Jos mikään ei ole muuttunut, niin miksi naiset ja tytöt pelkäävät liikkua ulkona nykyään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä pelkään kulkea yksin ulkona. Minut raiskasi ulkomaalaistaustainen mies jokunen kuukausi sitten. Viikko sitten käyttäessäni koiraa, perässäni käveli koko matkan (ovelta ovelle, perus koiran ulkoilutusreitti - ei mikään menossa samaan suuntaan lenkki) ulkomaalaistaustainen mies. Miksi seurasi? Vaikea sanoa, mutta minä en enää illalla yksin ulos mene. Ainankaan ilman jotain kättä pidempää.
Suvaitkaa minun puolestani mitä haluatte. Helppohan se on suvaita, kun kävelee ruusulasit silmillä.
Ja ei, minua ei ole koskaan suomalainen mies raiskannut tai seurannut. Vaikka olen elämäni täällä asunut. Viimeinen pari kuukautta. Paskaa tuuria? Yksittäistapauksia?
Suvaitsevainen avaa silmänsä vasta, kun se sattuu itselleen tai jollekin läheiselle. Tai sitten ei.

Vastakysymys: Jos maahanmuuttajat tekevät niin paljon rikoksia, miksi maahanmuuttokriittiset eivät keskity faktoihin vaan keksivät päästään jatkuvasti vaikka minkänäköisiä valheita vaikeuttaakseen maahanmuuttajien asemaa?

4l9wl83ze2p.png

Vastakysymys: Jos maahanmuuttajat tekevät niin paljon rikoksia, miksi maahanmuuttokriittiset eivät keskity faktoihin vaan keksivät päästään jatkuvasti vaikka minkänäköisiä valheita vaikeuttaakseen maahanmuuttajien asemaa?
Jaahas, täällähän on levitetty punainen matto kaikille tulijoille rikosrekisteristä riippumatta, mitä ihmettä oikein horiset? Mieheni on maahanmuuttaja, eikä kylläkään ole kokenut mitään valheita ja estoja asemassaan, omia höpinöitäsi.

Jaahas, täällähän on levitetty punainen matto kaikille tulijoille rikosrekisteristä riippumatta, mitä ihmettä oikein horiset? Mieheni on maahanmuuttaja, eikä kylläkään ole kokenut mitään valheita ja estoja asemassaan, omia höpinöitäsi.
Täällä suunnalla taas on maahanmuuttaja yrittäjillä tiukat oltavat: eräässäkin farkkukaupassa myynti laskenut 60% viime syksyn aikana, yrittäjä on lähi-idästä kotoisin mutta itsensä elättävä ja yhteiskuntaan sopeutunut.

Ja siksi täytyy hyväksyä ja suvaita lisää raiskauksia? Voi vittu.
Sulla on aika outo ajatuksenjuoksu jos luulet, että yksikään raiskattu nainen toivoo samaa kohtaloa kenellekään toiselle.

Eniten toivon ettei kukaan luottaisi siihen hulluun vain siksi, että se olevinaan suojelee naisia tuolla partioidessa kun todellinen agenda on päästä tappelemaan maahanmuuttajien kanssa. Päästään pipi ei hetkessä parane.

Minä olen lapsesta asti katsonut tarkasti, missä liikun pimeällä, ja välttänyt liikkumasta yksin. Olen aina pitänyt suomalaisia naiveina ja hyväuskoisina, kun eivät tajua varoa vaarallisia paikkoja. Sanoisin, että viime aikoina suomalaisille naisille on tullut lisää ymmärrystä, ja he ovat alkaneet toimia järkevämmin. Maailma itsessään ei ole muuttunut miksikään, mutta joidenkin ihmisten silmät ovat auenneet tajuamaan, että itseäänkin kannattaa suojella, eikä noin vain suin päin juosta vaarallisiin paikkoihin vaarallisina aikoina. Koska vaarallisia ne ovat ennenkin olleet, mutta sitä vain ei ole aiemmin ymmärretty.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Minä olen lapsesta asti katsonut tarkasti, missä liikun pimeällä, ja välttänyt liikkumasta yksin. Olen aina pitänyt suomalaisia naiveina ja hyväuskoisina, kun eivät tajua varoa vaarallisia paikkoja. Sanoisin, että viime aikoina suomalaisille naisille on tullut lisää ymmärrystä, ja he ovat alkaneet toimia järkevämmin. Maailma itsessään ei ole muuttunut miksikään, mutta joidenkin ihmisten silmät ovat auenneet tajuamaan, että itseäänkin kannattaa suojella, eikä noin vain suin päin juosta vaarallisiin paikkoihin vaarallisina aikoina. Koska vaarallisia ne ovat ennenkin olleet, mutta sitä vain ei ole aiemmin ymmärretty.

