelle työttömyystuen ja se oli kyllä helppoa aikaa ja rahaa riitti. Nyt olen viimeiset 1,5 vuotta kitkutellut opintotuella, mies on kyllä töissä, mutta rahanmenoa riittää, kun joka päivä pitää ajaa 130km kouluun.
Ei kaikki halua ottaa niitä lainoja, ennen opiskelemaan lähtöä olin työttömänä vuoden ja sitä ennen lapsen kanssa kotona pari vuotta, sinä aikana en säästänyt, koska makselin aikaisemman opintolainan pois.

Ymmärrän ap:ta. Aina voi tulla elämässä eteen odottamatonta johon ei säästössä olevat 35 € riitä. Omaa tarinaani. Itselläni oli säästössä hyvä summa rahaa ennen kuin aloimme yrittämään lasta. Ajatuksena, että voisin olla kotona lapsen kanssa jotta hän täyttää kolme. No ei kuulunut lasta. Selvittelyjen jälkeen alkoivat hoidot. Kaikki säästössä olevat rahat menivät hoitoihin. Itselläni oli ammatti valmiina alalle jossa töitä kyllä löytyi. Sitkuttelin pienellä rahalla kotona lapsen kanssa. Paluu töihin. Taloudellinen tilanne muuttunut niin, ettei töitä niin vaan löytynytkään, ainakaan kokoaikaista. Nyt kuitenkin osa-aika töissä. Käteen jää sen verran, että juuri pärjää. Mies töissä kyllä. Säästöön yritän laittaa mutta tasasin väliajoin tulee jotain "yllättävää" ja pienet säästöt menee niihin. Tässä odotellaan sellaista elämäntilannetta, että säästöön saisi taas kerättyä enemmän rahaa mutta menovirta on tasainen.

Yhteistyössä