Menisitkö naimisiin ihmisen kanssa joka on ollut jo kahdesti aiemmin naimisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naimisiin menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naimisiin menossa

Vieras
Itse elän avoliitossa miehen kanssa joka on ollut kaksi kertaa aiemmi naimisissa. Ensimmäinen suhde kesti 15 vuotta, 13 vuotta naimisissa. Tästä liitosta syntyi kaksi lasta. Suhde kaatui lopulta ex-vaimon mielenterveysongelmiin, alkoholismiin ja toisiin miehiin. Mies sai lasten yksinhuoltajuuden.

Miehen toinen suhde kesti 10 vuotta, 7 vuotta naimisissa. Tästä liitosta ei ole lapsia. Liitto päättyi loppujen lopuksi yhteisymmärryksessä koska eivät vain enää kokeneet olevansa pariskunta jne. Suhde hiipui pois.

Olemme nyt miehen kanssa kihloissa ja mietimme, että jos kahden vuoden sisällä menisimme naimisiin. Aloimme yrittää yhteistä lasta, että sekin vähän vaikuttaa koska häät olisi koska en halua mennä naimisiin raskaana ollessa.

Itse haluan tämän miehen kanssa naimisiin, mutta silti mietin että mahtaako ulkopuoliset ajatella miehestä, että taasko se menee naimisiin. Vaikka eipä asia tietenkään muille kuulu.

....

Itse haluan tämän miehen kanssa naimisiin, mutta silti mietin että mahtaako ulkopuoliset ajatella miehestä, että taasko se menee naimisiin. Vaikka eipä asia tietenkään muille kuulu.

No näin juuri :).

Ei kannata lähteä miettimään liiaksi mitä muut miettivät ja ajattelevat. Pääasia on se, että te kaksi olette toisenne löytäneet ja nyt yhdessä tahdotte rakastaa ja elää yhdessä. Yksinkertaista :)

Kyllä siinä naimisiin menossa ihan muut asia painaa enemmän kuin aikaisemmat papin aamenet. Tietysti monet asiat mietityttää ja hyvä niin, kyllähän kaikkea pitää hetki miettiä. Joka tapauksessa, onnea teille! :)

Ajattelisin, että avioliitto todennäköisesti ei tule kestämään, joten huolehtisin avioehdot yms. kuntoon ennen papin aamenta. Mutta ei tuo estäisi tulevaisuuden suunnitelmiani, koska ei elämässä muutenkaan saa mistään takuita. Naimisiin menisin todennäköisesti siinä vaiheessa, kun lapsi on jo tulossa, koska ennen lapsen hankintaa ei ole syytä mennä naimisiin. Ensin naimisiin maistraatissa odotusaikana, ja isot bileet vieraineen sitten kun lapsi on jo syntynyt ja kasvanut jonkin verran. Tämä sen vuoksi, että avioliitto antaa lapsen elämälle paremmat edut siinä tilanteessa, että jompikumpi vanhemmista kuolee.

Annan tympeän mutta rehellisen vastauksen...
En menisi naimisiin. Mutta en tekisi sitä toistakaan isoa asiaa eli yhteistä lasta.

Kaksi elämän rakkautta ja haluat kolmanneksi? En itse menisi naimisiin. Tuskin on ikuista. Muista nämä sanat sitten joskus :) Ainakin 10v vaatisin yhdessä... tai no en usko kyllä silti. Ei se mies tiedä mitä on avioliitto. Rakkaus sokaisee, mutta älä kiirehdi. Ota reilusti aikaa niin sitten näet. Veikkaan olevani oikeassa.

tuskinpa menisin, kyllä kaksi epäonnistunutta liittoa kertoo jo jotain. En kyllä tekisi sitä lastakaan, vaan etsisin miehen jolla ei ole "painolastia" varsinkin jos itselläni ei olisi ennestään lapsia ja avioliittoja takanani.

Eli tossa ap:n tilanteessa eroisit miehestä?
Osimoilleen noin.
Mulla tietty uskovaisuus sanelee tiettyjä juttuja, mutta -sen enempää tuntematta ap:n miesystävän ex-vaimoja- tuosta miehestä tulee semmoinen vaikutelma että hän ei ole aina kaikkia merkkejä tunnistanut aikaisessa vaiheessa; mitä jos hän on sinisilmäinen jatkossakin? Ja toisen vaimon kohdalla tuo eron syy on vähän niin ja näin.
Mutta vaikea sanoa kun en tunne tarkemmin...

Mutta itse luottaisin siihen että mun ei tarvitse koskaan ottaa monen kanssa aviossa olleita, vaikka iän myötä se naimattomien hyvien äijien määrä kutistuu kun kaikki on naimisissa. Maailma on miehiä täynnä.