Suomalaisten maailma on muutunut dramaattisesti! On se kumma, että aina on ollut vaarallista, mutta, kuten mainitsit, vasta nyt naisille on tullut lisää ymmärrystä. Miksi? Ymmärrätkö oman järjenjuoksusi sekavuuden?

Jokainen ihminen kyllä ymmärtää, että se tilanne ei ainakaan parempaan suuntaan mene, jos Suomeen tulee paljon nuoria miehiä joiden naiskuva on täysin erilainen kuin suomalaisilla miehillä. Tämä on se asia mistä ei haluta keskustella, näiden miesten kulttuurista ja uskonnosta, heidän käsityksestä naisista ja tasa-arvosta.
Olihan heitä tuhansittain päivystämässä Helsingissäkin tarkoituksena häpäistä naisia, poliisi esti tämän hyökkäyksen, mutta voiko poliisi estää kaiken.

Kertokaa mikä on se syy miksi tästä ei saa keskustella, kaikki me tiedämme että tämä on totta, mutta asiaa ei haluta käsitellä.

Henkilökohtaisesti en ole pelännyt nyt kaduilla sen enempää, kuin koskaan aikaisemminkaan.
Enkä minä koskaan ole varsinaisesti pelkäillyt, mutta itsesuojeluvaisto ollut aina aika vahva, eli en ole koskaan kuljeskellut yksin yöllä tiettyjen puistojen läpi tai huonossa kunnossa (humalassa) yhtään missään.
Tavaroista pitänyt aina huolta ja usein kortit, käteinen ja puhelin rintsikoissa tietyissä paikoissa jne.

Turvalliseksi olen pääsääntöisesti silti oloni tuntenut, minusta nuo em. toimet on vaan tavallista itsesuojelua ja varautumista.

Ymmärrän sen, että kansalaisia pelottaa uusi tilanne ja vieras (tietyissä asioissa todella erilainen) kulttuuri, mutta mielestäni pelolle ei saisi antaa sijaa.
Pelko antaa valtaa lähinnä huonolle ääriainekselle, kuten rikollisille (raiskaukset, varkaudet, pahoinpitelyt) ja rasisteille (niin länsimaalaisille kuin muualtakin tulleille, porukkaa joista länkkärit halveksivat arabeita ja arabit länkkäreitä).
Paras ase pelkoa vastaan on mennä sen läpi, eli nyt jos koskaan on aika mennä kaduille!
Kunhan saadaan tää talvi taputeltua ja kevät tulee, niin ei jäädä himaan mökkiytyyn, vaan lähdetään ulos ja kuljetaan kaduilla rohkeammin kuin koskaan!
Mitä enemmän normaaleja, empatiakykyisiä ihmisiä jotka eivät halua satuttaa muita kaduilla ja muualla julkisilla paikoilla on, sen turvallisempaa siellä on.

Seksuaalirikokset ja joukkoahdistelujen tapaiset väkivallanteot ovat tietenkin vakava ongelma. Mutta eivät ihmiset silti taida kokea kauhean todennäköiseksi, että tuossa kauppamatkalla tai edes matkalla baarista bussipysäkille hyökkäisi joku äijälauma kimppuun. Mutta ainahan tuollaisista uutisista tulee epämukava ja tietyllä tavalla turvaton olo, mutta ei se kokonaisuuden kannalta varmasti olekaan paljon muuttunut. Ehkä niiden osalta, jotka eivät ole vähään aikaan miettineet pimeällä liikkumisen vaaroja, tai sitten niiden, jotka sinänsä ovat koko ajan kokeneetkin liikkumisen uhkaavaksi - tottahan silloin tuntuu pelottavalta kaikki uudet uutisoinnit ja ajatus useista uusista miehistä, joita pitää varoa ainakin varmuuden vuoksi.

Itse olen liian vanha noiden joukkoahdistelijoiden makuun... onneksi. En myöskään liiku kaupungissa sellaisiin aikoihin, jolloin kadut on melko tyhjiä.

Eräs sukulaistyttöni joutuu kulkemaan työnsä puolesta aamuhämärissä, myöhään illalla tai yöllä. Ei ole yhden käden sormissa laskettavissa miten usein sitä on lähdetty seuraamaan ym. Hän ainakin kokee, että parin vuoden takaiseen verrattuna tilanne on merkittävästi pahempi.

Muita viestejä sen enempää lukematta, olin menossa illalla ystäväni kanssa pitkästä aikaa istumaan iltaa mutta illalla yksin keskustan läpi kotiin käveleminen taitaa olla liikaa ja taidankin jäädä kotiin.
Asun isossa kaupungissa missä juuri vähän aikaa sitten joukkoraiskattiin nainen keskustassa keskellä päivää, eikä ole ensimmäinen. Haluan aseen että voin kulkea rauhassa, mamun raiskaamaksi tuleminen olisi pahempaa kuin kuolema.

