Haluatko miljonääriksi, luokanopen yleistieto...

• Viestiketjun aloittaja Töllön vanki
  • Ensimmäinen viesti
Töllön vanki
Siis miten voi luokanopen yleistieto olla noin huono... ei tiedä Florence Nightingalea (lausuu sen aivan päin mäntyä) eikä tiennyt, että Harvard on USA:ssa eikä Britanniassa....? Siis nämähän opitaan alakoulussa tällaiset tiedot... olen erittäin ihmeissäni.

vierailija
En mäkään olis tiennyt mut mun ei kuulu tietää. Mut olisin tiennyt et harvard on jenkeissä. Blondit on vaan ihan älyttömän tyhmiä. Mun tytöistäkin 1 on blondi ja se on oikeesti ihan saapas.

vierailija
Mä kyl veikkaan, että se tilanne siinä penkillä istuessa on sen verran jännä, että saattaa mennä ihan lukkoon. Että ei nyt näiden perusteella voi sanoa toisesta mitään.

Olisin kyl itse tiennyt sen sairaanhoitajan ja yliopiston. Vaikka olen nainen, blondi ja siivooja :D

vierailija
Eikä se jannu tiennyt Kennedyn puoluetta :) Sekin oli aika koomista. Eppu Normaali oli tytölle täysin vieras jne. Suomalaisnuorten sivistyksen tason huomaa myös vihreiden kannatuksesta. Mitä tyhmempi, sitä varmemmin äänestää vihreitä.

vierailija
No on kyllä pakko sanoa, että ihan järkyttävää, jos tuolla tasolla on omien lasten opettajat. Olihan hän toki nuori, mutta silti. Toivottavasti ainakin ala-asteen opettaja.

vierailija
En mäkään olis tiennyt mut mun ei kuulu tietää. Mut olisin tiennyt et harvard on jenkeissä. Blondit on vaan ihan älyttömän tyhmiä. Mun tytöistäkin 1 on blondi ja se on oikeesti ihan saapas.
Tuo oli tosin värjännyt päänsä, mutta elele nyt siinä uskossa, että hiusten väri vaikuttaa johonkin. Sulla arvatenkin maantien väriset karvat, juntti.

vierailija
Yleissivistys on aina palasia sieltä täältä. Kun esitetään yksi eksakti kysymys, se voi hyvin olla vaikea. Jollekin Eppu Normaalin biisit vain ovat tuntemattomia, kuten brittien yliopistot. Yksittäiset kysymykset ei kerro yleissivistyksestä. Se on knoppitietojen hallintaa, jonka tietää tai ei. Myös se aina hämää kun vastausvaihtoehdoissa tarkoituksellisesti hämätään. Jos kysyisin että mistä tulee McDonaldsin M-kirjaimelta näyttävä logo. Onko sen alkuperä nimessä McDonalds, Massachusettsissa jossa se perustettiin, Massachusettsin kahdessa vuoressa jota se kuvastaa vai käytännössä 50-luvulta, jolloin M=meal oli lounaspaikan tunnus... iso osa epäröisi.

vierailija
Tuo oli tosin värjännyt päänsä, mutta elele nyt siinä uskossa, että hiusten väri vaikuttaa johonkin. Sulla arvatenkin maantien väriset karvat, juntti.
Mistä sä sen arvasit??? Mun mielestä kyllä vaikka olis värjätty blondiks niin sitten on blondi. Mun tyttökin on blondannut tukkaansa mut niinhän kaikki blondit on ja nykyään se on vaan blondannut juurikasvuaan. Aika harvinaista että joku olis ihan kokonaan blondi.

vierailija
Yleissivistys on aina palasia sieltä täältä. Kun esitetään yksi eksakti kysymys, se voi hyvin olla vaikea. Jollekin Eppu Normaalin biisit vain ovat tuntemattomia, kuten brittien yliopistot. Yksittäiset kysymykset ei kerro yleissivistyksestä. Se on knoppitietojen hallintaa, jonka tietää tai ei. Myös se aina hämää kun vastausvaihtoehdoissa tarkoituksellisesti hämätään. Jos kysyisin että mistä tulee McDonaldsin M-kirjaimelta näyttävä logo. Onko sen alkuperä nimessä McDonalds, Massachusettsissa jossa se perustettiin, Massachusettsin kahdessa vuoressa jota se kuvastaa vai käytännössä 50-luvulta, jolloin M=meal oli lounaspaikan tunnus... iso osa epäröisi.
Joo mutta kuuluisat yliopistot olisi luullut tietävän. Tai ainakin niistä kahdesta vaihtoehdosta päättelemällä, kun toinen oli amerikkalainen yo.