Kaksi elämän rakkautta ja haluat kolmanneksi? En itse menisi naimisiin. Tuskin on ikuista. Muista nämä sanat sitten joskus :) Ainakin 10v vaatisin yhdessä... tai no en usko kyllä silti. Ei se mies tiedä mitä on avioliitto. Rakkaus sokaisee, mutta älä kiirehdi. Ota reilusti aikaa niin sitten näet. Veikkaan olevani oikeassa.

Avioliitto on juridinen sopimus.

tuskinpa menisin, kyllä kaksi epäonnistunutta liittoa kertoo jo jotain. En kyllä tekisi sitä lastakaan, vaan etsisin miehen jolla ei ole "painolastia" varsinkin jos itselläni ei olisi ennestään lapsia ja avioliittoja takanani.

Tarkoitatko, että jos se ensimmäinen poika- tai tyttöystävä ei ollut se oikea, niin ihmisessä on jotain vikaa? Aika monella on useampia parisuhteita takanaan, mutta niiden kestot on se ratkaiseva. Jos ihmisellä on kaksi pitkää, vakavaa parisuhdetta, niin kyllähän se kertoo ihmisestä positiivisia asioita: hän kykenee ja haluaa pitkään suhteeseen. Siinä tapauksessa tilanne olisi huonompi, jos ihmisellä olisi vain lyhyitä, alle vuoden tai korkeintaan jotain parin vuoden suhteita.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Tarkoitatko, että jos se ensimmäinen poika- tai tyttöystävä ei ollut se oikea, niin ihmisessä on jotain vikaa? Aika monella on useampia parisuhteita takanaan, mutta niiden kestot on se ratkaiseva. Jos ihmisellä on kaksi pitkää, vakavaa parisuhdetta, niin kyllähän se kertoo ihmisestä positiivisia asioita: hän kykenee ja haluaa pitkään suhteeseen. Siinä tapauksessa tilanne olisi huonompi, jos ihmisellä olisi vain lyhyitä, alle vuoden tai korkeintaan jotain parin vuoden suhteita.

Tarkoitatko sitä, tätä tota, onko niin, onko näin, mitätätarkoitatutuolla....tällä tonne tänne..

Taitaa olla eka kerta kun olen Mörköäidin kanssa samaa mieltä...

En menis naimisiin, enkä tekis lapsia ja en myöskään menis kihloihin. Mua ei juurikaan nappaa tollaset sarja avioitujat jotka vääntää kakaroita kaikkien kanssa. Voi olla, että tuskin haluisin tollasen miehen kanssa mitään vakavaa.

Mun on pakko vängätä hieman tuosta. Tuo kertoo lähinnä halusta sitoutua ja tietynlaisesta rauhallisuudesta. Ehkä jollain lailla kilttikin? Tärkeitä juttuja, mutta ne ei riitä.

Parisuhdetta muodostettaessa on lisäksi osattava nähdä onko tuo puolisoehdokas just itselle paras, vai olisiko hän paras jollekin toiselle. Pitää tuntea itseä, pitää tuntea muiden ihmisten ja vastakkaisen sukupuolen luonnetta. Kiltit ihmiset huolivat vähän liian helpolla itselleen sopimattoman puolison ja junnaavat semmoisen kanssa.

Mä tunnen kymmeniä hyviä, tasaisia ja sitoutumiskykyisiä miehiä joiden kanssa saisi ainakin joitakin vuosia kestävän suhteen. Mutta ei jokaisen niiden kanssa onnellista avioliittoa syntyisi. Jos olisin sinkku ja alkaisin olla joidenkin heidän kanssa niin ennen pitkää se parisuhde alkaisi tuntua puulta. Siinä on oltava jotain muutakin. Jotain...kemiaa, erityisempää synkkaamista. Kohtaloa. ;)

En menis naimisiin, enkä tekis lapsia ja en myöskään menis kihloihin. Mua ei juurikaan nappaa tollaset sarja avioitujat jotka vääntää kakaroita kaikkien kanssa. Voi olla, että tuskin haluisin tollasen miehen kanssa mitään vakavaa.

Eli esimerkkitapauksessa miehellä oli lapsia ennestään YHDEN ihmisen kanssa, jonka kanssa suhde oli kaatunut puolison mielenterveysongelmiin. Mielenkiintoista, jos tuosta saa sarja-avioitujan leiman. Onko sellainenkin nainen holtiton sarja-avioituja, joka jättää vaikka alkoholisoituneen miehensä? Tai ehkä sä vaan trollaat, kun arvaat että joku tuohon vastaa kuitenkin. No, tässä sait nyt haluamasi.

Yhteistyössä