Kiitos vaan ihan V*TUSTI kaikille jotka näitä pskapäitä tänne haalii.... Jos sitä tummaa lerssiä himoitsee niin menkää sinne, ei sitä kaikki halua.

Jokainen ihminen kyllä ymmärtää, että se tilanne ei ainakaan parempaan suuntaan mene, jos Suomeen tulee paljon nuoria miehiä joiden naiskuva on täysin erilainen kuin suomalaisilla miehillä. Tämä on se asia mistä ei haluta keskustella, näiden miesten kulttuurista ja uskonnosta, heidän käsityksestä naisista ja tasa-arvosta.
Olihan heitä tuhansittain päivystämässä Helsingissäkin tarkoituksena häpäistä naisia, poliisi esti tämän hyökkäyksen, mutta voiko poliisi estää kaiken.

Kertokaa mikä on se syy miksi tästä ei saa keskustella, kaikki me tiedämme että tämä on totta, mutta asiaa ei haluta käsitellä.

Asioista pitää keskustella, mutta itse lopetan keskustelun yleensä siihen kun joku rasisti tulee vänkäämään miten olen suvakki ja toivon että kaikki naiset raiskataan tmv. (En puhu nyt sinusta). Ja miksi turvapaikanhakijoista pitää puhua haukkumasanoilla? Mum mielestä se kertoo jo vastapuolen olevan idiootti jonka kanssa ei voi keskustella.

Toisekseen, mua ärsyttää kaikki valheelliset ilmiannot, valheelliset facebook-kohut, mv-lehden paskat jutut jne. joilla asioita aletaan perustella.

Kolmanneksi, olisi kiva kuulla asiallisia konkreettisia ehdotuksia pelon lietsomisen sijaan. Sellaisia, joissa huomioidaan se ettei ihmisoikeuksia voida tallata idioottien takia. Rajoja ei voida laittaa kiinni, mutta kuinka palautusta turvallisiin maihin voitaisiin nopeuttaa? Mitä kautta raiskaajille, pedofiileille ja rattijuopoille saataisiin tuntuvat tuomiot ja kuinka sen tulisi vaikuttaa turvapaikanhakuprosessiin? Kuinka byrokratiaa voitaisiin pienentää niin, että turvapaikanhakija pääsisi heti tekemään jotain järjellistä? Voisiko kaikille työikäisille tehdä opinto-ohjaajan kanssa työllistymissuunnitelma, johon kuuluisi joko opiskelun aloitus tai 6 kk työelämään tutustuminen?

Muita viestejä sen enempää lukematta, olin menossa illalla ystäväni kanssa pitkästä aikaa istumaan iltaa mutta illalla yksin keskustan läpi kotiin käveleminen taitaa olla liikaa ja taidankin jäädä kotiin.
Asun isossa kaupungissa missä juuri vähän aikaa sitten joukkoraiskattiin nainen keskustassa keskellä päivää, eikä ole ensimmäinen. Haluan aseen että voin kulkea rauhassa, mamun raiskaamaksi tuleminen olisi pahempaa kuin kuolema.

Kiitos vaan ihan V*TUSTI kaikille jotka näitä pskapäitä tänne haalii.... Jos sitä tummaa lerssiä himoitsee niin menkää sinne, ei sitä kaikki halua.

Älä muita siitä syyttele, että itse olet hysteerinen urpo.

Oma ongelma, jos jää himaansa mökkiytyyn ja kuvittelee, ettei ulkona tosiaan voi kulkea.
Jos täällä Helsingissä alkaisi rikosten perusteella valitsemaan, lähteekö kotoa ulos vai ei, niin eipä olisi koskaan voinut juuri liikuskella.

Et lähde tapaamaan ystäviäsi, koska kaupungissanne on raiskattu joku??
Hitto, miten nössöltä hysteerikolta kuulostat.
Elä elämääsi ja vähennä somea sekä uutisia, kun selkeästi imet liikaa vaikutteita ja menetät todellisuudentajusi.

Minusta siinä ei ole mitään fiksua, että naiset ja lapset joutuvat rajoittamaan liikkumista nykyään, kun ennenkään ei ole tarvinnut. Ajassa mennään nyt kovaa vauhtia taaksepäin.

Samaa mieltä.

Mä en ymmärrä, mitä hemmettiä ihmiset nössöilee ja luovuttaa?!
Naiset ja lapset kulkekoon tasan siellä missä aina ennenkin, ja jos joku/jotkut yrittää sen estää, niin häiriköijät raivattava pois, eikä naisia ja lapsia.
Tietenkin.

Samaa mieltä.

Mä en ymmärrä, mitä hemmettiä ihmiset nössöilee ja luovuttaa?!
Naiset ja lapset kulkekoon tasan siellä missä aina ennenkin, ja jos joku/jotkut yrittää sen estää, niin häiriköijät raivattava pois, eikä naisia ja lapsia.
Tietenkin.

