Miksi sä oletat, että voisit koskaan minua vähätellä?
Mahdatkohan kuvitella itsestäsi vähän liikoja?
Tässä sulle mielenkiintoista luettavaa, jossa näitä kaikkia ristiriitaisuuksia on kerätty yhteen nippuun :
http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja
1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
Erityisesti ylläoleva kohta kertoo jotain raamatun jumalasta...
Mun täytyy sanoa ihan rehellisesti että tuo " Jumala nauraa meille"- kohta ei ole mua koskaan vaivannut.
Jumalakin saa olla pottuuntunut. Ei Jumala ole mikään hymistelijä, joku humanisti jonka ainut osoitus vihastumisesta on joku kulmakarvan kohottaminen. Meidän kulttuurissa pitää olla hillitty viimeiseen asti, mutta Jumala on railakkaampi, Hänen olemus sopi varmasti oikein hyvin juutalaiseen kulttuuriin. Vaikka kyllä Jumala osaa rauhallinen olla.
Mä en ole uskovaiseksi sieltä kilteimmästä päästä, mutta mun minuutta ei murenna tippaakaan se tieto että mä suututan Jumalan varmasti päivittäin. Ärsytän Häntä, teen asioita joiden tiedän olevan väärin.
Jumala saattaa repiä peliverkkarinsa joka päivä mun takia ja sanoa "äh, taas Echo teki ihan alkeellisen jutun jonka se tietää oikein hyvin."
Mä osasin lapsenakin ärsyttää ja provosoida vanhempiani. En olisi yhtään ihmetellyt jos vanhempani olisivat repineet hiuksiaan ja mielessään toivottaneet mut maata kiertävälle radalle.
Ei Jumala ole semmoinen että Häntä aina itkettäisi ja surettaisi. Häntä välillä ihan rehellisesti potuttaa.
Jesajalla on hyvä sana siitä, kuinka Jumala kerta toisensa jälkeen kutsuu omaa kansaansa eikä kukaan tottele.
Eikö Jumala saisi suuttua?
Tuo Jumalan nauraminen liittyy Raamatussa lisäksi vielä isompiin synteihin kuin normiuskovalla kuten murhaamiseen, esim. Saul ajoi Daavidia tappaakseen hänet. Ja liittyy ylpeilyyn.
Ja ihmisen ylpeily - no, jos ajatellaan mittasuhteita Jumala-ihminen, niin jos me oltaisiin jumalia, niin sama kuin joku atomin miljoonasosa kävisi ylpeilemään meille. Se on vaan huvittavaa ja säälittävää.
Ja ettei se toinen puoli jäisi paitsioon, niin Jumala VT:ssä antoi suuttumuksen näkyä, mutta sitten taas miljoonannen kerran veti porukkaansa luokseen. Kuunteli, antoi anteeksi, armahti.