Tai sitten sanasta "Mason." :D

Joo, jatkakaa...
T:yks kotikutoinen vapaamuuraritutkija

vierailija
No jokainen edes vähän lenkkijeffoja seurannut tietää että Harvard on jenkeissä.

Mutta hyvä kun tippus, oli vähän ärsyttävän oloinen. Mutta ehkä se johtui jännityksestä... Aikuiselle naiselle vaan ei sovi lässytys, tyhmän esittäminen ja hihitys... ja vielä ope! aarghh, ei jatkoon :D

vierailija
Pari huomiota.
Nokkeluus ei korvaa tietoa.
Blondistereotypia onkin jännä juttu, teko vrs aito. Empiirinen kokemus pienellä otannalla :D mun lapsista 1 tyttö tosi blondi ja voi olla jopa fiksumpi kuin mä, ja se on paljon....

vierailija
No jokainen edes vähän lenkkijeffoja seurannut tietää että Harvard on jenkeissä.

Mutta hyvä kun tippus, oli vähän ärsyttävän oloinen. Mutta ehkä se johtui jännityksestä... Aikuiselle naiselle vaan ei sovi lässytys, tyhmän esittäminen ja hihitys... ja vielä ope! aarghh, ei jatkoon :D
Positiivisuus on joo tosi ikävää.... Pitäis murjottaa hiljaa. Se sairaanhoitaja oli ärsyttävä kun se oli niin tekopirteä. Mä olin ihan varma että se oli joku jumppari koska ne on kaikki just tollasia aina. Eikä nekään mitään kauheen älykkäitä ole. Mutta on se totta että opettajana tollanen olis vähän sellanen ettei vois olla varma että jääkö kaikki luokalle siis se blondi eikä tekopirteä.

vierailija
Sanoin vaan takasin enkä aloittanut. Se joka aloitti on syyllinen. Mä olen oikeesti tosi nauravainen ja meillä nauretaan ihan jatkuvasti.
Mun mielestä kyllä vaikka olis värjätty blondiks niin sitten on blondi. Mun tyttökin on blondannut tukkaansa mut niinhän kaikki blondit on ja nykyään se on vaan blondannut juurikasvuaan. Aika harvinaista että joku olis ihan kokonaan blondi.

Vähän outoa juttua heität..:ROFLMAO:

vierailija
Mun mielestä kyllä vaikka olis värjätty blondiks niin sitten on blondi. Mun tyttökin on blondannut tukkaansa mut niinhän kaikki blondit on ja nykyään se on vaan blondannut juurikasvuaan. Aika harvinaista että joku olis ihan kokonaan blondi.

Vähän outoa juttua heität..:ROFLMAO:
Mä en nyt ymmärrä...eihän tossa ole mitään kiroilua eikä mitään haistattelua tai mitään sellasta. En mä sille mitään voi jos jotkut blondit ei tykkää kun niistä sanotaan juttuja.

vierailija
Urpon kuvan itsestään tyttöraukka antoi - siitä ei mihinkään pääse, vaikka kaverinsa/kaltaisensa (?) täällä kovasti yrittävät puolustella. Säälitti kaikkien Suomen opettajien puolesta. Vaikka kuinka olisi vastavalmistunut, edustaa silti koko ammattijoukkoa, kun sen kerran meni (kysyttäessä?) kertomaan. Olisi parempi, että kisaamassa olisi vaan Villet ja Tiinat ilman että nimetään konduktööreiksi tai luokanopettajiksi. Ei kyllä kannata tunkea itseään tietokilpailuihin enää, kun nyt jo meni ihan reisille.

Yhteistyössä