Helppo sanoa että kulkekaa missä haluatte ja jos jotain tapahtuu niin häiriköt pois, mutta silloinhan vahinko on jo tapahtunut!? Miksi ensin pitää tapahtua jotain?

Tässä olisi tilaisuus vahvistaa suomalaisten yhteistyökykyä toisten ihmisten kanssa. Työmatkoillekin voisi sopia jonkun porukkamatkasysteemin, ettei mihinkään mentäis yksin (näillä uhka-alueilla), vaan olisi useamman joko saman työpaikan työkavereitten työmatkarinki, tai sitten ihan viereisten työpaikkojen jne. Niin, ettei kenenkään tarvitsisi esim. öiseen aikaan töistä päästyään lähteä yksin.

Aika mahdotonta toteuttaa.

Meillä on liukuva työaika ja kaikki tulevat eri aikaan töihin. Lisäksi kaikki asuvat ihan eri suunnilla ja paikkakunnilla. Monet kuskailevat lisäksi lapsiaan päiväkoteihin ja poikkeavat matkalla kaupassa.

Suomalaisten ei tarvitse muutta tapojaan maahantunkeutujien takia. Kyllä se menee toisin päin. Jos tänne haluaa tulla, niin tulijoiden on sopeuduttava tai sitten saavat pakata kamansa ja häipyä pois.

Omassa kaupungissa on vastaanottokeskus, mutta häiriöitä ei ole ollut. Ihan samalla tavalla juoksen illalla yksin metsässä ja vastaan tulee pari satunnaista urheilijaa ja koirankusettajia. Jossain vaiheessa oli juttua, että täälläkin nuoret tytöt parveilivat iltaisin vokin pihalla, mutta raiskauksia ei ole tapahtunut.

Olen aina ollut hieman varovainen yöaikaan, eli pidän kännykän mukana ja seuraan ympäristöäni. En ole muuttanut käytäytymistäni.

Minua on tähän mennessä ahdisteltu lähinnä työpaikalla vanhusten ja sekavien toimesta (sairaanhoitaja) mutta muistan yhden tapauksen vuosien takaa kun baarissa seuraan lyöttäynyt mies seurasi kotiovelle asti kielloista huolimatta. Asuin kerrostalossa ja en pelännyt koska tämä mies oli niin humalassa että olisin päässyt pakoon hätätilanteessa. Kun kotiovi alkoi häämöttää, tönäsin tämän miehen kumoon ja juoksin rappukäytävään jonka ovi oli onneksi lukittava. Mies jäi koputtelemaan alaovelle kun menin omaan kämppään nukkumaan.

Helppo sanoa että kulkekaa missä haluatte ja jos jotain tapahtuu niin häiriköt pois, mutta silloinhan vahinko on jo tapahtunut!? Miksi ensin pitää tapahtua jotain?

No, jos kaikki (tai edes suurinosa) toimii kuten minä eikä nössöile, ulkona liikkuu paljon porukkaa, eli siellä on turvallisempaa.

Mitä isompi joukko jää himaan nyhveröimään, sitä turvattomampaa ulkona on ja sitä enemmän SAIRAAT TYYPIT SAAVAT JALANSIJAA.
Ei asioita hoideta niin, että laitetaan pää pensaaseen, vaan pelko pitää kohdata ja mennä sen läpi.

Sentakia me tarvitsemme tämän keskustelun, että ryhdymme toimiin vähentääksemme ihmisten pelkoja ja saamme turvallisemman paikan Suomesta kaikille.
Ja tuntuu, että on tahoja jotka koko ajan vähättelee ja haluaa siirtää keskustelun toisaalle. Aina kun keskustelua on yritetty avata on ruvettu keskustelemaan muista asioista, tyyliin 1960-luvun Ylen video jossa juopot örisee rautatieasemalla. Ei, me emme halua keskustella 1960-luvusta VAAN me haluamme keskustella 2016 vuodesta, tästä hetkestä ja mitä nyt tapahtuu.

Juuri näin. Kumme, ettei nyt vallitsevista isoista ongelmista pysty lainkaan keskustelemaan, eikä niiden poistamiseksi ole valtiovallan taholta tehty yhtään mitään.

Mitä muuten luulette, mitä mieltä ne inhottavat, pahat ihmiset turvapaikanhakijoiden joukosta ja samaa sakkia olevat Lähi-Idässä hilluvat ovat tästä hysteriasta?
Tai ne Suomesta Isikseen taistelemaan lähteneet, jotka kertovat terroristitovereilleen Euroopan ja Suomen meiningeistä?

Ne runkkaa teidän pelolle ja hysterialle, ne nauttii siitä täysin siemauksin, sillä sitä ne juuri haluavat.

Yhteistyössä